Wlasnie podpialem S2000 i musze powiedziec ze jakosc podswietlenia w porownaniu do ogladanego wczesniej egzemplarza S2031W jest o wiele lepsza.
Wlasnie podpialem S2000 i musze powiedziec ze jakosc podswietlenia w porownaniu do ogladanego wczesniej egzemplarza S2031W jest o wiele lepsza.
gratuluję typowa reklama Persil kolor jest o wiele lepszy .... pewnie od tego monitora 95% monitorów ma lepsze podświetlenie
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Wiadomo o co chodzi jak nie wiadomo o co chodzi.... chodzi o kasę , wiadomo także że brak testów porównawczych rodzi zawyżanie cen .... jak nie można porównać rodzą się legendy itp.... wiadomo także że nawet najlepszym firmom zdarzają się buble.... to po co ryzykować ? chyba że dla dreszczyka emocji
Ostatnio edytowane przez waskowiak ; 07-11-2007 o 01:02 Powód: Automerged Doublepost
czy Ty umiesz myslec w innych kategoriach niz "sprzedacsprzedacsprzedac"? ja nie robie zadnej reklamy ani zadnej antyreklamy, nie robilem zadnych testow, mam gdzies to 95% innych monitorow, mowie co widzialem na przykladzie dwoch wzietych pierwszych z brzegu egzemplarzy. czy to takie trudne do zrozumienia?
Spokojnie, przecież widzisz że gość bredziJaki brak testów, jakie mity? Choćby na www.prad.de są całkiem niezłe testy podświetlenia i proszę bardzo - cudowny Dell 2407WFP-HC - no taaaak, cóż za znakomita jakość, tylko 17% odjeby i to przy jasności, która przy normalnej pracy ugotuje nam gałki oczne:
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 07-11-2007 o 12:10
wszystkich zapraszam na ową stronkę !!! tam jest podsumowana równomierność oświetlenia w tym dellu jako dobra odchyłka zauważalna jest do 2mm w rogu.... (sam to zauważyłem). Ponieważ czornyj ma kłopoty z czytaniem podaję cytat z tej strony :
Die maximale Abweichung zum eingestellten Wert von 140 cd/m˛ liegt links unten in der Ecke und beträgt 17 Prozent. Das ist gut, aber nicht sehr gut.
Po przetłumaczeniu babel.altavista.com
na angielski
The maximum deviation to the adjusted value of 140 cd/m˛ left down 17 per cent lies in the corner and amounts to. That is good, but not very good.
Jak zwykle najlepiej obejrzeć w praktyce
W samych rogach sa kłopoty nie na całym ekranie jak pokazano w eizo..... zwykły użytkownik zobaczy kłopoty w eizo a nie w dellu
jak cię tak podnieca ta stronka to na niej i Eizo S2111W-BK i 2407WFP-HC są określane równo mianem dobre, tylko że dell ma przyzwoitą wielkość a eizo ma taką samą cenę i do tego tylko 21" http://www.prad.de/new/monitore/testberichte.html
Ostatnio edytowane przez waskowiak ; 07-11-2007 o 22:01
Tak się składa że znam niemiecki - "Maksymalna odchyłka od wartości ustawionej na 140cd/m2 miała miejsce w dolnym lewym rogu i wynosiła 17%. Jest to wynik dobry, lecz nie bardzo dobry"
Cóż za zbieg okoliczności, że akurat wspominasz S2111W-BK - zapewne ma to związek z faktem, że w testach prad.de zaliczył największą wpadkę z podświetleniem i jako jedyny otrzymał jedynie ocenę ogólną "dobry" (pozostałe testowane Eizo otrzymały "bardzo dobry").
Tak mówi norma fabryczna i praktyka serwisu Eizo. To jest najwyższy wskaźnik. W monitorach profi jest kilkukrotnie mniejszy.
Norma jest wspólna dla wszystkich rozmiarów w tej samej klasie monitorów. Tak praktykuje Nec, Eizo, Dell i inne firmy.
Nie musi Pan. Te pomiary zostały już wykonane. Swoją drogą kategoryczne obstawanie Pana przy dobrej jakości monitorów, nie mając nawet podstawowego urządzenia kontrolnego nie świadczy dobrze o wiarygodności Pana opinii.
Nasze laboratorium ma kilka stanowisk testowych. ;-)
Owszem używam notebooka Della. ;-)
Po pierwsze: Nierównomierność S2411W średnio 8%.
Po drugie: Proszę się nie posuwać za daleko w swoich wypowiedziach. Nie życzę sobie przytyków osobistych.
Sklep ma to do siebie, że ludzie przebierają monitory. Stąd więcej "odpadów" na półkach.
Nie jest to prawda w kontekście marek o których rozmawiamy.
Proszę o konkretne przedstawienie tych zalet. Niestety słupki które Pan pokazał nie obrazują niczego.
1. Punkt czerni przy zadanej jasności i kontrast przy tym samym to masło maślane. Dwie ilustracje pokazano chyba tylko dla miłośników słupków.
2. Testy przy 200cd/m^2 nie mają większego sensu.
3. Różnice jakie wykazano mogą być wynikiem nawet różnych partii monitorów, a nawet poszczególnych egzemplarzy. Można jeszcze zrozumieć sens wykazania takich różnic przy np 80cd/m^2, ale nie przy prawie maksymalnej.
4. Czerń różna o 0,1cd/m^2 nie decyduje o tym czy monitor jest lepszy czy gorszy. Super profesjonalny Eizo CE221 za 18 tys zł ma 0,5cd/m^2. Wnioskuję zatem że jest gorszy od najgorszego Acera w zestawieniu. ;-)
Swoją drogą wymienia Pan jako konkurencję niskobudżetowe monitory, a deprecjonuje jakość Eizo.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby Pan takie testy wykonał i opublikował wyniki.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Proszę sprecyzować, bo CAD i grafika to nieco inne wymagania. Postaram się jednak przedstawić walory, choć zapomniał Pan o jeszcze jednym Eizo S2411W, który byłby najwłaściwszy do obu tych celów. Dla porządku, wymienię krótkie charakterystyki wszystkich 24-ek Eizo.
Eizo Flexscan S2431W
Najtańsza (na razie) panorama 24" w ofercie Eizo. Dedykowana na biurka dyrektorów, oraz do użytku domowego bez nacisku na rozrywkę. 10 bitowy kolor, bardziej niż przyzwoite przejścia tonalne, błędy w cieniach i światłach znacznie mniejsze niż w monitorach klasy marketowej, ale większe niż w profesjonalnych. Jedyna konkurencja to wyższe modele tej samej firmy i monitory profesjonalne Nec.
Eizo Flexscan S2411W
Na bazie tego modelu robiony jest profesjonalny graficzny Coloredge CE240W. 14-bitowa precyzja koloru do stworzenia 10-bitowej palety wyświetlanej. Poziom defektów kolorystyki i podświetlenia nieosiągalne dla żadnego monitora konkurencji łącznie z profesjonalnymi. Nadaje się do do bardzo wielu zastosowań, w tym cad, grafika na poziomie pół-profesjonalnym, profesjonalny montaż i edycja video oraz również rozrywka. Monitor ma dwa mechanizmy manipulacji obrazem w funkcji sceny, na potrzeby rozrywki, oraz obsługuje telewizyjne formaty do 1080 włącznie. Wbudowany dekoder HDCP.
Eizo Flexscan HD2441W
Model konstruowany głównie z myślą o rozrywce najwyższej jakości rozrywce. Wbudowane wejście HDMI i dekoder HDCP. Obsługuje wszelkie możliwe tryby obrazu. Zakresy regulacji i poziom czerni całkowicie nieosiągalny dla telewizorów LCD niezależnie od ceny. Monitor ma pełnić alternatywę dla TV LCD podłączanych do komputera i monitorów używanych jako TV LCD.
Eizo Coloredge CE240W
Monitor profesjonalny. Jest w stanie wyświetlić całkowicie płynne przejścia tonalne, neutralne szarości oraz znacznie mniejsze defekty w klasycznie najtrudniejszych, najciemniejszych i najjaśniejszych partiach obrazu. Dedykowany do wszelkich zastosowań wymagających wysokiej jakości obrazu. Grafika, fotografia, przemysł, zastosowania laboratoryjne, projektowanie. Umożliwia komfortowe dopasowanie do wszelkich warunków oświetleniowych, nie męcząc przy tym wzroku. Sprzętowa kalibracja z zapamiętaniem w monitorze nastaw warunków kolorystycznych, punktu bieli, rozkładu jasności.
Eizo Coloredge CG241W
Monitor profesjonalny. 14 bitowa skala koloru na ekranie wyświetlone z obliczeń wykonywanych na liczbach 16 bitowych. Tak wysoka precyzja pozwala na bardzo dokładne sterowanie wyświetlaczem i wyeliminowanie w zasadzie wszystkich wad tego typu ekranu. Reprodukcja nawet w klasycznie najtrudniejszych obszarach, czyli najciemniejszych i najjaśniejszych jest obarczona minimalnym błędem. Przyjmuje się w kolorymetrii, że granica ludzkiej percepcji na odchylenia koloru to około dE=3. Monitor ma wartość dE=3 deklarowaną przez producenta jako maksymalną. Pomiary kolejnych oferowanych egzemplarzy wykazują defekty mniejsze, na poziomie dE=1,5. Jest to, jak łatwo zauważyć, poniżej poziomu zauważalnego przez człowieka. Dzięki temu, można mieć pewność, że monitor nie będzie źródłem przekłamań. Jednocześnie dzieki takim cechom, jest w stanie pokazać, np. czy 98% nafarbienia jest już aplą, czy rastrem. Pomijam oczywiście błędy drukarni, ale przy przygotowaniu materiału widać wprost na monitorze niedoskonałości i miejsca newralgiczne. Stabilizacja podświetlenia z kontrolą. Układ stabilizujący podświetlenie jest wyposazony w funkcję pomiaru oświetlenia monitora na całej jego powierzchni. Dzieje się to całkowicie automatycznie, bez udziału człowieka. Nierówności podswietlenia, czyli jedna z klasycznych, niepożądanych cech monitorów LCD, zwyczajnie nie występuje. Osłona przeciwsłoneczna. W komplecie jest dołączona firmowa osłona. Celem jej jest uzyskania poprawnej reprodukcji rozkładu jasności (tzw gamma), która jest zafałszowana w wyniku rozparszania się światła z otoczenia na ekranie. Bez osłony optycznie wydaje się, że obraz jest mniej kontrastowy, czyli gamma wyglada na około jedną działkę niższą. Mimowolnie, uzytkownik może wówczas podnieść kontrast, co w efekcie powoduje zbyt ciemny materiał w późniejszych etepach, np na wydruku czy próbie. Pozostałe cechy są takie same jak CE240W.
Wspólna cecha wszystkich wymienionych wyżej to stabilizacja podświetlenia. W ciągu półtorej minuty od zimnego startu monitor osiąga docelową jasność i zadane parametry. Oczekiwania na stabilne parametry w klasycznym monitorze to około godziny.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 10-11-2007 o 00:00 Powód: Automerged Doublepost
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Może ma Pan możliwość podjechania do Gdańska 14.11? Będzie prezentacja.
http://www.alstor.com.pl/pl/alstor:d...y/idc=1/id=330
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Proszę o cytat, z którego to wynika.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 10-11-2007 o 00:48 Powód: Automerged Doublepost
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedż. Poza pracą w takich aplikacjach jak AUTO CAD, CATIA spędzam również czas nad symulatorami lotu. Jest to część mojej profesji, więc bardzo zależy mi nie tylko na jak najdoskonalszym przedstawieniu obrazu, ale także na wiernym odwzorowaniu dynamiki. I tutaj trochę obawiam się technologii LCD, jako iż dużo słyszy się o problemie smużenia oraz gorszym przez to sprawowaniu się monitorów LCD w porównaniu z CRT w odniesieniu do dynamicznej grafiki komputerowej (gry komputerowe, popularne "shootery").
O Eizo Flexscan HD2441W napisał Pan, że rozrywka najwyższej jakości. Czy mógłby Pan sprecyzować, co kryje się za tym pojęciem, ponieważ cena tego modelu jest niewiele niższa od CE240W, który nazywany jest już profesjonalnym.
Idąc w drugą stronę (ku niższej półce cenowej), jaka jest dokładnie różnica pomiędzy modelem HD2441W a S2411W? Ja zauważam tylko łącze HDMI.
Niestety 14.11 jest kolejnym dla mnie dniem pracy, ale dziękuję za informację.
Ostatnio edytowane przez maynard ; 10-11-2007 o 01:14
W dzisiejszych czasach smużenie nie jest zauważalne, na tyle, żeby to był problem. "Input lagi" czy inne "wady" LCD, mają znaczenie w zasadzie tylko przy rozgrywkach zawodniczych.
Domena HD2441W, to gry oraz filmy odtwarzane w HD z pc, zewnętrznego odtwarzacza, tunera sat. Daje mocny, dynamiczny obraz, potrzebny w tego typu zastosowaniu. Znacznie lepszej jakości niż innych urządzeń przeznaczonych do tego celu. Rozwiązane to jest między innymi dzięki szerokim zakresom regulacyjnym, pozwalającym na zachowanie dynamiki w różnych warunkach oświetleniowych, w tym trudnych wieczorami. Dodatkowo silnie manipuluje jaskrawością i ma agresywny akcelerator ciekłych kryształów.
S2411W jest podobny do CE240W, znacznie bardziej precyzyjny niż HD2441W i pozwalający na zobaczenie niuansów. Jednak na potrzeby rozrywki można włączyć "dopalanie" brutalnym dynamicznym kontrastem jak w HD2441W.
Reasumując najbardziej uniwersalny jest S2411W. Jeśli w pracy zależy na wysokiej klasy odwzorowaniu, kontroli nad zachowaniem materiału na urządzeniach docelowych, wówczas należy iść w stronę CE240W. HD2441W jest moim zdaniem zbyt tendencyjny. Przygotowując materiał dla szerokiego kręgu odbiorców, powinno się go widzieć jak najbardziej neutralnie, a nie "podbity".
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 10-11-2007 o 01:38
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl