Cytat Zamieszczone przez robgr85 Zobacz posta
ISO 100 dlatego, że są (jak napisałeś minimalnie) mniejsze szumy, lampy studyjne przeważnie spokojnie sobie radzą z oświetleniem modela/modelki więc nie widzę powodów dla których mielibyśmy generować chociażby minimalnie więcej szumów. Ponadto, przy wyższych czułościach będzie szybsza migawka, a niektóre lampy mogą sobie z większą prędkością synchronizacji nie poradzić (synchronizacja na drodze aparat [najczęściej ograniczony do 1/200s lub 1/250s] - wyzwalacz radiowy/kabel - lampa studyjna [chińskie/tanie mogą stwarzać problemy przy 1/200s]).
Hejka, argumenty przyjmuję do wiadomości, lecz:
1. Wszyscy zalecają amatorowi zestawy typu 3*600Ws lub 1*600 + 2*300 Ws, ja widzę że możnaby to zastąpić 3*180Ws (przy pracy w ISO 400 będzie to odpowiadało 3*720Ws), czy wręcz "poszaleć" z żarówkami błyskowymi
2. Przyspieszenie czasu migawki - rozumiem, że tylko w celu wyciemnienia studia? nie lepiej zgasić / zmniejszyć oświetlenie?

EDIT: tak na marginesie, to Strobista też często pracuje w wyższych czułościach - ale to po to, żeby połączyć światło błyskowe z zastanym.

gdzie w Polsce (ew polskiej sieci) można dostać takie folie polaryzacyjne o których piszesz?
Chodziło mi o Firmę Teatrum, gdzie te folie są niesamowicie drogie. Może jakaś inna sprzedaje je taniej?