Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 41

Wątek: Zakup analoga - pomocy.

  1. #31
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    54
    Posty
    563

    Domyślnie

    Niech mnie poprawią mądrzejsi ale jak dla mnie pomiar matrycowy i slajdy zupełnie nie idą ze sobą w parze.

  2. #32
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Kingston, ON, Canada
    Wiek
    47
    Posty
    266

    Domyślnie

    Jak dla mnie to zalezy. Czasem nie ma co kombinowac i wystarczy pomiar matrycowy. Czasem przelaczam na centralnie wazony - to jak uzywam bracketing, latwiej wyczuc jak zostanie scena zmierzona, a przez to i jaka korekte warto sprobowac. A czasem na pseudo spocie dostepnym w moim EOS-30, choc to dosc rzadko.
    Ostatnio edytowane przez Gizzmo ; 01-02-2007 o 22:09
    EOS 30D | EOS 30V + grip | G3
    EF 50 f/1,4 USM | EF 17-40 f/4L USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Speedlite 580 EX

  3. #33
    tama
    Guest

    Domyślnie

    Poproszę coś o multispocie w EOS 3 , co to jest za pomiar?
    Ostatnio edytowane przez tama ; 08-11-2006 o 22:10

  4. #34
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    54
    Posty
    563

    Domyślnie

    Tak łopatologicznie.
    To jest takie coś co pozwala na naniesienie na drabinkę naświetlania punktów „światła”, „cienie”, „szarości”. Gdy wprowadzasz korektę ekspozycji przesuwają się odpowiednio góra – dół.
    Dzięki temu możesz łatwo zmierzyć czy dana scena mieści się w rozpiętości tonalnej materiału na którym pracujesz.

    Tzn. przepraszam tak to wygląda w 1V. Domyślam się tylko że w 3 jest tak samo.
    Ostatnio edytowane przez maku ; 08-11-2006 o 22:41

  5. #35
    tama
    Guest

    Domyślnie

    Super to jest do pejzaży, widac jak koryguje szara połówka,

  6. #36
    Bywalec Awatar storm
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    PL / WAW
    Posty
    183

    Domyślnie

    Hmm kazdy tryb pomiarowy jest podatny na przeklamania..
    Czy nie lepiej jest nauczyc sie znajdowac szare tony i na nich wykonywac pomiar?

  7. #37
    blackwing
    Guest

    Red face

    Cytat Zamieszczone przez Gizzmo Zobacz posta
    Do pejzarzu bralbym 33 lub 33V. W modelu z V to jedyne z czego bedziesz moze korzystac to podswietlany wyswietlacz, wiec jesli roznica w cenie bedzie spora to nie warto w Twojej sytuacji doplacac do V. Modele 30 i 30V maja AF kontrolowany okiem co w Twoim przypadku bedzie zupelnie zbedne. Tak jak radzil moj poprzednik jest jeszcze 50. Tutaj znowu polecam model bez E (E to kontrola AF okiem).
    T90 to model z mocowaniem obiektuwu typu FD a nie EF, wiec o ile nie chcesz gromadzic drugiego zestawu obiektywow to odpada. Chociaz mozesz go tez rozwazyc. Obiektywy FD sa o wiele tansze od EF zabacz na Allegro. Brak w nich AF, ale to w pejzarzu akurat nie przeszkadza.
    Czy różnica między 33 a 33v polega tylko na podświetlanym wyświetlaczu czy jest jeszcze jakaś znacząca różnica? A który aparat jest lepszy? EOS 30 czy 33? Czym się one różnią prócz Eye Control?

  8. #38
    Początki nałogu Awatar Diabeł
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Płock
    Wiek
    54
    Posty
    360

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blackwing Zobacz posta
    Czy różnica między 33 a 33v polega tylko na podświetlanym wyświetlaczu czy jest jeszcze jakaś znacząca różnica? A który aparat jest lepszy? EOS 30 czy 33? Czym się one różnią prócz Eye Control?
    ettl 2 , solidniejsza obudowa, taka jak w 10d,
    tylko róznią się Eye, bajer którego przestaje się uzywać po miesiącu.

  9. #39
    Początki nałogu Awatar Scream
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Zielona Góra
    Posty
    295

    Domyślnie

    Jeżeli szukasz naprawdę dobrego analoga w rozsądnej cenie to polecam Ci serię Canon'a 30,33 lub nowszą 30V, 33V . O ile pomiędzy wersjami 'V' a tymi bez 'V' jest różnicą, o tyle pomiędzy modelami 30V,a 33V nie ma praktycznie żadnej oprócz opcji Eye Control, czyli wybierania punktu ostrość wzrokiem. Sporo osób twierdzi, że to zbędny bajer. Bo faktycznie do krajobrazu niespecjalnie potrzebny. Ale w połączeniu z naprawdę dobrym i szybkim szkłem np. z serii L tworzy się z tego przydatna funkcja. Zwłaszcza w reporterce czy fotografowaniu dzieciaków ;-)

    Lepiej zapłacić nieco mniej za korpus aparatu, a więcej władować w szklarnie. Odwdzięczy się to pięknie naświetlonymi klatkami.

    Osobiście polecam Canona 30V, z którym niestety muszę się rozstać, bo zwyczajnie nie mam czasu na tradycyjną ciemnię, a ta cyfrowa znacznie przyśpiesza pracę. Zrobiłem nim ok. 20-30 rolek filmu i nigdy mnie nie zawiódł. Większość to były filmy cz-b ,ale od ludzi którzy oglądali później zdjęcia często słyszałem ,że zdjęcia są bardzo dobrze naświetlone. Odbitki z kolorowych negatywów, wychodziły równie pięknie. Wiem ,że jest to składowa aparatu i obiektywu, ale mój poprzedni analog (Canon 3000) nie naświetlał tak dobrze jak 30v. Jeśli byłbyś zainteresowany kupnem używki w dobrej cenie to info masz w stopce . Jeżeli masz jakieś pytania dot. aparatu to wal śmiało ;-) Pozdrawiam
    pucha i grucha

  10. #40
    Uzależniony Awatar jac+
    Dołączył
    Jun 2006
    Wiek
    50
    Posty
    842

    Domyślnie

    Najlepszym wyjściem byłby EOS 3, ale podchodząc do sprawy "budżetowo" to proponuję 30 (33) lub 50 (50E). Chyba żebyś znalazł nieściachaną 5-tkę. T90 odradzam. Pomimo, że legendarny i profesjonalny to jednak ma kompletnie inne mocowanie obiektywu (FD) i istnieje duże ryzyko na trafienie na zajeżdżony egzemplarz.
    Mała spiżarnia: duża puszka, mniejsza puszka, pudełko sardynek, 5 słoików i naleśnik na deser

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •