Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1030

Wątek: Monitor LCD - jaki ?

Widok wątkowy

  1. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    1. Dlaczego odświeżanie 60 Hz jest optymalne? Czy wyższe częstotliwości powodują zmęczenie oczu?
    http://monitory.mastiff.pl/faq.php?ID=26

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    2. Podobne pytanie co do jasności - im mniejsza podawana przez producenta jasność w cd/m2, tym przyjemniej się pracuje?
    Nie chodzi o jasność maksymalną podawaną na ulotce, a o możliwość ustawienia do warunków i preferencji. W dzień na podwórku 500cd/m^2 będzie mało, w biurze 150cd/m^2 to optimum, a wieczorem w domu 60cd/m^2 może razić.

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    2. Jaka jest różnica w używaniu monitora z czarną lub szarą obudową? Wydaje mi się, że na szarej powierzchni łatwiej określić, czy światło ma jakieś zafarby.
    Specjaliści mający udział w tworzeniu norm TCO twierdzą, że szara/srebrna ramka wokół ekranu powoduje mniejszy dyskomfort przy przeniesieniu wzroku z jasnego obrazu, niż czarna. W praktyce nie ma to żadnego znaczenia i nie słyszałem nigdy o rzekomym rzeczywistym większym dyskomforcie. Co więcej, cała masa sprzętu profi, używanego przecież wiele godzin dziennie jest czarna i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Jest jeszcze jeden aspekt. Osłony przeciwsłoneczne używane w wielu branżach, aby spełniały swoje zadanie są czarne. Co za sens wieszać ją na szarym monitorze?

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    3. Czy do monitorów klasy Eizo S1931 można dokupić osłony przeciwsłoneczne? Jeśli nie, to od jakich modeli jest taka możliwość?
    Nie, nie można. W przypadku Eizo od modelu S2000 w górę.

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Z tego co swego czasu napisał Karl Lang (twórca monitorów Radius PressView i Sony Artisan), to owszem, związek taki istnieje. W swojej wypowiedzi przestrzegał przed kupowaniem monitorów o szerokim gamucie, gdyż jego zdaniem przy 8 bitowej palecie dystans kolorymetryczny pomiędzy kolejnymi odcieniami będzie zbyt duży, co przekłada się właśnie na bardziej sposteryzowane przejścia tonalne.
    Właśnie o to chodzi. Nie podważałem istnienia związku gamutu z dokładnością przejść, a prosiłem Pana Waskowiaka o napisanie tego i między wierszami, wyciągnięcie wniosków. Wbrew temu co pisał, na tego typu monitorach przejścia są teoretycznie gorszej jakości, niż na monitorach "normalnych". W praktyce nie widać różnicy na dwóch postawionych obok monitorach jeden zwykły a drugi wide gamut, jednak formalnie nie można powiedzieć, że jest odwrotnie. Można to wykazać pomiarowo.

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Swego czasu obiło mi się o uszy, że kolorymetr i1 kiepsko się sprawdza przy kalibracji monitorów o szerokim gamucie.
    Do monitorów wide gamut zaleca się spektrofotometr. Kalibrowałem takie monitory I1 i efekt był normalny, choć zalecenia mówią o możliwym wyjściu monitora z zakresu pomiarowego czujnika. Na pewno wyniki są bez sensu przy Spyderze. Sprawdzone.

    A co do wyników Della, to kalibracja z dużymi błedami była w przestrzeni sRGB.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 05-10-2007 o 10:51 Powód: Automerged Doublepost
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •