to proste: zakładając ze kupujesz na paragon (osoba prywatna) to patrzysz w gwarancje Canona i co widzisz? 12miesięcy (gwarancja to nic innego jak dobra wola producenta do darmowej naprawy w danym okresie przeważnie jest to 12 miesięcy....) i co dalej? jako że jesteśmy w UE to mając paragon i usterkę nie z własnej winy oddajesz sprzęt do sprzedawcy prosząc o przyjęcie reklamacji na warunkach niezgodności z umową
umowa ta obowiązuje od dnia zakupu przez 24 miesiące....
-najczęściej sprzęt, sprzedawca i tak przesyła do Canona na ekspertyzę i w ciągu 14 dni roboczych musi Ci odpowiedzieć co sie dzieje ze sprzętem... jeśli nie było udaru mechanicznego czy innej usterki z winy użytkownika to sprzedawca pokrywa koszty naprawy...
jeśli nie odpowie w ciągu 14 dni tzn. że masz go w garścibo nawet jeśli okazałoby się, że to udar mechaniczny to nie dotrzymal warunków umowy i masz naprawę free...
za to jeśli Canon stwierdzi, że ty jesteś winny usterce to płacisz za wycenę i przesyłki DHL-em... (zadają Ci wtedy pytanie -czy zgadzasz sie na naprawę i informują, że będzie to kosztowało ~900zł itp
tyle teorii
jednak to tylko zależy od tego u kogo kupujesz... i czy robi problemy (sam kiedyś kupiłem u FOTOIMPRA na allegro i człowiek wielce sie wykręcał ze swoich obowiązków....