Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Gwarancja Canon

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    171

    Domyślnie Gwarancja Canon

    Dzwoniłem do sklepu i pytalem o gwaraancję, pan powiedział ze jest oczywiscie rok, ale może w przyszłym roku wejdzie europejska. Jako że chcę kupić w niedalekiej przyszłości aparat (a miło by było juz z 2 letnia) zadzwonilem do Canona pi pytam... a pan mówi że moze, ale nie wiadomo nic i nic mi nie powie, a wogóle to niby ta europejska to lipa bo tylko przez pól roku musza naprawic, a przez dalszy okres trzeba im udowodnic że nie z naszej winy. Z tym że o ile wiem to w naszej rocznej też nie moze byc winy uzytkownika...bo nie naprawia.
    Wogóle to co my mieszkamy w gorszym karaju że nas tak Canon traktuje??
    Trzeba by napisać do centrali Canona liscik z opinia na ten temat.
    Co Wy na to ?

  2. #2
    Bywalec Awatar Rudi
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Racibórz
    Posty
    241

    Domyślnie Re: Gwarancja Canon

    Cytat Zamieszczone przez TomekD
    Wogóle to co my mieszkamy w gorszym karaju że nas tak Canon traktuje??
    Mieszkasz w Polsce, a tu jest wszystko możliwe, jeszcze o tym nie wiesz ?

    Pozdrawiam i wesołych
    Rudi

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa
    Posty
    84

    Domyślnie Re: Gwarancja Canon

    Cytat Zamieszczone przez TomekD
    Wogóle to co my mieszkamy w gorszym karaju że nas tak Canon traktuje??
    Trzeba by napisać do centrali Canona liscik z opinia na ten temat.
    Co Wy na to ?

    Tu nie ma co pisać i prosić o łaskę. Dla mnie podstemplowywanie gwarancji na czas krótszy niż 2 lata to zwykła strata czasu. Czy się to panom z Canon Polska podoba czy nie, w tym kraju istnieją przepisy konsumenckie w postaci Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., nr 141 poz. 1176 ze zm.) i jeżeli sprzęt na przestrzeni 2 lat okaże się "niezgodny z umową" (wada, usterka, przedwczesne zużycie, itp.), to od odpowiedzialności się nie wykpią. Idą wa zaparte? Można bez problemu iść do sądu, średnio 80% spraw kończy się uznaniem pozwu konsumenta. Jeżeli natomiast niezgodność miałaby rzeczywiście powstać z winy konsumenta/nabywcy, wówczas to ONI muszą to udowodnić. Życzę powodzenia.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Gliwice
    Posty
    3

    Domyślnie Re: Gwarancja Canon

    Tu nie ma co pisać i prosić o łaskę. Dla mnie podstemplowywanie gwarancji na czas krótszy niż 2 lata to zwykła strata czasu. Czy się to panom z Canon Polska podoba czy nie, w tym kraju istnieją przepisy konsumenckie w postaci Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    TomkowiD pani w Canonie opowiadala chyba wlasnie o "gwarancji ustawowej". Nasze przepisy konsumenckie wprawdzie przedluzyly okres "rekojmi" (teraz mozna by powiedziec "ochrony") do dwoch lat, ale ciezar dowiedzenia, gdzie tkwi wada przez pierwsze pol roku obciaza sprzedawce, pozostale poltorej roku - konsumenta. Poza tym
    przepisy sa o tyle do kitu, ze nie precyzuja chocby w zarysie np. terminu wykonania naprawy...

    Leszek Piniozynski

  5. #5
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    co innego gwarancja, co innego niezgodnosc z umowa..

    tej pierwszej udziela producent i obowiazuje ona rok, o ile producent nie zastrzegl sobie inaczej (np. olek daje 2 lata)...

    niezgodnosc z umowa ma miejsce wtedy gdy sprzet ktory kupiles nie jest zgodny z tym co wyczytales w specyfikacji na pudelku, w instrukcji lub sprzedawca wprowadzil cie w blad... i powiedzial ze twoj aparat umie robic frytki, a tak nie jest.. lub ma odchylany ekranik, a naprawde jest on obracany ;-) oczywiscie podaje skrajne i bzdurne przyklady.. ;-)

    za niezgodnosc z umowa po zakonczeniu rocznej gwarancji odpowiada sprzedawca



    rekojmia w naszym kraju nie obowiazuje - podobnie jak zwroty... gdy juz jestesmy przy tym temacie
    jedynie przy zakupach "na odleglosc", gdy osobiscie nie odbierasz sprzetu ktory kupujesz, masz bodajze tydzien na zwrocenie zakupionego sprzetu bez podania przyczyny... tak wiec allegro, sklepy noetowe itp. musza zgodzic sie na zwrot zakupionego towaru

  6. #6
    Bywalec Awatar darpla
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Ząbki
    Wiek
    43
    Posty
    184

    Domyślnie

    Polska to taka ciekawa kraj.
    Dbaj o sprzet a na gwarancje nie bedziesz musial go oddawac nawet po pieciu latach. To moja rada.
    http://darcreation.w.interia.pl

    EOS 300D, EFS 18-55mm, EF 75-300 mm

  7. #7
    Bywalec
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    171

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darpla
    Polska to taka ciekawa kraj.
    Dbaj o sprzet a na gwarancje nie bedziesz musial go oddawac nawet po pieciu latach. To moja rada.
    Noo rewelacyjna rada, tylko że ja zawsze dbam o sprzetm, chodzi o wady fabryczne a nie z winy uzytkownika...

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa
    Posty
    84

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    rekojmia w naszym kraju nie obowiazuje
    Obowiązuje, ale nie w układzie profesjonalista (producent lub sklep) - konsument, ale w układzie profesjonalista - profesjonalista. Forumowicze, którzy prowadzą działalność gospodarczą i kupują aparat, optykę i inny sprzęt do WYKONYWANIA tejże działalności gospodarczej jak najbardziej mogą powoływać się na przepisy K. cywilnego dotyczące rękojmi, które przestały obowiązywać wyłącznie w odniesieniu do konsumentów.

  9. #9
    Uzależniony Awatar Aszu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Bemowo
    Posty
    707

    Domyślnie

    Zawsze można się sądzić. Podstawa to mieć fakturę, lub rachunek od autoryzowanego przedstawiciela/dystrybutora. Jak kupisz u tzw. TIPA to on jest dla Ciebie gwarantem.
    //mj

  10. #10
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Jarl: na forum mamy raczej niewielu profesjonalistow ;-) no ale rozumiem.. wystarczy na fakture kupic sprzet, wpisac w koszty.. no i juz ;-)

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •