Strona 14 z 103 PierwszyPierwszy ... 412131415162464 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 1030

Wątek: Monitor LCD - jaki ?

  1. #131
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Jak bys ocenil monitor LCD DELL 2405FPW. To duza kobyla 24" i dosc tania.
    To monitor z 8-bitowym kolorem. Konstruowany z myślą o zastosowaniach ogólnych. Typowe dla tej klasy nieciągłości gradientów i przebarwienia w szarości. Zresztą najlepszą opinię wystawił kolega towersivy: "sprzedałem ponieważ poszedłem w stronę Eizo CE240W-K ale to już jest zupełnie inna bajka". I to wyczerpuje temat. Dobry albo tani, wybór należy do Ciebie bo pogodzić się tego nie da.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Drugie pytanie - jak bys ocenil (pod katem przydatnosci do obrobki zdjec rzecz jasna) Apple Cinema HD 23".
    Nie miałem jeszcze go w swoich łapach, ale wszystko wskazuje że jako monitor do zastosowań niekrytycznych nada się. Coś, a'la Formac. Niektóre modele da się kalibrować sprzętowo, nie wiem czy akurat ten.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  2. #132
    Uzależniony Awatar djtermoz
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Boston
    Wiek
    47
    Posty
    990

    Domyślnie

    To ze nie sa to monitory wybitne to ja wiem. Pytanie tylko do czego sie tak naprawde nadaja. Tak sie sklada ze ma codziennie stycznosc z obydwoma (Dell 24" 2405FPW i Apple Cinema HD 23") i uwazam ze za te cene to sa naprawde swietne.
    Zajmujac sie zawodowo fotografia czy grafika warto pewnie zainwestowac w cos takiego jak Eizo CE240W ale dla hobbisty to chyba jednak troche jak strzelanie do komarow z armaty. Osobiscie nigdy nie wydalbym tych $6000 na monitor LCD do domowej obrobki zdjec. Dlatego, ze:

    a) 99.9% uzytkownikow komputerow ma w domach zwykle monitory LCD, ktore i tak nie wyswietlaja pelnego gamut AdobeRGB a czasami nawet pelnego sRGB wiec przy prezentacji zdjec w internecie i tak wiekszosc nie zobaczy tego co my widzimy na takim Eizo,

    b) co z tego ze widzimy fajny obraz na Eizo skoro popularne drukarki fotograficzne i tak takiej palety kolorow nie potrafia przeniesc na papier,

    c) inwestycja sie nie zwroci bo monitor na siebie nie zarabia,

    d) za piec lat ten monitor za $6000 i tak juz bedzie przestarzaly technologicznie.

    Czyli lepiej wydac $1000 + kupic kalibrator tak zeby szary byl neutralnie szary i kolory prawidlowe, a za zaoszczedzone $5000 wole pojechac na kilka wycieczek i przywiezc niezapomniane wrazenia i fajne fotki.

  3. #133

    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Głogów
    Wiek
    51
    Posty
    6

    Domyślnie

    Zgadzam sie z przedmowca.
    Aktualnie tez jestem na etapie wyboru nowego monitora. Po analiza za i przeciw ( chodzi o cene ) zdecydowałem się na kupno monitora w okolicach 3000-3500 zl plus kalibrator. A zaoszczedzone fundusze przeznacze na jakies nowe szkielko :grin: Mysle, ze jest to dobry wybor.

    Przemek
    EOS 5D + EOS 350D + C 35L/1.4 L + C 135/2 L + C 50/1.4 + T 28-75/2.8 + 420 EX
    www.wower.pl

  4. #134
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    No ale przecież Pan Tomasz wyraźnie napisał: "wszystko wskazuje że jako monitor do zastosowań niekrytycznych nada się"
    Choć mnie osobiście ten LCD-ek troszeńkę rozczarował - może dlatego, że spodziewałem się po nim cudów na kiju...

  5. #135
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    No ale przecież Pan Tomasz wyraźnie napisał
    I nastepny co lubi "panowac" . A prosilem powyzej.

  6. #136
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    No to może po kolei będziemy prostować ten węzeł... :-)

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Pytanie tylko do czego sie tak naprawde nadaja. Tak sie sklada ze ma codziennie stycznosc z obydwoma (Dell 24" 2405FPW i Apple Cinema HD 23") i uwazam ze za te cene to sa naprawde swietne.
    Każdy produkt ma swoją grupę docelową i miło jest jeśli się w nią wstrzela na tyle, że ktoś do doceni.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Zajmujac sie zawodowo fotografia czy grafika warto pewnie zainwestowac w cos takiego jak Eizo CE240W
    Monitor Eizo serii CE mają dość okrojone możliwości kalibracji i manipulacji obrazem niż graficzne CG. Taki graficzny dla ubogich oraz do video. Najtańsza wersja panorama 21" kosztuje zaledwie 5 tys zł brutto.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    ale dla hobbisty to chyba jednak troche jak strzelanie do komarow z armaty.
    Hobbysta, podobnie jak zawodowiec ma takie same oczy a wymogi jakościowe często nawet wyższe. Sekret monitorów do grafiki to zapewnienie zgodności tego co się widzi z odbitką/wydrukiem/nakładem*. Nie jest ważne zastosowanie, istotne jest kryterium jakościowe jakie akceptuje użytkownik.

    * - niepotrzebne skreślić.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Osobiscie nigdy nie wydalbym tych $6000 na monitor LCD do domowej obrobki zdjec.
    Trochę Pan przesadza z kwotą. Monitory graficzne, profesjonalne, kosztują od 500 do 3 tys $.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    a) 99.9% uzytkownikow komputerow ma w domach zwykle monitory LCD, ktore i tak nie wyswietlaja pelnego gamut AdobeRGB a czasami nawet pelnego sRGB wiec przy prezentacji zdjec w internecie i tak wiekszosc nie zobaczy tego co my widzimy na takim Eizo,
    Przygotowując materiał do publikacji elektronicznej powinien Pan mieć monitor kalibrowany do standardu. To że użytkownicy na swoich monitorach będą to widzieć różnie, jest oczywiste. W sytuacji jeśli Pana monitor znacząco kłamie, może doprowadzić do sytuacji że większa ilość odbiorców widzi coś niezamierzonego. Problem kontrastów, rozkładu jasności w cieniach występuje najbardziej przy fotografii i jest powszechnie znany np każdemu właścicielowi labu, który codziennie walczy z materiałem użyszkodników.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    b) co z tego ze widzimy fajny obraz na Eizo skoro popularne drukarki fotograficzne i tak takiej palety kolorow nie potrafia przeniesc na papier,
    Wystarczy tandem monitor-drukarka skalibrować. Konieczność takiej operacji trzeba sobie uświadomić, chociażby przez przeanalizowanie jak to działa. Wszak monitor tworzy kolor addytywnie (RGB) a na wydruku jest to metoda substraktywna (CMYK). Każdy kto nie spał na fizyce w 7 klasie wie w czym rzecz.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    c) inwestycja sie nie zwroci bo monitor na siebie nie zarabia,
    To akurat nie jest przedmiotem dyskusji. Ani Pan ani ja nie wiemy kto i do czego zamierza kupić monitor. Czy do zabaw z fotografią, czy to usług w tej samej dziedzinie.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    d) za piec lat ten monitor za $6000 i tak juz bedzie przestarzaly technologicznie.
    Stare monitory graficzne wymienia się dlatego bo się zużywają a nie dlatego stały się "przestarzałe technologicznie". Monitor graficzny niezależnie od generacji robi zawsze to samo. Zapewnia podgląd pracy z maksymalną wiernością. Bajery i nowinki technologiczne to rzecz trzecio- czwarto- rzędna. W przypadku LCD trwałość jest o wiele większa niż kineskopu, więc problem wymiany przyjdzie do Pana najwcześniej po 10-15 latach. To też jest argument, który powinno się brać przy szacowaniu budżetu na taką inwestycję. Warto też zaznaczyć że prawdziwe monitory graficzne potrafią na życzenie samodzielnie wprowadzić korekcję wynikającą z zużywania się lamp, zmian fizycznych struktury ciekłokrystalicznej.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Czyli lepiej wydac $1000 + kupic kalibrator tak zeby szary byl neutralnie szary i kolory prawidlowe, a za zaoszczedzone $5000 wole pojechac na kilka wycieczek i przywiezc niezapomniane wrazenia i fajne fotki.
    Kalibrator jest niezbędny. Na oko nie da się ustawić monitora. Ale monitor, który da się skalibrować jest jeszcze ważniejszy. Kalibracja nie jest cudownym lekiem. Nie zrobi z monitora klasy popularnej, graficznego. Każdy kto wie jak działa kalibracja i co tak naprawdę mierzy wie o tym doskonale. Cała kalibracja to badanie kilku prostych kombinacji z kolorów podstawowych i parę odcieni z szarości. Takie sobie główne wytyczne. A co z resztą? Przekłamaniami w wycinkach pasma? Pikami podświetlenia które mogę Panu całkiem zmienić intensywność jakiejś wybranej wybiórczo barwy? To jak to będzie wyglądać zależy od samego monitora. Jego doskonałości technicznej, a nie kalibratora.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  7. #137
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    I nastepny co lubi "panowac" . A prosilem powyzej.
    Będę się do Ciebie zwracać per Ty, a każdy do mnie może tak jak mu pasuje. Ja zachowam formę wynikającą z kontekstu rozmowy z konkretnym użytkownikiem.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  8. #138
    Uzależniony Awatar djtermoz
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Boston
    Wiek
    47
    Posty
    990

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Monitor Eizo serii CE mają dość okrojone możliwości kalibracji i manipulacji obrazem niż graficzne CG. Taki graficzny dla ubogich oraz do video. Najtańsza wersja panorama 21" kosztuje zaledwie 5 tys zł brutto.

    Trochę Pan przesadza z kwotą. Monitory graficzne, profesjonalne, kosztują od 500 do 3 tys $.
    Rzucilem cene okolo $6000 bo nie moglem najpierw znalezc ceny CE240 i spojrzalem na cene CG221 ktory kosztuje ponad $5000. Pomyslalem wiec ze za wiekszy ekran placi sie pewnie jeszcze wiecej.
    Tymczasem rzeczywiscie - ten 24" CE240 jest duzo tanszy bo za troche ponad $1500.

    Co do reszty to sie oczywiscie zgadzam. Jesli chodzi o zmieniajaca sie technologie to bardziej chodzilo mi o to ze za pare lat pojawia sie monitory jeszcze doskonalsze, lepiej wyswietlajace barwy i za nizsza cene.

  9. #139
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    spojrzalem na cene CG221
    CG221 to monitor referencyjny. Stoi takie cudo w agencji i zamiast robić próby koloru, po prostu rzuca się na niego. Pomimo wysokiej ceny, w wydawnictwie składającym np 100 stronicowy periodyk w pełnym kolorze, zwraca się błyskawicznie. Wystarczy policzyć koszty cromalin.

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Jesli chodzi o zmieniajaca sie technologie to bardziej chodzilo mi o to ze za pare lat pojawia sie monitory jeszcze doskonalsze, lepiej wyswietlajace barwy i za nizsza cene.
    W niszy monitorów masowych ma Pan rację. W niszy monitów profesjonalnych niewiele się dzieje. Przez ostatnie 15 lat monitory ówczesne i dzisiejsze oferują w zasadzie to samo, czyli niemal idealny obraz.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 30-08-2007 o 16:15
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  10. #140
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    65

    Domyślnie

    Skoro to dział dla początkujących a na stronie
    http://monitory.mastiff.pl/opisy.php...e%20E2200WS-VB
    jest Iiyama, która zawsze kojarzyła mi się z drogimi i dobrymi monitorami to mam pytanie:
    Czy ten dziwnie tani 22' nadaje się tylko do wyświetlenia 2 stron naraz w wordzie czy też AMATORSKO można na nim zdjęcia z 350D wyświetlać?

Strona 14 z 103 PierwszyPierwszy ... 412131415162464 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •