Tak mówi norma fabryczna i praktyka serwisu Eizo. To jest najwyższy wskaźnik. W monitorach profi jest kilkukrotnie mniejszy.
Norma jest wspólna dla wszystkich rozmiarów w tej samej klasie monitorów. Tak praktykuje Nec, Eizo, Dell i inne firmy.
Nie musi Pan. Te pomiary zostały już wykonane. Swoją drogą kategoryczne obstawanie Pana przy dobrej jakości monitorów, nie mając nawet podstawowego urządzenia kontrolnego nie świadczy dobrze o wiarygodności Pana opinii.
Nasze laboratorium ma kilka stanowisk testowych. ;-)
Owszem używam notebooka Della. ;-)
Po pierwsze: Nierównomierność S2411W średnio 8%.
Po drugie: Proszę się nie posuwać za daleko w swoich wypowiedziach. Nie życzę sobie przytyków osobistych.
Sklep ma to do siebie, że ludzie przebierają monitory. Stąd więcej "odpadów" na półkach.
Nie jest to prawda w kontekście marek o których rozmawiamy.
Proszę o konkretne przedstawienie tych zalet. Niestety słupki które Pan pokazał nie obrazują niczego.
1. Punkt czerni przy zadanej jasności i kontrast przy tym samym to masło maślane. Dwie ilustracje pokazano chyba tylko dla miłośników słupków.
2. Testy przy 200cd/m^2 nie mają większego sensu.
3. Różnice jakie wykazano mogą być wynikiem nawet różnych partii monitorów, a nawet poszczególnych egzemplarzy. Można jeszcze zrozumieć sens wykazania takich różnic przy np 80cd/m^2, ale nie przy prawie maksymalnej.
4. Czerń różna o 0,1cd/m^2 nie decyduje o tym czy monitor jest lepszy czy gorszy. Super profesjonalny Eizo CE221 za 18 tys zł ma 0,5cd/m^2. Wnioskuję zatem że jest gorszy od najgorszego Acera w zestawieniu. ;-)
Swoją drogą wymienia Pan jako konkurencję niskobudżetowe monitory, a deprecjonuje jakość Eizo.
Nic nie stoi na przeszkodzie aby Pan takie testy wykonał i opublikował wyniki.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Proszę sprecyzować, bo CAD i grafika to nieco inne wymagania. Postaram się jednak przedstawić walory, choć zapomniał Pan o jeszcze jednym Eizo S2411W, który byłby najwłaściwszy do obu tych celów. Dla porządku, wymienię krótkie charakterystyki wszystkich 24-ek Eizo.
Eizo Flexscan S2431W
Najtańsza (na razie) panorama 24" w ofercie Eizo. Dedykowana na biurka dyrektorów, oraz do użytku domowego bez nacisku na rozrywkę. 10 bitowy kolor, bardziej niż przyzwoite przejścia tonalne, błędy w cieniach i światłach znacznie mniejsze niż w monitorach klasy marketowej, ale większe niż w profesjonalnych. Jedyna konkurencja to wyższe modele tej samej firmy i monitory profesjonalne Nec.
Eizo Flexscan S2411W
Na bazie tego modelu robiony jest profesjonalny graficzny Coloredge CE240W. 14-bitowa precyzja koloru do stworzenia 10-bitowej palety wyświetlanej. Poziom defektów kolorystyki i podświetlenia nieosiągalne dla żadnego monitora konkurencji łącznie z profesjonalnymi. Nadaje się do do bardzo wielu zastosowań, w tym cad, grafika na poziomie pół-profesjonalnym, profesjonalny montaż i edycja video oraz również rozrywka. Monitor ma dwa mechanizmy manipulacji obrazem w funkcji sceny, na potrzeby rozrywki, oraz obsługuje telewizyjne formaty do 1080 włącznie. Wbudowany dekoder HDCP.
Eizo Flexscan HD2441W
Model konstruowany głównie z myślą o rozrywce najwyższej jakości rozrywce. Wbudowane wejście HDMI i dekoder HDCP. Obsługuje wszelkie możliwe tryby obrazu. Zakresy regulacji i poziom czerni całkowicie nieosiągalny dla telewizorów LCD niezależnie od ceny. Monitor ma pełnić alternatywę dla TV LCD podłączanych do komputera i monitorów używanych jako TV LCD.
Eizo Coloredge CE240W
Monitor profesjonalny. Jest w stanie wyświetlić całkowicie płynne przejścia tonalne, neutralne szarości oraz znacznie mniejsze defekty w klasycznie najtrudniejszych, najciemniejszych i najjaśniejszych partiach obrazu. Dedykowany do wszelkich zastosowań wymagających wysokiej jakości obrazu. Grafika, fotografia, przemysł, zastosowania laboratoryjne, projektowanie. Umożliwia komfortowe dopasowanie do wszelkich warunków oświetleniowych, nie męcząc przy tym wzroku. Sprzętowa kalibracja z zapamiętaniem w monitorze nastaw warunków kolorystycznych, punktu bieli, rozkładu jasności.
Eizo Coloredge CG241W
Monitor profesjonalny. 14 bitowa skala koloru na ekranie wyświetlone z obliczeń wykonywanych na liczbach 16 bitowych. Tak wysoka precyzja pozwala na bardzo dokładne sterowanie wyświetlaczem i wyeliminowanie w zasadzie wszystkich wad tego typu ekranu. Reprodukcja nawet w klasycznie najtrudniejszych obszarach, czyli najciemniejszych i najjaśniejszych jest obarczona minimalnym błędem. Przyjmuje się w kolorymetrii, że granica ludzkiej percepcji na odchylenia koloru to około dE=3. Monitor ma wartość dE=3 deklarowaną przez producenta jako maksymalną. Pomiary kolejnych oferowanych egzemplarzy wykazują defekty mniejsze, na poziomie dE=1,5. Jest to, jak łatwo zauważyć, poniżej poziomu zauważalnego przez człowieka. Dzięki temu, można mieć pewność, że monitor nie będzie źródłem przekłamań. Jednocześnie dzieki takim cechom, jest w stanie pokazać, np. czy 98% nafarbienia jest już aplą, czy rastrem. Pomijam oczywiście błędy drukarni, ale przy przygotowaniu materiału widać wprost na monitorze niedoskonałości i miejsca newralgiczne. Stabilizacja podświetlenia z kontrolą. Układ stabilizujący podświetlenie jest wyposazony w funkcję pomiaru oświetlenia monitora na całej jego powierzchni. Dzieje się to całkowicie automatycznie, bez udziału człowieka. Nierówności podswietlenia, czyli jedna z klasycznych, niepożądanych cech monitorów LCD, zwyczajnie nie występuje. Osłona przeciwsłoneczna. W komplecie jest dołączona firmowa osłona. Celem jej jest uzyskania poprawnej reprodukcji rozkładu jasności (tzw gamma), która jest zafałszowana w wyniku rozparszania się światła z otoczenia na ekranie. Bez osłony optycznie wydaje się, że obraz jest mniej kontrastowy, czyli gamma wyglada na około jedną działkę niższą. Mimowolnie, uzytkownik może wówczas podnieść kontrast, co w efekcie powoduje zbyt ciemny materiał w późniejszych etepach, np na wydruku czy próbie. Pozostałe cechy są takie same jak CE240W.
Wspólna cecha wszystkich wymienionych wyżej to stabilizacja podświetlenia. W ciągu półtorej minuty od zimnego startu monitor osiąga docelową jasność i zadane parametry. Oczekiwania na stabilne parametry w klasycznym monitorze to około godziny.