Może numer seryjny jest kolejnym numerem porządkowym liczonym od 000001 i nie ma w nim ukrytych jakiś ściśle tajnych informacji?
Może numer seryjny jest kolejnym numerem porządkowym liczonym od 000001 i nie ma w nim ukrytych jakiś ściśle tajnych informacji?
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis
no tyle to jest chyba oczywiste i nie potrzebowało wyjaśnienia. Pytanie dotyczy legend które krążą po różnych stronach dotyczące numerów zaczynających się od np 00 - jako wersji testowych, od 0- prototypów itp. i wówczas po prostu numer seryjny jest krótszy o tą jedną czy dwie cyfry. Poza tym interesuje mnie w jaki sposób określić wiek obiektywu, dlatego pytam czy ktoś ma jakieś dane dotyczące numerowania celem określenia daty produkcji.
Z Markiem, Elą, Nikosiem i czterdziestką na karku przemierzam świat....
Legendy są fajne
Wg. tego: Review Tair-3 Phs F4.5 300mm. Test Tair 3 telephoto lens. Examples photos. i niskiego numeru seryjnego można przyjąć rok 1950/51 za rok produkcji. No, ale porucznik Columbo to ze mnie marny, więc może to być strzał jak kulą w płot![]()
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis
no to chyba by był cud bo na obiektywie jest napis Brussels 1958, więc jeśli ruscy się wcześniej do przyszłości nie przenieśli to nie wiem skąd wiedzieli że nagrodę dostaną:P
Z Markiem, Elą, Nikosiem i czterdziestką na karku przemierzam świat....
Adaptery z dendalionem czy jak mu tam są różne... ja kupiłem jakiś uniwersalny i na 7D i 6D + TAKUMAR SMC 50 f1,4 działa potwierdzenie idealnie. Na 7D nic nie ocierało na nieskończoności, a w 6D już czasem haczy.. myślę że to kwestia 1 mm... i powinno być ok. natomiast trzeba adapter podpiłować - to koło od środka bo ten bolec wystający blokuje wysunięcie soczewki.
Jeśli jest taka możliwość to lepiej przymierzyć kilka różnych adapterów... myślę że to kwestia różnych producentów.
A czy problemy z wystającą soczewką też występują w wersjach na 135mm ?
było.. C550D, C7D, C28, T17-50VC, Takumar 50SMC, Zenitar 16, S8, S14. Teraz jest tylko lepiej
Cześć,
Jestem tutaj nowy, więc na wstępie chciałbym się ze wszystkimi przywitać
Mam pytanie do znawców obiektywów M42.
Czy ktoś wie jak się dobrać do MIR'a 1B ? Mam takie cudo u siebie w domu i mimo, że reanimowałem już sporo "rusków" to z rozkręceniem mir'a nie mogę sobie poradzić. Gdyby ktoś miał jakieś cenne wskazówki od której strony zacząć, to będę bardzo wdzięczny. Występują u mnie problemy z ostrzeniem, a w chwili obecnej pierścień w ogóle nie chce się obracać tylko zatrzymał się w miejscu i stoi jak zaczarowany.
Przepraszam jeżeli umieściłem wątek nie w tym dziale, ale nie mogłem znaleźć nic bardziej odpowiedniego.
O ile pamiętam i nie pomyliłem szkieł to mira dość łatwo się rozkręca. odkręcasz trzy śruby na pierścieniu ostrości. zdejmujesz pierścień, masz dostęp do bolca/ogranicznika który się obraca przy kręceniu ostrością i zatrzymuje się na dwóch innych bolcach. wykręcasz jedyny który jest możliwy do wykręcenia i kręcąc ostrością rozkładasz obiektyw na części.
jak wspominałem o ile pamiętam, a było to już ładnych klika lat temu, ale wydaje mi się iż jestem tego niemal pewien![]()
Panowie mam takie pytanie. Posiadam Heliosa 44m (pierwsza wersja - 8 listkowa przysłona). Zdjęcia ogólnie z tego obiektywu podobają mi się. Niestety obiektyw jest bez powłok, a ostatnio sporo zdjęć robię w nocy i tu zaczynają się problemy. Np w miejscu gdzie są lampy nie da się praktycznie zrobić zdjęcia - cała masa ciężkich do usunięcia flar i odbić. Nawet na mocno skręconej przysłonie. Pomyślałem, że sprzedam tego heliosa i kupię wersję z powłokami. Teraz pytanie, czy te powłoki rzeczywiście coś dają ? Czy będzie możliwe robienie zdjęć wieczorem gdzie świecą lampy ?
Powłoki dają coś... to ile dają i czy Ciebie zadowolą to już inna sprawa![]()
było.. C550D, C7D, C28, T17-50VC, Takumar 50SMC, Zenitar 16, S8, S14. Teraz jest tylko lepiej
No właśniei nie wiem czy jest sens bawić się w wymianę.