Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Przy dedykowanej przez producenta masz gwarancję braku winietowania. Przy zamiennikach takiej gwarancji już nie ma (ja osobiście naciąłem się kiedyś na składaną gumową osłonę która była nakręcana na gwint jak filtr - winietowała na krótszym końcu).ew. zaopatrzyć się w uniwersalną osłonę, która pasuje do rożnych szkieł w danym rozmiarze lub osłonę nakręcana do wewn. gwint filtra UV czy CPL...
C R5m2; C RF 24-70 L; C RF 100-500 L
przy zamiennikach-podróbkach mocowanych tak samo, jak oryginały, to IMHO taka gwarancja również jest.
natomiast przy osłonach wkręcanych w filtr to wiadomo, że to nie ma prawa dobrze działać przy szerokich szkłach.
natomiast zabawa w podmienianie osłon oryginalnych nie jest pozbawiona sensu. chodzi oczywiście o kwestię podpinania szkieł EF do aparatów z CROPem.
bo po podpięciu np. EF 28/1.8 do puszki z cropem otrzymuję dłuższą ogniskową (45mm) i dlatego powinienem tez zapiąć dłuższą osłonę.
gdzieś była taka fajna strona ze spisem kombinacji fabrycznych osłon canona właśnie pod FF i CROPa, tylko nie mogę jej znaleźć. ma to ktoś??
oczywiście szkła EF-S mają osłony od razu policzone do CROPa, więc o żadnych zamianach nie ma mowy.
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Ja używam tej, ale gdzieś była jeszcze dłuższa lista:
http://blog.davidburren.com/2006/11/...ens-hoods.html
...
Problem tkwi w tym, że oryginalne są bez porównania lepsze bo lepiej wykonane, trwalsze itp... ale wielokrotnie droższe od zamienników. Myślę, że można zaryzykować kupno zamiennika jeśli jego konstrukcja jest zgodna z oryginałem.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Jedyna przewaga oryginalnych osłon canona to futerko wewnątrz, ale też ma wadę - łapie każdy pyłek, który tam wpadnie.
Z tym "trwalsze" to bym nie przesadzał, bo nawet jak oryginalna jest 2 razy trwalsza, to 4 razy droższa, więc i tak jesteśmy do przodu.
Używam nie firmowej osłony do 17-40 (bo mam cropa) i tyle razy spotkała się z murem, słupem i innymi przeszkodami, a ma zaledwie "drobne ryski".
Zapytam jeszcze, czy osłona od kita jest skuteczna? Wydaje się dość płytka, dlatego chciałem pokombinować z osłoną tele pasującą na kitowy bagnet - ewentualnie trochę ją skrócić. Miałoby to sens wtedy, jeżeli osłona kitowa nie jest maksymalnie głęboka i jest jeszcze zapas aby użyć głębszej. Niestety nie mam dostępu do takiej osłony, żeby to w jakikolwiek sposób sprawdzić, nie znam też wymiarów tej osłony.
Może mógłby ktoś zmierzyć osłonę EW-60C i ET-60 ? Zrobię sobie takie papierowe symulatory i zobaczę co da się wskórać.
http://www.lenshoods.co.uk/Może mógłby ktoś zmierzyć osłonę EW-60C i ET-60 ? Zrobię sobie takie papierowe symulatory i zobaczę co da się wskórać.
Jest tam do wydrukowania osłona do kita. Do 55-250 nie ma ale pogooglaj może znajdziesz.
C500d; C15-85; C50/1,4; T70-300VC; C10-22, KIT z IS (poszedł do dobrego człowieka)