nie wiem czy to czasem nie za dużo jak dla mnie akurat ale napewno wielkie dzięki bo warte przemyslenia![]()
nie wiem czy to czasem nie za dużo jak dla mnie akurat ale napewno wielkie dzięki bo warte przemyslenia![]()
Canon EOS 5D | Canon EOS 5D MKII | 70-200 L f/2.8 IS USM |Canon 85 L f1.2 USM |Canon 35 L f1.4 USM |Canon 50 f1.4 USM |Speedlite 580EX | Praktica MTL 5B |Carl Zeiss Jena 29mm f2.8 |Pentacon auto 50mm f1.8 | Miranda ZF-3
martinbartnicki.com
EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.
absolutnie nie
porownujesz porzadny, powlekany, szklany filtr z chroniaca krawedz metalowa oprawka wkrecana bezrozstepowo w gwint, do plastikowego (no dobra: zywicznego) go...a optycznego, ktore krawedziami i odslonietymi po tylnej stronie (od aparatu) powierzchniami zbiera multum zbednego swiatla, nierzadko przerazliwie zanizajac kontrast zdjec...
troszczke gestszy szary filtr prostokatny w uchwycie Cokina dzial jak powierzchnia odbijajaca swiatlo. w ewekcie na pomiarach TTL zobaczysz nie wynikajace z oznaczenia 100-krotne wydluzenie ekspozycji, ale moze 10-krotne... jak to bedzie wygladalo na zdjeciach to chyba nie musze mowic
najwieksza gestosc w Cokinie to bodajrze ND100 (ND 2.0) osiagalne jakims nowym, rzadko dostepnym filtrem. juz to wymaga bardzo starannego zakrywania (najlepiej reka, albo oklejenia tasma) wszystkich "szparek" z tylu filtra, ktore potencjalnie moga wpuszczac swiatlo. nie wspominam o uzywaniu zaslepki na celownik (tej na pasku aparatu), ktorego nieosloniecie juz filtrach ND 0.9 (czy ND8 jak ktos woli notacje Hoyi) powoduje widoczny spadek kontrastu gdy foci sie z wyraznym zrodlem swiatla za plecami (czasem jasna bluza czy podkoszulka wystarczy).
geste szare filtry to zwierz wymagajacy duzej rozwagi i ostroznosci. na pewno duzo trudniej jest opanowac bardzo podatne na nierysujace promienie filtry prostokatne...
jest dokładnie jak mówi kolega akustyk
Tylko "szczelne" filtry o doskonale równej gęstości zabarwienia, zapewnią uzyskanie równomiernego (bez smug) obrazu, przy czasach ekspozycji o których tutaj mówimy.
B+W produkuje jeszcze ND 4,0 i ND 6,0 (-20 EV).
Ten ostatni to już chyba dla zastosowań w NASA, dla której właśnie B+W produkuje tego rodzaju filtry.
Ostatnio edytowane przez axor ; 09-11-2006 o 01:39
Canon 5D / EF 50 F1.4 / EF 85 F1.8 / EF 17-40 F4 L / EF 24-105 F4 L IS USM /EF 70-200 F4 L / 580EX / RS-80N3 / Transmitter ST-E2 / Manfrotto 055 ProB + 329-RC4 / Filry B+W / Lampy Studyjne Marko Flash /
kupic niskoczuly film. np pan f 50 i naswietlic na 12 :P
Martin Gorczakowski
Odgrzeję trupa.
Pytanie do axor. W wątku wstawiałeś zdjęcia z 20d z założonym B&W 3.0. Widzę,w podpisie,że masz teraz 5d. Jak wypada (jeśli używałeś) połączenie z tym filtrem? Pytanie dotyczy zafarbów na zdjęciu.
pzdr
Może ktoś inny miał styczność z takim zestawem?
pzdr
Testowalem zestaw 3x ND8, tanie z allegro, firmy mandee (po taniosci).
Dedradacja obrazu spora:
http://gallery.dziki.pl/dluuugie