Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 43

Wątek: Gwarancja 12 czy 24 miesiące ?

  1. #21
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    41

    Domyślnie Ile jest gwarancji na 30D?

    Ile powinno być gwarancji na Canon 30D? 12 czy też 24 miesiące?

  2. #22
    Bywalec Awatar ishi
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    43
    Posty
    145

    Domyślnie

    to proste: zakładając ze kupujesz na paragon (osoba prywatna) to patrzysz w gwarancje Canona i co widzisz? 12miesięcy (gwarancja to nic innego jak dobra wola producenta do darmowej naprawy w danym okresie przeważnie jest to 12 miesięcy....) i co dalej? jako że jesteśmy w UE to mając paragon i usterkę nie z własnej winy oddajesz sprzęt do sprzedawcy prosząc o przyjęcie reklamacji na warunkach niezgodności z umową
    umowa ta obowiązuje od dnia zakupu przez 24 miesiące....
    -najczęściej sprzęt, sprzedawca i tak przesyła do Canona na ekspertyzę i w ciągu 14 dni roboczych musi Ci odpowiedzieć co sie dzieje ze sprzętem... jeśli nie było udaru mechanicznego czy innej usterki z winy użytkownika to sprzedawca pokrywa koszty naprawy...
    jeśli nie odpowie w ciągu 14 dni tzn. że masz go w garści bo nawet jeśli okazałoby się, że to udar mechaniczny to nie dotrzymal warunków umowy i masz naprawę free...
    za to jeśli Canon stwierdzi, że ty jesteś winny usterce to płacisz za wycenę i przesyłki DHL-em... (zadają Ci wtedy pytanie -czy zgadzasz sie na naprawę i informują, że będzie to kosztowało ~900zł itp

    tyle teorii
    jednak to tylko zależy od tego u kogo kupujesz... i czy robi problemy (sam kiedyś kupiłem u FOTOIMPRA na allegro i człowiek wielce sie wykręcał ze swoich obowiązków....
    ______________________________________________
    50D | BG-E2N | 350D | BG-E3 | T 17-50 2.8 | C 35 1.4 | C 70-200 4 | C 85 1.8 | C 430 EX | + szafa rupieci
    http://plfoto.com/42743/autor.html

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    50
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    kwoli sprostowania i końcowego wyjaśnienia :



    1) Gwarancja producenta i tgz Niezgodność towaru z umową to 2 różne i niezależnie działające procedury.

    2) Gwarancja to przywilej (umowa) kupującego z producentem (no może u canona to kpina 1 rok, z reguły trwa ona 2 lata a często więcej np 3 czy 5 i dopiero wtedy jest tak naprawdę coś warta !!!) Warunki gwarancji mogą być DOWOLNE to … swobodna umowa i nie ma uregulowań co do jej treści

    3)oddzielna zupełnie nie związana z gwarancją (prawnie) jest postępowanie na zasadzie Niezgodności towaru z umową trwa 2 lata i realizuje się z dokumentem zakupu (paragon, lub faktura) u sprzedawcy w okresie 2 lat
    (szczegóły postępowania łatwo znaleźć w internecie) z tym że nieistotne jest pochodzenie sprzętu np USA lecz DOKUMENT ZAKUPU od przedsiębiorcy polskiego!!!

    4) Z tego co słyszałem bardziej opłaca się korzystać z Niezgodności bo mamy jako konsumenci lepsze uprawnienia a sprzedawca na własną rękę musi np albo skorzystać z gwarancji w naszym imieniu albo pokryć koszty w przypadku gwarancji 1rok ..

    Dygresja: Canon polska robi jawne kpiny ze swoich dystrybutorów obciążając ich kosztami napraw w 2 roku po nabyciu sprzętu (chyba że dają dystrybutorom 2 lata rękojmi co jest możliwe oczywiście ale ...) i mówiąc szczerze 1 rok gwarancji jest kuriozalnym zjawiskiem w świetle polskie prawa … właśnie ze wględu na sprzedających a nie kupujących ...

  4. #24
    Coś już napisał Awatar kaen
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Łódź
    Posty
    77

    Domyślnie

    Gwarancje może wystawić zarówno producent (gwarancja producenta) jak i sprzedawca. Jedna gwarancja nie wyklucza drugiej - obie mogą funkcjonować jednocześnie.

    Pisałem już o tym w innym wątku, ale powtórzę. Instytucja niezgodności towaru z umową dotyczy sytuacji, gdy wada istniała w momencie kupna (zawarcia umowy). Domniema się, że jeżeli wada ujawni się w okresie pierwszych 6 miesięcy, to wada istniała w momencie kupna. Tutaj rzeczywiście konsument ma większe uprawnienia. Jednakże po upływie 6 miesięcy to konsument MUSI udowodnić, że wada istniała w momencie zawarcia umowy, a to może być niezwykle trudne. Prawda jest taka, że jeżeli coś ma się popsuć, to psuje się najczęściej w pierwszych misiącach użytkowania. Gdzieś widziałem nawet taki wykres obrazujący awaryjność sprzętu w czasie, od kształtu nazwany "krzywa wannowa" :-)

    Gwarancja 12 miesięczna nie jest niczym niezwykłym. To dodatkowa dobrowolna umowa między konsumentem a gwarantem. Kuriozalne jest to, że w innych krajach EU (zapewne nie wszystkich) Canon daje na sprzęt foto 24 miesiące, podczas gdy u nas tylko standardowe 12 miesięcy.

    Inna sprawą jest to, że dla sprzedawców gwarancja 24 miesięczna byłaby bardziej korzystna - głownie marketingowo. O samych użytkownikach nie wspominam, bo to oczywiste

    Popmart - odnośnie Twojej dygresji. Dystrybutora nie obchodzi jaka jest gwarancja. Jeżeli Canon daje 12 miesięcy, to dystrybutor też daje 12 miesięcy. Jeżeli pojawi się problem, to konsument idzie do sklepu i ze sprzedawcą załatwia sprawę lub wysyła do serwisu Canona (gwarancja producenta).

    Goose - jeżeli aparat ma gwarancję Canon Polska, to 12 miesięcy. Jeżeli eurogwarancję, to tyle ile jest tam podane. Canon Polska realizuje tylko pierwsze 12 miesięcy. Zastanawiam się, czy mają prawo odstąpić od realizacji eurogwarancji po upływie 12 miesięcy - należałoby się wczytać w jej treść.

    Tak na marginesie - kiedyś badałem temat gwarancji 'worldwide' Sigmy. Generalnie okazało się, że Polska jest na innej planecie. Jako, że sprawa była czysto teoretyczna, dałem sobie spokój po tym jak serwis Sigmy zaczął wymagać dokumentów oclenia i kserokopii paszportu i dowodu osobistego.

    kaen

  5. #25
    abraxas
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaen Zobacz posta
    Pisałem już o tym w innym wątku, ale powtórzę. Instytucja niezgodności towaru z umową dotyczy sytuacji, gdy wada istniała w momencie kupna (zawarcia umowy). Domniema się, że jeżeli wada ujawni się w okresie pierwszych 6 miesięcy, to wada istniała w momencie kupna. Tutaj rzeczywiście konsument ma większe uprawnienia. Jednakże po upływie 6 miesięcy to konsument MUSI udowodnić, że wada istniała w momencie zawarcia umowy, a to może być niezwykle trudne.
    A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Dwuletnia zgodność towaru z umową oznacza to, że przez dwa lata masz mieć aparat-czyli mówiąc w uproszczeniu sprzęt, którym można robić zdjęcia. A nie kawał plastiku z urwanym czymś tam :-)

    Bo chyba oczywistym jest, że kupując cokolwiek nie kupujemy tego by działało w momencie zakupu ale po to, by przez jakis czas nam słuzyło. I nikt nie bedzie robił afery, jeśli mu aparat padnie po 20 latach pracy ale po roku raczej tak. I wprowadzono ten dwuletni okres "przyzwoitości" producenta.

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    50
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    Kolegak Kean ma racje .... wystarczy poszukać ustawy w inecie:

    niezgodnośc z umową w momencie zakupu, 6 mc domniemywa się automatycznie, dalsze 18 trzeba udowodnić że niezgodność była w momencie zakupu.

  7. #27
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Gostyn
    Wiek
    49
    Posty
    58

    Domyślnie

    nie wiem czy sie cos nie zmienilo
    teraz w aparatach sprzedawanych zarowno w polsce jak i w niemczech jest gwarancja european warranty System (EWS)

    w zaklladce deutschland czytam co nastepuje :

    Die Garanttiezeit beträgt ein Jahr ab dem Kaufdatum

    co oznacza ze gwarancja trwa rok od daty zakupu

    chyba ze prawo konsumenta w niemczech stanowi inaczej niestety nie wiem
    podaje tylko co jest w karcie gwarancyjnej

    a o moich doswiadczeniach z niemieckim serwisem canona mozna przeczytac tutaj pod numerkiem #360
    5D+BG-E4; 24-105 4 IS L; 50 1.4; 85 1.8; 70-200 2.8 L;
    Speedlite 580 EX; LowePro Magnum AW; troszke drobiazgow

  8. #28
    Coś już napisał Awatar GTharnas
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Katowice
    Posty
    51

    Domyślnie

    Witam.

    Mam pytanie co do gwarancji Europejskiej ...

    Chodzi mi o sam dokument ...

    Czy gwarancja jest ważna jeśli nie posiada tej naklejki w prawym górnym rogu ?

    Nazwa aparatu + nr seryjny wszystko jest na niej napisane + posiadam dowód zakupu .. ale dziwi mnie brak tej naklejki ?


    Pozdrawiam
    40D + 17-40 L + 50 f/1.4 + 28-135 + 190XProB

  9. #29

    Domyślnie

    Zrobie mały up, a pro po dylematów dotyczących gwarancji. Mnie skonczył się rok na obiektyw w lipcu tego roku. Drugi rok jest związany z ochroną konsumenta. Otóż dzwoniłem do canona się spytać jak sprawa wygląda. Pani powiedziała mi że oni dają rok gwarancji na to ale ten drugi rok zależy od sprzedawcy i załatwia się to ze sprzedawcą u którego kupiło się sprzęt. A że wynikł pewien mankament z moim obiektywem, to dzwonie do sklepu-Fotoceny.pl,dystrybutor sigmy w Chorzowie- i koleś mówi mi że owszem istnieje taka sprawa ale trzeba przyjechać do nich i oni bodajże za sprawą serwisu canona sprawdzą czy to była wada fabryczna czy nie. Więc próbować warto się dowiadywać takich rzeczy. O wyniku mojej sprawy poinformuje jak tylko zostanie załatwiona

  10. #30
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Ziemia obiecana
    Wiek
    50
    Posty
    242

    Domyślnie

    Ten drugi rok wynika z prawa do reklamacji w związku z niezgodnością towaru umową, czyli musisz udowodnić że towar posiadał wadę w momencie zakupu. Dlatego powiedzieli Ci że muszą sprawdzić czy to była wada fabryczna.
    Jakieś body + jakieś słoiki + podstawka pod aparat + jakieś świecenie + Dużo chęci I brak czasu na focenie

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •