Tom1, masz może krzywe z della 2407?![]()
Tom1, masz może krzywe z della 2407?![]()
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 20-08-2007 o 13:32
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Dobra rada:
Proszę sprawdzić po numerze seryjnym w polskim przedstawicielstwie Eizo (Alstor), czy monitor pochodzi z naszej sieci dystrybucji i będzie objęty normalnym świadczeniem gwarancyjnym. Piszę nie bez kozery, bo taka firma nie kupiła nigdy ani jednego monitora od importera.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 22-08-2007 o 11:08
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Moze juz po ptokach, ale jesli do 2k netto, to ja nie widze lepszego do grafiki i fotografii:
http://www.cortland.pl/15425_Formac_...cb7dbc3a6e520b
Pragnąłbym zauważyć, że istnieje tylko jedna matryca typu *VA względnie stabilna temperaturowo i nie jest ona montowana w tym modelu. Monitory Formac są konkurencją do tanich Neców serii 70. Nie jest możliwe skorygowanie tego monitora tak, jak to opisuje producent. Albo będzie prawidłowa skala szarości i nieprawidłowe pozostałe gradienty, albo na odwrót. Reasumując ów monitor nie tylko nie jest lepszy, ale gorszy w tym względzie od mniejszych modeli Nec 1990SXi i Eizo S1931.
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
A ja pragnalbym zauwazyc, ze w takim razie w bledzie sa setki agencji, ktore do swoich dzialow DTP zakupuja te wlasnie monitory i ktorych jakosc odwzorowania barw nawet BEZ KALIBRACJI jest na wysokim poziomie. Nie bede sie wypowiadal nt. porownywania tych monitorow do NEC'a, gdyz pewnie bysmy sie posprzeczali a nie mam takiego zamiaru ani ochoty.
Reasumujac - Formac, to bardzo dobry monitor, ktory sprawdza sie zarowno w pracach DTP jak i obrobce zdjec/grafiki. Sa lepsze, jednak na tym poziomie cenowym praktycznie nie maja alternatywy.
pikczer
ps
wielokrotnie dawano do agencji w ktorych pracowalem/pracuje monitory na przetestowanie (probe). I choc parametry, opisy i Bog wie jeszcze jakie zapewnienia sprzedajacych udowadnialy wyzszosc chocby wlasnie nad Formac'iem, nie przypominam sobie ZADNEGO grafika, ktory by ten monitor wymienil badz chcial to uczynic. Jedyna konkurencja byly Eizo i LaCie, ale te kosztowaly sporo drozej. O NEC'ach wypowiadac sie nie bede.
Nie napisałem powyższego, aby się sprzeczać, a zaznaczyć fakt. Osobiście uważam, że w klasie cenowej 20-tki Formac'a, sensowniej jest wybrać 19-tkę Nec lub Eizo. Będzie mniejszy, ale w dużej części pozbawiony wad Formac'a. Wpadnie mi przy okazji w łapy taki model, pokażę różnicę na pomiarach.
PS1. Lepsze LaCie to to samo co Nec 90.
PS2. Setki agencji pracuje na sprzęcie nieadekwatnym do zastosowań. Cóż, sprzęt profi to nadal na naszym rynku spore koszty.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 22-08-2007 o 21:15
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Najpierw piszesz że monitory z większą gamą kolorów nie są do fotografii... Potem piszesz że w jednym z nich jest bliska czystość widma podświetlenia..... i piszesz że inny Eizo określany przez Eizo jako profesjonalny osiąga podobne rezultaty ! W takim razie do czego są te monitory jak nie do fotografii, przypominam że np dany NEC kosztuje 20 000zł więc chyba nie służy do gier !!!!
Zresztą to co piszesz w tym temacie to jakieś wielkie nieporozumienie, NEC nie ma 96% tylko 102% danej gamy kolorów i obraz jest idealny w porównaniu z Eizo.... w końcu to podświetlany ledami wysokiej klasy monitor 2 razy droższy do tego ... i o zupełnie innych parametrach choćby dlatego że nie ma przestarzałej konstrukcji z świetlówkami... To jak silnik ceramiczny w samochodzie i to drogi silnik a nie jakaś tam tania wersja jak w samsungu z ledami ....
Ostatnio edytowane przez waskowiak ; 22-08-2007 o 22:02
To są monitory do przygotowania do druku. Optymalizowane tak, aby pokazywać np: kolory triadowe i minimalne różnice w ich jasnościach. Przykładowo, przy druku, wypalenie jest poważnym błędem przygotowania. W fotografii nie ma, aż takiego znaczenia. Zawsze fotkę można powtórzyć, a zmarnowany nakład to ciężkie pieniądze. Dlatego profesjonalne monitory do poligrafii potrafią wskazać nawet 1% tint, a fotograficzne nie.
Mam nieodparte wrażenie, że nie widział Pan ani jednego z tych monitorów na oczy. Inaczej nie posługiwałby się Pan taką prymitywną, pozbawioną konkretów retoryką.
Do informacji: Zarówno NEC Ref21 jak i Eizo CG221 pokrywają z małym zapasem całą przestrzeń AdobeRGB. Mniejsza o procenty, 102, 107 czy ile tam. I oba kosztują około 20 tys zł. Być może myli Pan CG211 i CG221.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 22-08-2007 o 22:17 Powód: Automerged Doublepost
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl