Proponuje dowiedziec sie najpierw, co znaczy termin "pytanie retoryczne"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pytanie_retoryczne
Proponuje dowiedziec sie najpierw, co znaczy termin "pytanie retoryczne"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pytanie_retoryczne
Czy gdybym powiedział Adamowi Mickiewiczowi: "Nie podoba mi się 'Pan Tadeusz' ", odżekłby: "Dawaj cwaniaku, pokaż swoją galerię epopei narodowych" ?
A te 'ND x400' to nie czasem tak z czapy rzucone?? Nie słyszałem o takim filtrze
Nie wiem czy o to autorowi chodzi, ale w filmie, dla otrzymania efektu 'nocy w dzień' stosuje się taśmę rzędu 600 ISO i nakłada filtr ND3 lub ND4 (zabiera odpowiednio 10 lub 13 i 2/3 EV) i dodatkowo od prawidłowej ekspozycji niedoświetla się o 1 lub 2 EV. Swoją drogą nie wszędzie da się to wykorzystać. Ale ponoć nadal się stosuje takie tricki. Dla widza to niezauważalne. Aaa, ostatnio gdzie się z tym spotkałem to zdaje się w 'Chicago'.
EDIT: coś tam niby znalazłem.
Filtr NDx400* pozwala na zmniejszenie dopływu światła o 9 działek przysłony, przepuszczając mniej niż 1/500 początkowego światła, umożliwia to bezpieczne fotografowanie tarczy słońca lub innych bardzo jasnych źródeł światła. Innym zastosowaniem tego filtra jest możliwość uzyskania wyjątkowo długich czasów naświetlania, dzięki czemu obiekty ruchome rozmywają się do tego stopnia, że stają się nie widoczne, a na zdjęciu pozostają tylko obiekty statyczne.
* ale to tylko HOYA zdaje się ma takie oznaczenie.
tak Camel temat miał sklonić innych do wypowiedzi badz "przemysleń: jesli juz mam ci tak strasznie dosłownie wszystko tłumaczyć i chyba się udało bo nie padła odpowiedz -zrób taki tak tylko padło wiele odpowiedzi "przemyśleń" wielu osób
A wracając do tematu to jutro poszukam czegoś o tych filtrach bo dzisiaj czasu brak a tak na szybko nic nie znalazłem
Ostatnio edytowane przez Shark-uk ; 05-11-2006 o 01:54
Canon EOS 5D | Canon EOS 5D MKII | 70-200 L f/2.8 IS USM |Canon 85 L f1.2 USM |Canon 35 L f1.4 USM |Canon 50 f1.4 USM |Speedlite 580EX | Praktica MTL 5B |Carl Zeiss Jena 29mm f2.8 |Pentacon auto 50mm f1.8 | Miranda ZF-3
martinbartnicki.com
Shark-uk jeśli znajdziesz taki filtr daj znać bo przydałby mi się, czasem robię takie zdjęcia.
Poza tym jesli chcesz coś rozmyć wybierz się w dzień bardziej pochmurny w plener. 2-3 sekundy dają dobre rozmycie.
Jeszcze jedno, możesz ufać radom Zielonego, wygladają realnie.
EDIT
Znalazłem coś takiego: http://www.pstryk.com.pl/opis/923
Ostatnio edytowane przez Mac ; 05-11-2006 o 03:19
EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.
cytat z inego forum i fotka z tym filtrem
"adajko23-08-2006, 20:18
...ta fotka była wykonana S7000+NDx4(KING)+CPL(Vivitar)
Jak widać było dość jasno, świeciło słonko...
http://www.cyberfoto.pl/galeria/data...98da03a121.jpg "
co prawda 2 wartości przesłony to nie wiele ale zawsze coś.
Ostatnio edytowane przez Shark-uk ; 05-11-2006 o 10:24
Canon EOS 5D | Canon EOS 5D MKII | 70-200 L f/2.8 IS USM |Canon 85 L f1.2 USM |Canon 35 L f1.4 USM |Canon 50 f1.4 USM |Speedlite 580EX | Praktica MTL 5B |Carl Zeiss Jena 29mm f2.8 |Pentacon auto 50mm f1.8 | Miranda ZF-3
martinbartnicki.com
Nie wiem czemu sie dziwisz ze nie padla jednoznaczna odpowiedz. Zobacz jakie zadales niejednoznaczne pytanie.
Zaczales od 30 sec badz wiecej w dzien. Na takie diktum to tylko plytki od masek spawalniczych pomoga co wplynie tragicznie na jakosc zdjecia. Lepiej juz pstrykac filtrami IR a i one moga miec z problemy z "i wiecej".
Po kilku odpowiedziach pojawil sie pomysl rozmazanej rzeki ... ok ale jak to sie ma do 30 sec ? Rzeke mozna rozmazac czasami o wiele krotszymi a wtedy wchodzimy juz w tematyke o ktorej da sie dyskutowac.
Problem jest o wiele bardziej skomplikowany ale zdaje sie tego nie zauwazyles. Taki rozrzut odpowiedzi powinien wlasnie Ciebie sklonic do przemyslen.
Idzmy dalej ... chcesz wydluzyc ekspozycje w dzien. Ok ale w jaki dzien ? sloneczny, pochmurny, lato, zima, o 7 rano czy 12 w poludnie ? Ilosc swiatla w kazdej sytuacji jest diametralnie inna. Malo tego to beda zdjecia na otwartej przestrzeni czy w lesie. Jak mozna dac jednoznaczna odpowiedz skoro w skrajnych przypadkach moze byc ponad 6 EV roznicy (czyli 2 filtry ND8 ).
Calosc wyglada tak ze musisz najpierw miec pomysl a potem myslec o wykonaniu. A pomysl nie w stylu ... aaa walne sobie rozmazana rzeke ... tylko pomyslec nieco wartosciami EV.
I tak filtr NDx8 da Ci -3EV polar z tego co pamietam około -2EV. Do tego korekcja exp. moze dac Ci 1 EV. ND400 jest dosyc dobrym rozwiazaniem bo 9 EV da Ci mozliwosc uzyskania dlugi czasow nawet w stosunkowo sloneczny dzien. Zawsze mozesz kupic dodatkowo ND8 co da Ci wieksze mozliwosci wplywania na generowany obraz.
I nastepnym razem zanim zaczniesz narzekac ze odpowiedzi sa nie takie zastanow sie czy oby pytanie nie jest bardziej skomplikowane niz Ci sie wydaje![]()
Ostatnio edytowane przez McKane ; 05-11-2006 o 13:31
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296
ktos chcial przyklad z ND400
czasow ekspozycji nie pamietam dokladnie. drugie w okolicach kilkudziesieciu sekund - w okolicach 20 do 40.
zasadniczo, dokladnie 400x tlumienie to to nie jest (blizej 200), ale spelnia swoja role i pozwala uzyskac ciekawe efekty
jesli chodzi o rozwiazanie z dwoma polarami - w teorii tak. w praktyce nie. polary nie tlumia rowno spektrum swiatla, a czesto pozostawiaja duzy zakres niebieskiego-ultrafioletu. efektem beda mocno przeniebieszczone zdjecia, z ktorych nie odzyska sie prawidlowych kolorow. owszem, probowalem w praktyce
McKane chyba nie do końca się zrozumieliśmy właśnie dorze że nie padła jedna odpowiedz ja to w dobrym słowa znaczeniu napisałem ale nieważne nie zadałem konkretnego pytania i tu masz racje, mimo to dowiedziałem się czego się chciałem dowiedzieć tak więc dziękuję wszystkim za pomoc.
aha i Akustyk wielkie dzięki za przykłady włałsnie takch chciałem.
Pozdro
Ostatnio edytowane przez Shark-uk ; 06-11-2006 o 09:08
Canon EOS 5D | Canon EOS 5D MKII | 70-200 L f/2.8 IS USM |Canon 85 L f1.2 USM |Canon 35 L f1.4 USM |Canon 50 f1.4 USM |Speedlite 580EX | Praktica MTL 5B |Carl Zeiss Jena 29mm f2.8 |Pentacon auto 50mm f1.8 | Miranda ZF-3
martinbartnicki.com
możesz zastosować filtr B+W ND 3,0
daje 1000 krotne przedłużenie czasu ekspozycji i tak przy 1/200 sek. otrzymasz 5 sek.
Ostrzyć trzeba oczywiście przed nakręceniem filtra, bo jak już nakręcisz to tylko ciemność ;-)
Tu mój pierwszy eksperyment z zastosowaniem tego filtra (wybaczcie zasyfioną matryce).
20D+17-40 L - F16 czas .... 60 sek. ( morze, samo południe i fale ;-) )
a tu F9 czas .... 30 sek.
Ostatnio edytowane przez axor ; 11-11-2006 o 16:03
Canon 5D / EF 50 F1.4 / EF 85 F1.8 / EF 17-40 F4 L / EF 24-105 F4 L IS USM /EF 70-200 F4 L / 580EX / RS-80N3 / Transmitter ST-E2 / Manfrotto 055 ProB + 329-RC4 / Filry B+W / Lampy Studyjne Marko Flash /