Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Pokaż wyniki od 51 do 59 z 59

Wątek: Sony Alfa

  1. #51
    Dopiero zaczyna Awatar zi3000
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yggdrassill Zobacz posta
    jeśli na kliszy okaże się, że większość zdjęć jest z deka nieostra to chyba jest
    Zazwyczaj używam Dynax 7D i Dynax 9, nie mam tego problemu, bo wiem na co mogę sobie pozwolić w jednym i drugim sprzęcie. A zgłębienie tej "tajemnej" wiedzy jest w zasięgu możliwości średnio rozgarniętego przedszkolaka, więc nie stanowi chyba problemu. A jak komuś AS przeszkadza, to zawsze może go wyłączyć tak samo jak np. IS w 70-200/2.8 L IS.
    Zresztą to dość bzdurne rozważania, podobnie można dywagować na temat równoczesnego używania 70-200/2.8 L IS i w drugim aparacie 70-200/2.8 L bez SI.
    Cytat Zamieszczone przez yggdrassill Zobacz posta
    ale zwykle uzaleznieni od As/SSS to dzieci tylko cyfrowe
    nie tylko choć w jakimś stopniu cyfrowe

  2. #52
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    mysle, ze w tym przypadku patrzysz mocno z punktu widzenia uzytkownika Canona. na moje oko zaawansowanych amatorow bardziej jarac bedzie Anti-Shake a mniej plakac beda nad istnieniem niezbyt tanich obiektywow. Sonolta to nie jest system, ktory kupuje sie dla super-szybkiego AF - powiedzmy to sobie odwaznie
    Wiesz patrzę z punktu widzenia użutkownika USM czy jak go tam zwał. W nikonie też mi się to bardzo podobało. Ale nie przeczę to punkt widzenia subiektywny i być może ten brak dla wielu to nie problem. Zwłaszcza że alfą trochę cykałem z kitowym szkłem i nie było najgorzej - fakt że nie był to ruch ani jakieś ekstremalne warunki świetlne.

    Cytat Zamieszczone przez zi3000 Zobacz posta
    Powiem tak, brak taniego SSM'a odstrasza jak najbardziej amatorów tegoż SSM'a jak i amatorów malkontentów lubiących bardziej ponarzekać sobie, niż fotografować.
    Dzięki że napisałeś do jakiej grupy niektórych zaliczasz w tym może i mnie . Choć (może na pocieszenie dla mnie) tak do końca za amatora nie mogę sie uważać, bo mi czasem płacą za zdjęcia - przynajmniej teoretycznie powinni .

    Cytat Zamieszczone przez zi3000 Zobacz posta
    (...)
    A jak komuś AS przeszkadza, to zawsze może go wyłączyć tak samo jak np. IS w 70-200/2.8 L IS.
    Zresztą to dość bzdurne rozważania, (...)
    Bez wątpienia lepiej mieć niż nie.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  3. #53
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Odświeżę, bo lekko w temacie jestem.
    Kumpel właśnie niedawno wpadł do mnie z takim aparacikiem.
    Działa, tj robi chlast po wciśnięciu czarnego guzika a potem można oglądać obrazki.
    Ale chcieliśmy coś potestować - akurat stoją u mnie w kącie jakieś lampy z softboksami i chcieliśmy spróbować jak toto zadziała w warunkach pseudo studyjnych.
    I nie porafilim.
    Ani gniazda synchro.
    Ani wyzwalacz radiowy, ani kabel z sanek, bo sanki są minoltowe - negatywowe.
    Ani błyskiem wbudowanej bo zarówno minolta ADI jak i ten drugi robią przedbłysk.
    Gwiazdka nie przedbłyskuje na żadnym.
    Da się tego czegoś w ogóle używać z zewn lampami, ktoś wie?

  4. #54
    Dopiero zaczyna Awatar zi3000
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    49

    Domyślnie

    Dać się da, ale z trudem, bo A100 jako DSLR kierowany do odbiorcy maswego, nie "profi", została perfidnie pozbawiona maualnego sterowania lampą. :/
    Trzeba użyć do wyzwalania lamp studyjnych np. starej lampy pod Dynaxy. Nie wpółpracującej prawidłowo z nowymi Dynaxami. Ot taka paranoja. Lampa w takim przypadku walnie jeden błysk pełną mocą.
    Można też próbować przez przejściówkę SF-1100 wyzwolić lampy z wyzwalacza radiowego, lub na podczerwień.

    No ale chyba nikt poważny nie oczekuje od amatorsiej lustrzanki, funkcji potrzebnych profesjonalistą?

  5. #55
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zi3000 Zobacz posta
    Można też próbować przez przejściówkę SF-1100 wyzwolić lampy z wyzwalacza radiowego, lub na podczerwień.
    Aha. Właśnie po prostu nie wiem czy są... domyślam się, że są, ale nie widziałem, przejściówki z sanek minoltowych na zwykłe.
    No ale chyba nikt poważny nie oczekuje od amatorsiej lustrzanki, funkcji potrzebnych profesjonalistą?
    A gdzie jest owa granica amatorskości czy profesjonalizmu?
    Z 33v i 350D (i 300 też), i D70 i G5 i Sony 828 i Zenitem 11 i RB67 (to już nie osobiście) nie mam żadnych problemów aby używać ich z zewnętrznymi lampami (każdy ma normalne sanki i tryb ,,M''). Celowo nie nazywam tego ,,warunkami studyjnymi''
    A amator to nie może sobie użyć zewnętrznego błysku?

    Czyli OK, w skrócie - nie da się.
    To ja wolę dalej jeździć walcem (-:

  6. #56
    Dopiero zaczyna Awatar zi3000
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    49

    Domyślnie

    minek no co ja Ci poradzę że się nie da? sam jako użytkownik Minolt dość poważnie pomstowałem nad tą "upierdliwością" w D5D i A100, ale taka była kiedyś polityka KonicaMinolta, że sprzęt amatorski, jest celowo pozbawiony pewnych funkcji. Dla mnie to głupota i tyle. Ale co zrobić? A100 jest w 90% produktem zaprojektowanym przez KonicaMinolta i niestety lamp studyjnych z założenia nie obsługuje. :/
    Takie problemy niestety stwarzają ludziki w działach marketingu wielkich korporacji i nic na to nie poradzimy, co najwyżej możemy potrenować szare komórki, główkując jak obejść blokady. ;P

  7. #57
    Mareeoosh
    Guest

    Domyślnie

    Jest jeszcze w miare drogie rozwiazanie... kupienie dedykowanej lampy np HVL-F56AM. W ustawieniach manualnych nie daje ona przedblysku.

  8. #58
    Mareeoosh
    Guest

    Domyślnie

    Znalazlem sie tu przypadkiem wczoraj w poszukiwaniu rozwiazania problemu z uzywaniem oswietlenia studyjnego.. rozwiazanie w koncu znalazlem sam j.w.
    Dopiero teraz przeczytalem wszystkie komentarze, testy i opinie. Mysle ze sa one zdecydowanie stronnicze zeby nie powiedziec smieszne. Bo jak mam traktowac wypowiedz "zdrobilem zdjecie Sony z marnym obiektywem a potem pokazalem ze Canon z drogim szklem robi lepsze"
    Dobra nie jestem profesjonalista - jestem amatorem i nie stac mnie na kupowanie co chwile jakis koszmarnie drogich aparatow wiec musze isc na kompromis. Moje dotychczasowe wrazenia z lustrzankami....
    Canon D350 okazal sie totalna klapa mimo ze pan w sklepie mowil ze to najlepsze co moze byc - ja subiektywnie mialem wrazenie ze jest gorszy od glupiego Sony 717 ktorego mialem wczesniej. Mozliwe ze z drogim szklem bylby lepszy ale nigdy tego nie przetestowalem. Plusa dostal u mnie za niskie szumy i za troche mimo wszystko ladnych zdjec.
    Potem przyszla kolej na Minolte 5D - naiwnie wierzylem ze jakosc zdjec bedzie porownywalna z 7D - jak latwo sie domyslic nie byla. A system stabilizacji to chyba byl u mnie zepsuty bo nigdy nie wiedzialem kiedy jest lepiej z wl czy z wyl.
    Kiedy przygotowywalem sie do ostatniego zakupu z uporem przegladalem amerykanskie serwisy porownawcze. Kryterium najistotniejszym byla dla mnie ostrosc zdjec. Astronomiczna szybkosc czy cichobieznosc mialy znaczenie drugoplanowe. Okazalo sie ze Canon czy Nikon sa rewelacyjne - pod warunkiem ze chce sie wydac z 12tys na sam korpus. Ale ja NIE CHCE. Za polowe tego kupilem wiec Sony + kitowy obiektyw + Sony50mm1.4 + HVL-F56AM
    Zeby juz wszyscy Canon'owicze mogli pospadac ze smiechu z krzesel dodam jeszcze ze zamiaruje kupic sobie Sigme18-200 i moze kiedys jeszcze jedna lub dwie HVL-F36 jako slave wirelesowy.
    Jaka bedzie jakos zdjec sam jestem ciekaw... Narazie mozna sie smiac

  9. #59
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    52
    Posty
    468

    Domyślnie

    mam stara 5200i ale nie oddam
    mam tez dynaxa 7000 i powiem wam ze z fokusem nie mialem nigdy problemow , a robilem i sluby i komunie i jeszcze duzo innych rzeczy, ze silnik w body , a co to za roznica gdzie byle by dzialal tak jak nalezy
    ale minolty juz nie ma papapa
    350 D z gripem, sigma 18-125, kit, 580 ex, 2x1GB ELITE PRO I 512 ZWYKLA OBIE KINGSTON + 256 od canona

Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •