Strona 26 z 103 PierwszyPierwszy ... 1624252627283676 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 251 do 260 z 1030

Wątek: Monitor LCD - jaki ?

  1. #251

    Domyślnie

    Musiałem zmienić już mocno wypalony kineskop
    i mój wybór padł na EIZO S1931.
    Tak kineskop, jak i obecny LCD ustawiałem/profilowałem
    na oko, na zasadzie dobierania parametrów wyświetlanych zdjęć
    do kolorystyki odbitek wykonanych w labie z którym współpracuję.
    Wiem, może to i profanacja ale ja tak robiłem, robię i pewnie robił będę,
    zwłaszcza że wystarczy zrobić to przy dobrym świetle dziennym
    i efekty do tej pory miałem i mam zadawalające (nie tylko mnie).
    Czego brakuje w EIZO S1931, to np. regulacji GAMMA
    (musiałem odrobinę podciągnąć ten parametr z poziomu karty graficznej).
    Nie ma też regulacji kontrastu (choć zmian tutaj wprowadzać nie musiałem).
    Poza tym, metodą prób i błędów zauważyłem, że przy podłączeniu cyfrowym
    widać więcej szczegółów w światłach i cieniach.
    Co do tych szczegółów właśnie, o które po kilku zasłyszanych opiniach bardzo się bałem,
    to jest niesamowita różnica odwzorowania (na wielki plus) w stosunku do kineskopu.
    Może to świadectwo tego, że kineskop mój już ledwo dyszał
    a może jednak w LCD wcale nie jest aż tak źle pod tym względem.
    Reasumując- fotki z labu są pełnym odzwierciedleniem obrazu na monitorze
    (czego nie mogłem już ostatnio powiedzieć o fotkach obrabianych na starym kineskopie).
    W moim odczuciu lepszy sprzęt i tak byłby przeze mnie niewykorzystany w pełni,
    bo co z tego, że bym sobie takowy sprawił, wykalibrował sprzętowo, itp.,
    skoro przeciętny klient i tak nie zauważy różnicy.
    Zresztą ile osób ogląda fotki w idealnych do tego warunkach oświetleniowych?
    A ta sama fota w różnym oświetleniu (światło żarowe, halogenowe czy słoneczne o różnej porze dnia)
    wygląda przecież poważnie inaczej.
    Także oddanie pliku do innego labu czy wydrukowanie na innym papierze
    da drobne przekłamanie w barwach, więc póki nie wydaję kalendarzy i albumów,
    nie widzę powodów wchodzenia w monitory najwyższych lotów.
    Wystarczy mi, że dostroiłem się kolorystyką z moim stałym fotolabem,
    a gdybym potrzebował odbębnić jakąś poważną poligrafię w obcym punkcie,
    to i tak można zaniesiony plik poprawić na ichniejszym sprzęcie pod ichniejsze maszyny i profile.
    EIZO S1931 sprawuje mi się także idealnie przy wyświetlaniu dynamicznych obrazów!
    Oglądając filmy nie widać żadnych smug, nieostrości, itp.
    Jak dla mnie - EIZO S1931 jest monitorem wszechstronnym i w dobrej cenie.

  2. #252
    Początki nałogu Awatar Diabeł
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Płock
    Wiek
    54
    Posty
    360

    Domyślnie

    Może i ja zabiorę głos w tej sprawie. Od czwartku jestem posiadaczem EIZOS1931, zakupionym tu www.mastiff.pl. Trochę pomarudziłem panu Tomkowi na PM i podjąłem decyzję o zakupie. Wcześniej miałem 19" CTX kineskopowy. To co zobaczyłem po odebraniu monitora w porównaniu do poprzednika, to poprostu szczęka opadła mi na podłogę. Monitor wyjęty z pudełka po podłączeniu działa rewelacyjnie. Może ja mam małe wymagania, ale teraz wiem, o czym mówili poprzednicy opisując wrażenia z monitorów o klasę wyższych. Jeżeli ktoś, zastanawia się czy warto dołożyć parę złotych i zakupić LCD, moje zdanie jest takie , że warto i tu polecam mastiff i Pana Tomka, wszystko załatwione szybko. W poniedzieałek o około 15:40 złożyłem zamówienia a w czwartek o 10 rano monitor był już u mnie.
    Ja zyskałem miejsce (to był min. Powód dla którego myślałem o zakupie LCD) i jakość o jakiej w starym CRT mogłem sobie pomarzyć.

  3. #253
    Początki nałogu Awatar Arek Piekarz
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Wiek
    37
    Posty
    334

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diabeł Zobacz posta
    Może i ja zabiorę głos w tej sprawie. Od czwartku jestem posiadaczem EIZOS1931, zakupionym tu www.mastiff.pl.
    Możesz podać konkretny model? Bo na stronie sklepu, w którym go kupiłeś,
    jest ich aż sześć (!).
    40D + 17-55/2.8 IS USM + 85/1.8 USM + 580EX + Stofen
    Pretec 4 GB x133 + Kingston 1 GB x50 + Manfrotto 728B
    Lowepro Stealth Reporter D400 AW + Lowepro Nova 2 AW

    Moje zdjęcia na Jelonce.com, plfoto i galerii ZSO nr 1 im. S. Żeromskiego w Jeleniej Górze
    Mój fotoreportaż z XV Finału WOŚPu i zdjęcie tygodnia na fotopolis.pl

  4. #254
    Bywalec
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Kraków
    Posty
    183

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Możesz podać konkretny model? Bo na stronie sklepu, w którym go kupiłeś,
    jest ich aż sześć (!).
    Róznią się podstawkami, ja mam czarny (SHB-BLACK) jest to wersja z podstawką z PIVOT`em. Polecam

  5. #255
    Początki nałogu Awatar Diabeł
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Płock
    Wiek
    54
    Posty
    360

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Możesz podać konkretny model? Bo na stronie sklepu, w którym go kupiłeś,
    jest ich aż sześć (!).
    Ja kupiłem taki: S1931SHB plus 5% zniżki i której pisał wcześniej Tom01

  6. #256
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Możesz podać konkretny model? Bo na stronie sklepu, w którym go kupiłeś,
    jest ich aż sześć (!).
    S1931 niezależnie od dalszych symboli to ten sam monitor. Różni się podstawami (SH, SA, SU) oraz kolorem (G, B). Wszystko jest podane w opisie.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  7. #257
    Black!end
    Guest

    Domyślnie

    Witam.
    Ja się właśnie zdecydowałem na tego EIZO S1931.
    Dużo czytałem o monitorach LCD i wolę dołożyć parę złotych i kupić porządny monitor. Tandetę to każdy głupi może kupić ;-)

    Nie mogę się zdecydować jednak na podstawę. Znaczy skłaniam się ku ArcSwing albo EzUP.

    Co prawda kusi mnie pivot w EzUP ale nie wiem.
    Wydaje mi się, że monitor z EzUP zajmuje więcej miejsca (patrząc z boku) niż ArcSwing. Niestety mam wąskie biurko

    Pozdrawiam.

  8. #258
    skaner11
    Guest

    Domyślnie

    Witam!
    Trochę poczytałem na tym forum o monitorach CRT i LCD, o złych i dobrych stronach ich kineskopów... i jak to u Polaków były różne opinie i nawet prawie wykłady z kolorymetrii. Przeczytałem, że monitory LCD nie mogą wyświetlać poprawnie czerni (te słabsze tak, jeżeli właściciel opiera się tylko i wyłącznie na kalibracji) a przecież w większości to piszą ludzie uważający się za znawców tematu. Przeważnie wypowiadają się ludzie prawdopodobnie związani z DTP. Tutaj małe sprostowanie odnośnie kalibracji monitorów CRT i LCD. Samo skalibrowanie tylko da w miarę poprawne wyświetlanie kolorów przez ustawienie punktu bieli. Punkt czerni tworzony przez urządzenie i program kalibracyjny utworzą czerń w stosunku do zadanej gammy. Biorąc jednak pod uwagę świecenie monitora (sRGB), nie będzie to gamma odpowiadająca gamutowi np. maszyny drukarskiej, czy cromalinowi. Po skalibrowaniu monitora należy dostosować jego świecenie (jaskrawość) do danego urządzenia drukującego. Nawet najdroższe monitory nie można dokładnie skalibrować, aby świeciły dokładnie tak, jak każdy wydruk próbny (na poprawnie skalibrowanym urządzeniu a z tym jest bardzo różnie, bo przeważnie te urządzenia kalibrowane są pod jakąś maszynę drukującą, jeżeli znajduje się w studio DTP przy drukarni) i należy zmienić jaskrawość monitora. W większości słyszałem zdania, że nie ma potrzeby dostrajania monitora a to z tego powodu, że program typu photoshop zasymuluje wyświetlanie w druku. Otóż jest to podstawowy błąd w rozumieniu dostrajania monitora. Biel w tego typu programach (przy poprawnym skonfigurowaniu do druku, bo o takiej konfiguracji piszę) jest wyrażana proporcją: 5,3,3,0 lub 4,2,2,0 itd. Taka biel na ekranie prawie świeci. Druk odbywa się na papierze, który przeważnie ma proporcję wprost przeciwną, np. 6,6,12,0. Już wyraźnie widać, że biele i bliki na tym papierze będą lekko zażółcone. Po konfrontacji takiego wydruku powiemy, że monitor źle świeci w światłach. A przecież to operator popełnił błąd przy założeniu odnośnie bieli na jego ekranie. Mając monitor bardzo wysokiej klasy możemy pokusić się o dostrojenie wyświetlania do danego papieru, chociaż to nic faktycznie nie da. Lepszym rozwiązaniem jest dostosowanie samego wyświetlania i uchwycenia właściwej gammy, która pozwoli widzieć dany wydruk w bardzo podobnym odbiorze świateł i cieni.
    Powracając do wyświetlania cieni to po skalibrowaniu kolorymetrem czy spektrofotometrem zawsze cienie będą wyświetlane w większym zakresie niż pozwoli na to urządzenie drukujące. Częściowo pokaże to symulacja np. w photoshopie, ale nie zawsze, bo zależy to od znajomości przygotowania tego programu do pracy. Często widzę w zakładach zajmujących się przygotowaniem separacji całkowity brak poprawnych ustawień świateł i cieni w programie, jak również ogólnego nafarbienia czy użycia czerni. Największą bolączką naszych kalibrantów koloru jest znajomość zastosowania GCR i UCR. To te błędy później odbijają się na różnicy między wydrukiem a obrazem na ekranie. Monitor to tylko narzędzie, które należy odpowiednio przygotować. Również należy pamiętać o różnicy przestrzeni barwnej sRGB i Adobe RGB, która to przestrzeń zbliżona jest do CMYK.
    Zajmuję się kalibracją koloru i przygotowuję zdjęcia do różnych publikacji. Ostatnio pracuję na monitorze Eizo CG221.
    Pozdrawiam

  9. #259

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaner11 Zobacz posta
    [...] Biel w tego typu programach (przy poprawnym skonfigurowaniu do druku, bo o takiej konfiguracji piszę) jest wyrażana proporcją: 5,3,3,0 lub 4,2,2,0 itd. Taka biel na ekranie prawie świeci. Druk odbywa się na papierze, który przeważnie ma proporcję wprost przeciwną, np. 6,6,12,0. Już wyraźnie widać, że biele i bliki na tym papierze będą lekko zażółcone. Po konfrontacji takiego wydruku powiemy, że monitor źle świeci w światłach. A przecież to operator popełnił błąd przy założeniu odnośnie bieli na jego ekranie. Mając monitor bardzo wysokiej klasy możemy pokusić się o dostrojenie wyświetlania do danego papieru, chociaż to nic faktycznie nie da. [...]
    EIZO S1931 nie jest raczej "monitorem bardzo wysokiej klasy"
    a jakoś dał mi się dostroić pod konkretny papier konkretnego fotolabu.
    To samo zrobiłem wcześniej z monitorem kineskopowym,
    który także nie był najwyższych lotów.
    Dzięki temu zabiegowi na monitorze mam obraz w takich barwach
    w jakich zobaczę ów obrazek na odbitce.

  10. #260
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaner11 Zobacz posta
    Również należy pamiętać o różnicy przestrzeni barwnej sRGB i Adobe RGB, która to przestrzeń zbliżona jest do CMYK.
    Przepraszam, ale czy mógłbyś wyjaśnić to stwierdzenie, bo wydaje mi się zgoła szokujące?

Strona 26 z 103 PierwszyPierwszy ... 1624252627283676 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •