Strona 12 z 21 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 207

Wątek: Canon 17-40 f4L vs Canon 17-55 f2.8 IS vs Tamron 17-50 f2.8 a ciemne kościoły

  1. #111
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrJ Zobacz posta
    Vitez,

    wlasnie widze, ze znowu zmieniles obiektywy :-)
    Tym razem 24-105 zostal wymieniony na 17-55.
    Jakie tym razem sa powody?
    Ostatnio pisales, ze na swietle tak ci nie zalezy.
    Napisz jakie sa powody zmiany. Jakie wrazenia?
    Czy 17-55 jest lepsze od 24-105?
    Zastanawiam sie wlasnie nad tymi szkielkami i bardzo by mnie interesowala twoja opinia.
    Pierwsze podejscie do 17-55 bylo "nie patrze na niego bo tylko do cropa" , wiec sie nad nim nie zastanawialem w ogole zbyt mocno, ale widzialem coraz to wiecej pozytywnych opinii i recenzji.
    Podejscie zmienilo sie po decyzji kupna 40D co oznacza zostanie w cropie co najmniej rok, dwa lata itp.
    W 17-40 brakowalo mi bardziej stabilizacji niz swiatla (nie boje sie iso1600) a w 24-105 jednak swiatla ale glownie do GO i mrozenia ruchu. I poza tym czesto, bardzo czesto mialem okazje czy sytuacje gdzie wiedzialem ze oba zakresy sa mi potrzebne (zdjecia i wewnatrz i na zewnatrz i grupowe i turystyczne) wiec sie obciazalem obydwoma obiektywami a i tak odczuwalem ze w kazdym czegos brakuje.
    Wstepne wrazenia z 17-55 ale po ledwie jednym powazniejszym foceniu to takie ze ostry jest, gorzej wykonany niz Lki, bardzo sprawny AF ale zakres moglby miec odrobine wiekszy... tylko wtedy raczej by nie trzymal ani poziomu jakosci ani ceny.
    Jak na razie raczej nie zaluje zamiany - chyba sie polubimy

  2. #112
    Pełne uzależnienie Awatar Skipper
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Niemcy a czasem inne kraje
    Wiek
    52
    Posty
    1 112

    Domyślnie

    tak z ciekawosci to nie lepiej bylo kupic 24-70 i 10-22?
    faktem jest, znow musisz miec 2 szkla, ale z drugiej strony masz naprawde szeroko i naprawde dobrze wprawdzie bez IS ale w tym zakresie przynamniej mi IS nigdy nie brakowalo.... druga sprawa iz nigdy przy tych ogniskowych nie mialem wiec byc moze bym zmienil zdanie
    fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności

    EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple

  3. #113
    Dopiero zaczyna Awatar PiotrJ
    Dołączył
    Feb 2007
    Wiek
    54
    Posty
    33

    Domyślnie

    [QUOTE=Vitez;365909]Wstepne wrazenia z 17-55 ale po ledwie jednym powazniejszym foceniu to takie ze ostry jest, gorzej wykonany niz Lki, bardzo sprawny AF ale zakres moglby miec odrobine wiekszy... tylko wtedy raczej by nie trzymal ani poziomu jakosci ani ceny.
    QUOTE]

    A jak poza ostroscia porownujesz jakosc zdjec z tych dwoch szkiel?
    Mam na mysli oddanie kolorow, kontrast, plastycznosc itp.
    Ciekaw jestem jakie sa twoje indywidualne odczucia? W koncu uzywales obu, wiec mozesz porownac :-)

    No i czekam na kolejne opinie, w miare uzytkowania :-)
    Ostatnio edytowane przez PiotrJ ; 15-09-2007 o 21:23

  4. #114
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skipper Zobacz posta
    tak z ciekawosci to nie lepiej bylo kupic 24-70 i 10-22?
    faktem jest, znow musisz miec 2 szkla, ale z drugiej strony masz naprawde szeroko i naprawde dobrze wprawdzie bez IS ale w tym zakresie przynamniej mi IS nigdy nie brakowalo.... druga sprawa iz nigdy przy tych ogniskowych nie mialem wiec byc moze bym zmienil zdanie
    Nie potrzebuje nic szerszego niz 17mm na cropie a potrzebuje IS (tak, nawet w 17-40 by sie przydal... glownie w pomieszczeniach ot np pub czy muzea), swiatla 2.8 i jednego szkla zamiast dwoch.

    Cytat Zamieszczone przez PiotrJ Zobacz posta
    A jak poza ostroscia porownujesz jakosc zdjec z tych dwoch szkiel?
    Mam na mysli oddanie kolorow, kontrast, plastycznosc itp.
    Tych dwoch znaczy ktorych?

    Co do kolorow i kontrastu to coz... nazwij mnie laikiem w tej dziedzinie ale kolory i kontrast to ja sobie przy wywolywaniu zdjec ustawiam takie jakie mi sie podobaja, wiec ciezko mi pod tym katem oceniac szkla. Wg mnie te dwa atrybuty byly sporo wazniejsze na kliszy z racji trudniejszej edytowalnosci (filtry+wiedza i doswiadczenie i/lub meczenie ciemni czy laboludka).
    Co do plastycznosci... w celu uzyskania fajnej plastycznosci podpinam stalki 8) , zoomy sa mocno uzytkowe a nie artystyczne.
    Niedlugo dojdzie CS3 wiec bede mial w koncu adekwatne porownanie - jak sie wola foty z tego szkla, co mozna osiagnac itp bo DPP ciagle mi nie podchodzi.

  5. #115
    Coś już napisał Awatar sleep
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    48
    Posty
    91

    Domyślnie

    hmmm

    a może taki zestaw do aparaciku z cropem - 40D
    Tamron SP AF 17-50mm f/2,8 XR Di II LD Asp. - cena 1.400 zł
    oraz 24-70 2.8 - cena 4.500 jakby nie patrzeć potrzebny mi jest obiektyw z szerokim.
    może canon w końcu pomyśli i wypuści coś nowego w stylu 17-70 2.8 .....

    Naprawdę mam ten sam dylemat - co kupić do 40D.... bardzo bym chciał 24-70 2.8 ale co jeszcze do tego, a dokładnie jaki szeroki.....

    A zresztą, chyba zrobię inną rzecz - zakupie 17-40 4L i 70-200 4L IS i będzie git, ale te 2.8 hmmm nadrobię ISO.
    40D, 5D2 + dwie L-ki, 550 EX, 580 EX II, statyw Manfrotto www.zycieplocka.com.pl

  6. #116
    Pełne uzależnienie Awatar Robson01
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    59
    Posty
    1 574

    Domyślnie

    Moim zdaniem dublowanie ogniskowych jest trochę bez sensu. Sam miałem kiedyś na cropie 17-40 i 24-70 niestety najczęściej ten drugi leżał nieużywany. Sytuacja zmieniła się dopiero gdy zmieniłem puszkę na FF.
    No ale ja bardzo rzadko robiłem zdjęcia w ciemnych kościołach.
    Canon
    Nie kłóć się z idiotami - ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem...

  7. #117
    Dopiero zaczyna Awatar PiotrJ
    Dołączył
    Feb 2007
    Wiek
    54
    Posty
    33

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Tych dwoch znaczy ktorych? .
    no mi chodzi o porownanie 17-55/2.8 i 24-105/4L.
    Nad tymi dwoma sie zastanawiam. W tym pierwszym glownie brakuje mi tego, ze jest troche przykrotki. Oczywiscie mozna kupic 70-200, ale czasami sie nie da szybko zmienic obiektywu. Jak pstrykam fotki moim dzieciom na spacerze, to istotne sa sekundy na reakcje (szybkie sa bestie :-)). O zmianie szkla mozna zapomniec. Obawiam sie, ze 55 to troche za malo. W tamronie czasami tez brakowalo mi gory. Z drugiej strony bywaly wypadki, ze 28 to bylo za wasko, ale w takich sytuacjach (krajobraz, architektura) przewaznie mozna sobie pozwolic na zmiane szkla.

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Co do kolorow i kontrastu to coz... nazwij mnie laikiem w tej dziedzinie ale kolory i kontrast to ja sobie przy wywolywaniu zdjec ustawiam takie jakie mi sie podobaja, wiec ciezko mi pod tym katem oceniac szkla.
    Tu masz sporo racji, ale jak czlowiek nie moze dziennie kilku godzin spedzac na edycji zdjec a ma do wyboru dwa szkla w podobnej cenie to chcialby wybrac takie, ktore od razu daje troche lepsze zdjecia.
    Wiem co powiecie, ze to fotograf, a nie szklo robi zdjecia, ale jednak jakies roznice miedzy szklami sa i warto na nie zwrocic uwage jak ma sie wydac tyle kasy.

  8. #118
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrJ Zobacz posta
    Jak pstrykam fotki moim dzieciom na spacerze, to istotne sa sekundy na reakcje (szybkie sa bestie :-)). O zmianie szkla mozna zapomniec. Obawiam sie, ze 55 to troche za malo. W tamronie czasami tez brakowalo mi gory. Z drugiej strony bywaly wypadki, ze 28 to bylo za wasko, ale w takich sytuacjach (krajobraz, architektura) przewaznie mozna sobie pozwolic na zmiane szkla.
    Jak piszesz o takich zastosowaniach to zdecydowanie 24-105 na spacery. 24 to raczej nie jest za wasko na spacer z dzieckiem a do krajobrazow czy architektury... bralbym pewnie 10-22 ale takie zdjecia robie moze raz na rok

    Tu masz sporo racji, ale jak czlowiek nie moze dziennie kilku godzin spedzac na edycji zdjec a ma do wyboru dwa szkla w podobnej cenie to chcialby wybrac takie, ktore od razu daje troche lepsze zdjecia.
    Wg mnie wszystkie Lki daja porownywalna jakosc zdjec jesli chodzi o kontrast czy kolorystyke - tu nie ma co na sile porownywac. Mozesz sobie Sigme jakas 18-200 porownac do Lki to bedzie roznica.
    Druga sprawa - probowales kiedys obrobki zdjec? Chwila wprawy i max 1-2 min na zdjecie wychodzi by dostosowac balans bieli, kontrast i ostrosc. Chyba nie robisz setek zdjec dziennie by obrobka wychodzila ci po kilka godzin? Przeciez nikt nie kaze kazde zdjecie dokladnie retuszowac, bawic sie lassami, warstwami, maskami itp.

    Wiem co powiecie, ze to fotograf, a nie szklo robi zdjecia, ale jednak jakies roznice miedzy szklami sa i warto na nie zwrocic uwage jak ma sie wydac tyle kasy.[/QUOTE]

  9. #119
    FredM
    Guest

    Domyślnie

    Jak sie sprawuje ten 24-105 w portrecie? Ja mam jeszcze 70-200 ale mimo wszystko wolalbym wiecej na dole niz na gorze
    Ma ktos jakies przykładowe zdjecia?

  10. #120
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FredM Zobacz posta
    Jak sie sprawuje ten 24-105 w portrecie? Ja mam jeszcze 70-200 ale mimo wszystko wolalbym wiecej na dole niz na gorze
    Ma ktos jakies przykładowe zdjecia?
    A moga byc portrety kotow?
    Ogromna wiekszosc zdjec z 2006 i 2007 roku to 24-105: http://www.pbase.com/vitez/wystawy

Strona 12 z 21 PierwszyPierwszy ... 21011121314 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •