Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: White balance - 10D vs. 20D

  1. #11
    Bywalec Awatar dzi
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    48
    Posty
    240

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Cytat Zamieszczone przez dzi
    no rozumiem, no ale z tego by wynikało, ze podczas robienia fotki w jpg z WB aparat robi sobie fotkę do bufora w RAW (lub ciut w czymś tam więcej niż owe 8bit) potem ją obrabia i zapisuje na karcie w jpg.
    Tak.

    De facto, ilosć zapisów jpgów powinien być mocno zbiżony do iloci zapisu RAWów..
    ???
    skoro pierwsze jest prawdziwe (czego nie wiedziałem, a jedynie mi się wydawało), to dlaczego do bufora np w 20D mieści sie max 6 zdjęć w RAW (zanim zostaną zapisywane na kartę) natomiast JPGów mieści się 9
    czy jest może tak, że:
    1.robiona jest fota do w RAW i przechowywana w buforze
    2.konwersja RAW do jpg, powstaje 2 plik
    3.kasowanie RAW

    jednak zauważyłem, że w przypadku jpg aparat zaczyna zapisywać na kartę po trzecim wyzwoleniu migawki (to tak jakby troche chciał sobie bufora zwolnic aby mieć miejsce na nowe RAW i już obrobione, dodatkowe pliki w postaci jpg), zaś w przypadku RAW dopiero po 6 rozpoczyna sie zapis.

    Tomek popraw mnie jak coś jest inaczej, wtedy już wszystko chyba bedzie dla mnie jasne


  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dzi
    no rozumiem, no ale z tego by wynikało, ze podczas robienia fotki w jpg z WB aparat robi sobie fotkę do bufora w RAW (lub ciut w czymś tam więcej niż owe 8bit) potem ją obrabia i zapisuje na karcie w jpg. De facto, ilosć zapisów jpgów powinien być mocno zbiżony do iloci zapisu RAWów..
    hmm, ciekawa teoria ale wydaje mi się, że nieco błędna

    nie znam się, powiem szczerze ale wydaje mi się, że
    primo - aparat obrabia dane zanim trafią do bufora (tzn w locie, poprzez procesor obrazu). Jest to śmiała teoria, bo zakłada wielką prędkość procesora obrazu Jest jeszcze secundo - że szybkość komunikacji na zewnątrz układu procesor obrazu/ bufor jest ograniczeniem. RAW są dużo większe i to zwalnia sprawę.

    Jednak w takiej sytuacji oczywiste jest, co następuje: Gdyby Canon tylko pozwolił karcie zapisywać przez dowolną ilość czasu zdjęcia z bufora, wtedy w trybie burst RAW i JPG by się niczym nie różniły
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    dzi, szczegółów nie pamiętam, gdzieś chyba o tym czytałem. Wydaje mi się, że jest tak jak mówisz. Aparat trzyma foty w buforze i jakimś innym kawałkiem procesora je kompresuje, a jeszcze innym nagrywa, co już ma gotowe. Bufor też chyba jest podzielony na pare części.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #14
    Bywalec Awatar dzi
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    48
    Posty
    240

    Domyślnie

    Kubaman - tu bym się z tobą nie zgodził, bo aby poddać obróbce jakiś obszar danych w celu uzyskania czegoś nowego, to trzeba źródło gdzies przetrzymać (chociażby aby skontrolować poprawność procesu lub w przypadku błędu sięgnąć do oryginału w celu powtórzenia) - po to mamy szereg różnego rodzaju pamięci

    Generalnie zanim RAW zostanie obrobiony jest wcześniej zapisywany w pamięci (buforze aparatu)
    OK tu mamy wyjaśnienie jakby kodoś to interesowało
    http://www.photo.net/learn/raw/
    EOT z mojej storny bo troche nie na temat sie robi


  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Eee, jeśli ktoś nie używa RAW, to jednak WB ma dość istotne znaczenie
    zgadzam się całkowicie, choć autolevels czasami czyni cuda, jedynie od czasu do czasu potem jeszcze kolory trzeba poprawić...

  6. #16
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Torun
    Posty
    76

    Domyślnie Re: White balance - 10D vs. 20D

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Robiłem ostatnio kilka zdjęć białych kartek w czarne paski (jak na onanistę przystało :mrgreen
    Hmm, dlaczego w czarne paski a nie białą??

  7. #17
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Eee, jeśli ktoś nie używa RAW, to jednak WB ma dość istotne znaczenie
    zgadzam się całkowicie, choć autolevels czasami czyni cuda, jedynie od czasu do czasu potem jeszcze kolory trzeba poprawić...
    eeee... amatorke robicie obrabiac zdjecia nie dosc, ze skompresowane, to na dodatek w 8-bitach, ze skroconymi strefami (zwlaszcza cienie w II sa bardzo krotkie w JPEG-ach, choc i swiatla latwo sobie "wyjarac" przez JPEG-i)... z aparatu z porzadna matryca robicie zdjecia klasy malpki Olympusa no dobra, Olympusa to moze za brutalnie ale blizej tym rezultatom do A70 niz do faktycznych mozliwosci lustra.

    swoja droga, to zamiast auto-levels lepiej podlubac na warstwach dopasowania i cos wyciagnac Color Burnem...
    www albo tez flickr

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie Re: White balance - 10D vs. 20D

    Cytat Zamieszczone przez labo
    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Robiłem ostatnio kilka zdjęć białych kartek w czarne paski (jak na onanistę przystało :mrgreen
    Hmm, dlaczego w czarne paski a nie białą??
    Bo, jak każdy rasowy onanista sprzętowy, muszę sobie co jakiś czas porobić testy na BF/FF Bardziej serio, to było po wizycie w serwisie z 10D - i porownywałem precyzję ostrzenia z 20D. Porównanie WB wyszło tak jakoś "przy okazji".

  9. #19
    Bywalec Awatar przemo_21
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Bytom
    Posty
    120

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    swoja droga, to zamiast auto-levels lepiej podlubac na warstwach dopasowania i cos wyciagnac Color Burnem...
    Proszę o coś dokładniejszego bo wydaje mi się to interesujące
    amator :wink:

  10. #20
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo_21
    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    swoja droga, to zamiast auto-levels lepiej podlubac na warstwach dopasowania i cos wyciagnac Color Burnem...
    Proszę o coś dokładniejszego bo wydaje mi się to interesujące
    amator :wink:
    Color Pickerem bierzesz kolor zafarbu barwnego i w mikserze kolorow zamieniasz go na komplementarny (w modelu HSB wystarczy w H obrocic kat o 180st.). dodajesz nowa warstwe, wypelniasz tak otrzymanym kolorem i dajesz nakladanie Color Burn. kwestia jeszcze dobrania procentu nakladania, bo przy 100% to raczej niezbyt dobrze wyglada niewykluczone, ze da sie to zrobic bez obracania koloru, ale ja z szopa cienki jestem wiec nie wiem

    alternatywnie, zamiast Auto-Levels lepiej sobie wejsc na krzywe i tam znalezc 3 pipetki. lewa podac wzorzec czerni, prawa bieli i tez bedzie gut. najlepiej wczesniej sobie przygotowac wzorce bieli i czerni w probniku (jesli dobrze kojarze nazwe tego na dole, pod paleta narzedzi) i ciutke je rozjasnic wzglednie przyciemnic (B w modelu HSB!). biorac punkty czerni i bieli z obrazu latwo "rozdac" histogram i nabawic sie smolistych cieni i paskudnych wyjaran. metoda na wlasne kolory jest bezpieczniejsza
    www albo tez flickr

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •