Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Kłopot - 350D + kostka + lampa studyjna

  1. #1
    Grakk
    Guest

    Exclamation Kłopot - 350D + kostka + lampa studyjna

    Witam,

    Mam problem z wyzwalaniem lampy studyjnej poprzez kabel synchro - mianowicie po podłączeniu kabla do lampy, zamontowaniu kostki na aparat gdy tylko dotknę gniazdo w kostce męskim wejściem z kabla od lampy natychmiast wyzwala się błysk. Nie byłoby nic w tym dziwnego gdyby nie to, że potem lampa nie reaguje na spust migawki (po prostu wyzwala sie raz i koniec). Próbowałem najpierw podłaczyć kabel do kostki i nasuwać na goraca stopę - bez rezultatu - gdy tylko dosuwam kostkę do ustalonej pozycji - lampa ponownie się wyzwala i nie reaguje na wyzwalanie migawki. Kostka jest firmy HAMA

    Wobec czego mam takie pytania:

    Czy ktos kiedys spotkał sie z takim problemem?
    Czy winą może być kabel?

    Czy ktos może wytłumaczyc zasadę wyzwalania lampy (wydawało mi się ze gdy nie robimy zdjęcia to napiecie na gorącej stopie jest równe/bliskie 0 i dopiero podaje sygnał o napięciu kilku V gdy robimy zdjęcie - chyba ze sie mylę - jesli jednak tak jest to jak niby lampa studyjna wyzwala się jesli na gorącej stopie podczas 'nie-focenia' nie ma napiecia ?!)

    Z gory dziekuje za odpowiedź, jesli potrzeba więcej informacji to proszę pytac.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Tak. Problem znany. Tzw. "odwrotna polaryzacja".

    Winna raczej jest lampa. Pewnie chinska, oni to maja nagminnie

    Naprawa jest stosunkowo prosta. W lampie przy gniezdzie synchro przewody powinny byc "na odwrot". Mozesz dokonac zmiany w przewodzie jesli nie chcesz dlubac w lampie. Wystarczy noz i kawalek tasmy izolacyjnej.

    Wyzwalanie lampy polega na tym, ze aparat po tym jak pierwsza kurtyna odsloni cala matryce/film na moment zwiera (jak typowy wlacznik) dwie zyly biegnace z lampy na ktore lampa podaje swoje napiecie. Dlatego lampe mozna wyzwolic agrafka czy kawalkiem drutu. W starych puszkach bylo to wykonywane mechanicznie poprzez dwie proste blaszki przy migawce. Aparat nie daje zadnych napiec (przynajmniej nie sa one konieczne).

    W nowych aparatach mechanike zamieniono na wyzwalanie elektronicznie. Element w puszcze normalnie przewodzi w jedna strone (mozna sprawdzic miernikiem) a w momencie wyzwalania blysku na moment odwraca swoja polaryzacje i przewodzi w druga. Stad wyzwolenie w momencie dopinania lampy, gdyz puszka wiekszosc czasu przewodzi w jednym kierunku.
    ...

  3. #3
    Grakk
    Guest

    Domyślnie

    Dziękuję bardzo - bardzo fachowa pomoc. sog dla ciebie (jak sie je przyznaje?).

    A specyfikację lampy podam jeszcze w tym tygodniu - jest dosc stara, ale chyba nie chinska - (firma ELFA chyba (jesli takowa robi lampy )

  4. #4
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    mam taki sam problem z lampami studyjnymi VS68 (odpowiednik jh6800), 350d i kostka http://allegro.pl/item156108535_kost...t_blokada.html. rozwiazanie takie samo? przerobic kabel?
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

  5. #5

    Domyślnie

    Ja miałem taki kłopot.

    Przerobienie kabelka pomogło.

  6. #6
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    faktycznie. przerobienie kabla pomoglo. dzieki.
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

  7. #7
    Początki nałogu Awatar szycho
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    M-bórz
    Wiek
    46
    Posty
    350

    Domyślnie

    Rady Kuchatka są poprostu bezcenne. Każdemu pomoże i jeszcze fachowo wyjaśni
    A info o odwrotnej polaryzacji sprzedawcy lamp studyjnych powinni wkładać do pudełek. To byłoby dopiero coś
    EOS 40D+BG-2N/350D+BGE3; EFS18-55/3,5-5,6 II, C50/1,8, C100/2,8, T28-75/2,8, C100-400IS L, 430EX, DMIII, Lowepro Nova 4 AW/Rover AW II, RUP-43, Sherpa 600R/Phottix KB-1, MARUMI CPL DHG i inne gadżety...
    www.tomaszszyszko.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •