Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 60

Wątek: długie naświetlanie w dzień

  1. #31

    Domyślnie

    nie wiem czy to czasem nie za dużo jak dla mnie akurat ale napewno wielkie dzięki bo warte przemyslenia
    Canon EOS 5D | Canon EOS 5D MKII | 70-200 L f/2.8 IS USM |Canon 85 L f1.2 USM |Canon 35 L f1.4 USM |Canon 50 f1.4 USM |Speedlite 580EX | Praktica MTL 5B |Carl Zeiss Jena 29mm f2.8 |Pentacon auto 50mm f1.8 | Miranda ZF-3

    martinbartnicki.com

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar Mac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Gdańsk/Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    2 063

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez axor Zobacz posta
    możesz zastosować filtr B+W ND 3,0
    daje 1000 krotne przedłużenie czasu ekspozycji i tak przy 1/200 sek. otrzymasz 5 sek.
    Ostrzyć trzeba oczywiście przed nakręceniem filtra, bo jak już nakręcisz to tylko ciemność ;-)
    Z tego co piszesz to lepiej jest używać systemu Cockina, gdzie zawsze można wysunąć i wsunąć filtr. Muszę sprawdzić czy mają ND 3.0
    EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
    Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.

  3. #33
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mac Zobacz posta
    Z tego co piszesz to lepiej jest używać systemu Cockina, gdzie zawsze można wysunąć i wsunąć filtr. Muszę sprawdzić czy mają ND 3.0
    absolutnie nie

    porownujesz porzadny, powlekany, szklany filtr z chroniaca krawedz metalowa oprawka wkrecana bezrozstepowo w gwint, do plastikowego (no dobra: zywicznego) go...a optycznego, ktore krawedziami i odslonietymi po tylnej stronie (od aparatu) powierzchniami zbiera multum zbednego swiatla, nierzadko przerazliwie zanizajac kontrast zdjec...

    troszczke gestszy szary filtr prostokatny w uchwycie Cokina dzial jak powierzchnia odbijajaca swiatlo. w ewekcie na pomiarach TTL zobaczysz nie wynikajace z oznaczenia 100-krotne wydluzenie ekspozycji, ale moze 10-krotne... jak to bedzie wygladalo na zdjeciach to chyba nie musze mowic

    najwieksza gestosc w Cokinie to bodajrze ND100 (ND 2.0) osiagalne jakims nowym, rzadko dostepnym filtrem. juz to wymaga bardzo starannego zakrywania (najlepiej reka, albo oklejenia tasma) wszystkich "szparek" z tylu filtra, ktore potencjalnie moga wpuszczac swiatlo. nie wspominam o uzywaniu zaslepki na celownik (tej na pasku aparatu), ktorego nieosloniecie juz filtrach ND 0.9 (czy ND8 jak ktos woli notacje Hoyi) powoduje widoczny spadek kontrastu gdy foci sie z wyraznym zrodlem swiatla za plecami (czasem jasna bluza czy podkoszulka wystarczy ).

    geste szare filtry to zwierz wymagajacy duzej rozwagi i ostroznosci. na pewno duzo trudniej jest opanowac bardzo podatne na nierysujace promienie filtry prostokatne...
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 09-11-2006 o 08:46
    www albo tez flickr

  4. #34
    Coś już napisał Awatar axor
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Kalisz
    Posty
    59

    Domyślnie

    jest dokładnie jak mówi kolega akustyk

    Tylko "szczelne" filtry o doskonale równej gęstości zabarwienia, zapewnią uzyskanie równomiernego (bez smug) obrazu, przy czasach ekspozycji o których tutaj mówimy.
    B+W produkuje jeszcze ND 4,0 i ND 6,0 (-20 EV).
    Ten ostatni to już chyba dla zastosowań w NASA, dla której właśnie B+W produkuje tego rodzaju filtry.
    Ostatnio edytowane przez axor ; 09-11-2006 o 01:39
    Canon 5D / EF 50 F1.4 / EF 85 F1.8 / EF 17-40 F4 L / EF 24-105 F4 L IS USM /EF 70-200 F4 L / 580EX / RS-80N3 / Transmitter ST-E2 / Manfrotto 055 ProB + 329-RC4 / Filry B+W / Lampy Studyjne Marko Flash /

  5. #35
    Początki nałogu Awatar krwisty
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    W-wa/Rz-ów
    Posty
    372

    Domyślnie

    kupic niskoczuly film. np pan f 50 i naswietlic na 12 :P
    Martin Gorczakowski

  6. #36
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krwisty Zobacz posta
    kupic niskoczuly film. np pan f 50 i naswietlic na 12 :P
    hehe... do 350D?

    mialem kiedys 3 rolki "bialego kruka" APX-a 25. tym mozna by sie faktycznie pobawic...
    www albo tez flickr

  7. #37
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    Szczerze?
    Nie podchodzi mi apx 25.
    Moze nie potrafiłem go łądnie wywołać, ale w wersji dla małego obrazak, to on nic specjalnego nei dawał. :/
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  8. #38

    Domyślnie

    Odgrzeję trupa.
    Pytanie do axor. W wątku wstawiałeś zdjęcia z 20d z założonym B&W 3.0. Widzę,w podpisie,że masz teraz 5d. Jak wypada (jeśli używałeś) połączenie z tym filtrem? Pytanie dotyczy zafarbów na zdjęciu.
    pzdr

  9. #39

    Domyślnie

    Może ktoś inny miał styczność z takim zestawem?
    pzdr

  10. #40
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    884

    Domyślnie

    Testowalem zestaw 3x ND8, tanie z allegro, firmy mandee (po taniosci).
    Dedradacja obrazu spora:
    http://gallery.dziki.pl/dluuugie

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •