Strona 9 z 21 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 207

Wątek: Canon 17-40 f4L vs Canon 17-55 f2.8 IS vs Tamron 17-50 f2.8 a ciemne kościoły

  1. #81
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    55
    Posty
    121

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radmro Zobacz posta
    No właśnie. Ja zakupiłem 17-40 do 350-tki A poza tym jakość i solidność elki jakoś bardziej do mnie przemówiła niż 2.8 + stabilizacja..
    I czerwony pasek :wink:

    Cytat Zamieszczone przez brodafidela Zobacz posta
    warunki - wiatr, kurz, pył - to jednak cyfra i matryca a nie kałasznikow i wytrzepać sie nie da.
    brodafidela
    Wszystko da się wytrzepać

    Cytat Zamieszczone przez tomalxx Zobacz posta
    Nie miałem w ręku tego szkła, ale jakość wykonania wygląda na podobną do 17-85, a tego w ręku miałem: kawał metalu, mniej solidny niż eLka i nieuszczelniony. Co nie znaczy, że nie jest dobrze wykonany. Wręcz przeciwnie.
    Bardzo trafna wypowiedź

    Cytat Zamieszczone przez radmro Zobacz posta
    Z mojego doświadczenia i z 2.8 w ciemnym kościele za bardzo sie nie powalczy
    Nie przesadzaj 8)

    Mam 17-55/2.8 już od jakiegoś czasu. Szkło uważam za naprawdę świetne.
    W ciemnych pomieszczeniach problemów jak dotąd nie miałem. Stabilizacja sporo pomaga.
    Z tą nieszczelnością nie L-ek nie przesadzajcie. Pracuję przy wykończeniach wnętrz sprzęt bardzo często wykorzystuję w takich warunkach jak na załączonym zdjęciu 8) i jak na razie pod przednią soczewką mam tylko jeden mniumni paproszek, który i tak dostał się tam zanim zacząłem używać go w pracy.:neutral:

  2. #82
    Bywalec Awatar Dorn
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Rzeszów
    Wiek
    51
    Posty
    131

    Domyślnie

    Sorry za mały OT, ale tak sie zastanawiam: dlaczego za każdym razem, jak ktos tylko zaproponuje komuś kupno 17-40/4L to w następnych 30 postach udowadnia sie, ze jest on beznadziejny, bo akurat do Kościoła albo "do piwnicy" jest za ciemny (co pewnie jest i prawdą).
    Ale nikt juz nie robi zdjeć w dzień, w plenerze?
    40D | 17-40/4L | 70-200/4L | 50/1.8 | 420EX | ... I z tego wychodzi: www.kolec.cba.pl
    ---------------------
    Post ten wyraza opinie Autora w dniu dzisiejszym. Nie moze on byc wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym nastepujacym po nim dniu.
    Autor zastrzega sobie prawo do zmiany pogladów, bez podawania przyczyny.

  3. #83
    Uzależniony Awatar RomanS
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    73
    Posty
    830

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Kiedy jeszcze uzywalem 10D to mi wystarczalo. W zupelnosci. Otoz ta eLka wlasnie tytanem ostrosci jest. Oczywiscie w centrum kadru bo rogi to inna sprawa. Juz przy f4 jest ostra i przymykania nie wymaga.

    Ja robilem z powodzeniem portrety przy 40mm z 10D+17-40/4L. Da sie. W awaryjnych sytuacjach rzecz jasna, bo w koncu sa lepsze szkla do portretow.

    Ja wlasnie tak robie. Do kosciola to mam 28/1.8, 50/1.4 i 135/2L. Ostatnio robilem tak fotki w kosciele, bez lampy, przy ISO1600. Wyszly calkiem fajnie.
    Robisz zdjecia 5D, a przeciez tu chodzilo o obiektyw do 400D, to tez sie nie dziwie ze EF-S 17- 55/2.8 IS Ci nie pasuje. Ciekawym co bedziesz mowil jak zrobia 24-70/2.8 IS.

  4. #84
    Uzależniony Awatar djtermoz
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Boston
    Wiek
    47
    Posty
    990

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RomanS Zobacz posta
    Robisz zdjecia 5D, a przeciez tu chodzilo o obiektyw do 400D, to tez sie nie dziwie ze EF-S 17- 55/2.8 IS Ci nie pasuje. Ciekawym co bedziesz mowil jak zrobia 24-70/2.8 IS.
    Ale przeciez caly czas pisze o moim starym 10D. Te ostatnie fotki sa z 5D, fakt, ale chyba majac 400D zrobilbym takie same, nie? W koncu 400D tryb ISO1600 tez ma.

    Dawnymi czasy mialem latwiejszy wybor bo do 10D zaden EF-S nie pasowal...

    P.S. Tematem sie zainteresowalem glownie ze wzgledu na mojego bliskiego kumpla, ktory jako swiezy Canonier ma ten sam problem - co szerokiego kupic? Jak widac to co dobre niestety kosztuje. Niewazne czy jest to eLka czy ten EF-S 2.8 IS.

  5. #85
    Uzależniony Awatar RomanS
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    73
    Posty
    830

    Domyślnie

    Moim zdaniem wazne bo oba obiektywy mimo podobnego zakresu ogniskowych sa do czego innego przeznaczone. Jeden lepiej robi plenery drugi pozostala reszte. A ze kosztuja, no coz kosztuja(ale USA taniej), tu sie z Toba zgadzam.

  6. #86
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Opole
    Posty
    1 565

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dorn Zobacz posta
    Sorry za mały OT, ale tak sie zastanawiam: dlaczego za każdym razem, jak ktos tylko zaproponuje komuś kupno 17-40/4L to w następnych 30 postach udowadnia sie, ze jest on beznadziejny, bo akurat do Kościoła albo "do piwnicy" jest za ciemny (co pewnie jest i prawdą).
    Ale nikt juz nie robi zdjeć w dzień, w plenerze?
    Dobre spostrzeżenie. Ja 17-40 używam głownie do krajobrazów i światło F4 nie gra roli. Nie przeszkodziło mi to jednak robić już nim wesele. Jeśli światła brakowało to dopalałem lampą i po sprawie. Zresztą nie oszukujmy się skok o jedną działkę przysłony w naprawdę ciemnym kościele nie wiele pomoże. Co do ostrości to już przy F4 jest bardzo ostry. Dlatego nie trzeba iść na kompromisy pomiędzy jakością zdjęcia a przymykaniem przysłony. Reasumując: jeśli myśli się przyszłościowo o FF i chce się czegoś szerokiego to spokojnie mogę polecić to szkło. W przeciwnym wypadku EF-S 17-55.

  7. #87
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    kraków
    Posty
    74

    Domyślnie

    co by nie wyszło - za dwa tygodnie bedzie jedno szkiełko szło pod młotek.
    albo EF-S 17-55 2,8 albo EF 17-40 4 L. ;-)

    brodafidela

  8. #88

    Domyślnie miałem podobny dylemat

    Miałem podobny dylemat ze stałkami 35 f2 vs 35 1.4 Kupiłem obie, ponosiłem trochę w torbie, popstrykałem - w końcu obie sprzedałem na rzecz 28 f1.8
    Nie ma to jak "własnoręczne testy"
    Pozdrawiam!

  9. #89
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Opole
    Posty
    1 565

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zybi Zobacz posta
    Miałem podobny dylemat ze stałkami 35 f2 vs 35 1.4 Kupiłem obie, ponosiłem trochę w torbie, popstrykałem - w końcu obie sprzedałem na rzecz 28 f1.8
    Nie ma to jak "własnoręczne testy"
    Pozdrawiam!
    No wiesz, ale to trochę kosztowne testowanie

  10. #90
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    kraków
    Posty
    74

    Domyślnie 17-40 vs 17-55 klamka zapadła

    Stało sie - szkła dojechały i po krótkich teścikach, bez żadnych mecyjów, wychodzi że zostaje 17-55 a pod młotek idzie śliczna nowiuska L'ka 17-40 - pachnąca jeszcze piaskiem z South Carolina, skąd do mnie przyleciała.
    Kryteria przyjęte uważam za zdroworozsądkowe i wyglądaja następująco:
    1/światło - lepiej niż Lka
    2/ostrość - lepiej niż Lka
    3/ odwzorowanie kolorów i plastyka - moim zdaniem co najmniej tak samo jak Lka
    4/ uniwesalność: ogniskowa plus f2,8 - lepiej niż Lka
    5/ AF USM - tak samo dobry jak Lka
    6/IS - w Lce brak

    Przełkąłem:
    1/ wyższą cenę,
    2/ rozmiary /wagę/,
    3/ plastikowy tubus,
    3/ brak wewętrznego zoomowania, osłony i pokrowca w komplecie,
    4/ gorszy komfort pracy,
    5/ mniejszą "pancerość"
    6/ brak współpracy z FF

    no i oczywiście brak "czerwonego paska":-).

    L'ka do pudełka i pod młotek (wirtualny oczywiście):-D

    brodafidela

    uff troche mi ulżyło że już po wszystkim ! nie ma nic gorszego niż dwa piekne szkła przed soba i świadomość, że któreś trzeba wybrać. To męczy jak jasna cholera
    Ostatnio edytowane przez brodafidela ; 20-07-2007 o 16:31

Strona 9 z 21 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •