24-70 ~60 %
70-200 ~40 %
24-70 ~60 %
70-200 ~40 %
O obiektywach wiem prawie wszystko
16-35@2.8 - 30%
28-75@2.8 - 50%
50@1.8 - 20%
Mniej więcej8)
30D,grip, C17-40@4, C50@1.8, C24-70@2.8, C70-200@2.8, C430EX,
C 17-40/4l 90%
C 24-105/4l 8%
T 28-75/2,8 1%
C 70-200/4l 1%
Na pierwszym tak wyszlo ze byl tylko jeden.
50/1.8 II - 100% - slub kolegi i to jeszcze fotografa slubnego ;-).
Tyle ze poczatki to oczywiscie byly u znajomych dla nabrania wprawy, zeby nie byc zle zrozumianym. Na pierwszym zleconym mialem 3 stalki.
Obecnie to:
100/2.0 - 35 %
28/1.8 - 30%
50/1.4 - 25 %
20/2.8 - 9 %
28-70/3.5-4.5 - 1%
Z tym ze na pelnej klatce, bo na kliszy. Ze wzgledu na same stalki zawsze 2 aparaty i 2 lampy.
Ostatnio edytowane przez szwayko ; 15-11-2006 o 17:08
jeśli ceromonia to głównie sigma 18-50/2.8,
w plenerze tamron 28-75/2.8 plus kilka pstryków czymś dłuższym..
Heniek
uroczystość:
75% Sigma 18-50f28 (na nstępnym ślubie będzie Canon 17-40 f4)
20% Canon EF 85mm f1.8
5% dosłownie kilka zdjęć Canon EF 50mm f1.8
plener:
90% Canon EF 85mm f1.8
10% Sigma 18-50f28/17-40
Na większości zdjęć Sigma była przymykana i tak do f3.2-f4 dlatego decyzja o zamianie na 17-40 (pewniejszy AF, mniejsze abbercje , lepsza ostrość w rogach)
Odczuwam brak jasnej stałki w okolicach 20mm zwłaszcza po ostatnim ślubie w kościele gdzie było bardzo ciemno.
Ostatnio edytowane przez perqsista ; 14-11-2006 o 11:45
Ciekawy wątek
Na prośbę autora należy podać sprzęt używany w czasie ZLECEŃ ślubnych oraz proporcje ich użycia. Zanim przejdę do meritum – z całym szacunkiem dla autora, jeżeli ktokolwiek ZLECIŁBY mi zrobienie ślubu to nie pchałbym się z jakimś 18-55 czy mając wyłącznie 50’tkę. Ludzie! Miejcie odrobinę wyobraźni i nie bierzcie ZLECEŃ nie mając podstawowego zaplecza technicznego (sprzętowego) – o doświadczeniu już nie wspomnę.
Co rozumiem jako „zaplecze techniczne” – jasne zoomy / ew. stałki + lampa
Skoro wątek kierowany jest do POCZĄTKUJĄCYCH fotografów weselnych to najważniejsze w tym wątku napisał VITEZ – Kilka (nascie) slubow u znajomych/rodziny, za pozwoleniem i przy boku zawodowca i pod warunkiem ze zdjecia nieplatne - ot tak, dla wprawy.
Tak powinien zaczynac poczatkujacy fotograf slubny, potem pokazywac zdjecia do krytyki, uczyc sie na bledach i dopiero jak sie beda podobac (oceniane jako co najmniej poprawne) - zaczac nimi zarabiac.
Dokładnie tak!! A dzięki zdobytemu doświadczeniu będziemy wiedzieli czy zabierać ze sobą wór szkieł – stałek i zoomów czy może jednak wystarczą nam np. dwa szkła.
BTW – ciekawi mnie czy te wszystkie szkła które co po niektórzy wymieniają, mieliście ze soba na ostatniej imprezie czy generalnie podawane proporcje odnoszą się do wszystkich ślubów i wesel w których braliście udział?
gzak – (...) Nie każdy oczekuje super odjechanych w kosmos zdjęć... Na ostatnim weselu, jakim byłem był tylko kamerzysta, który miał przy okazji na szyi jakąś starą hybrydę i co 3 minuty robił przerwę w filmowaniu, aby pstryknąć zdjęcie (nie odkładając kamery).
No właśnie – wszystko zależy od tego czego się oczekuje. Równie dobrze świadek może strzelić kilka fotek komórką - niektóre mają nawet tryb video...
Co do meritum – najbardziej potrzebne są dodatkowe zestawy akumulatorów do lampy żeby w połowie wieczoru nie zabrakło światła....
Aha – a dla robiących swoje pierwsze ZLECENIE na ślubie i weselu – koniecznie szkło z IS aby zniwelowało drżenie rąk...
EOS 7D |EOS5| 580EX | 16-35/2.8 II L | 24-70/2.8 L | 70-200/2.8 L | 100 MACRO/2.8 IS L | EFS 10-22/3.5-4.5 | 50/1.4 | LOWEPRO NOVA 5 | MANFROTTO 055PROB 486RC2 804RC2 681B 234RC |
Jestem ciekaw jak inni ale w moin przypadku pytałem się kiku znajomych fotografów czy mogę focić z nim i otrzymywałem odpowiedź że nie za bardzo bo nie chcą zdradzać swoich trików. Jestem ciekaw czy ktoś miał podobną sytuację.
Ha ha ha, no uśmiałem się. Chciałbym zobaczyć te ich triki które są nie do podpatrzenia z pierwszego rzedu ławek, ale łatwo zauważalne z metra
Może ich trikiem po prostu było
Najlepsze, że gdy zobaczyłem te zdjęcia to raczej płakać mi się chciało nad ich poziomem.