Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Wątek: [35, 50, 85] - wishful thinking?

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Niestety prawa fizyki nie chcą się zmienić.
    Zmieniają się, jak odpowiednio je poprosić. Choćby DO
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  2. #12
    Uzależniony Awatar djtermoz
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Boston
    Wiek
    47
    Posty
    990

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    a w 35mm poki co 35/1.4 jest cud miod orzeszki i w ogole wygrywa u mnie w konkurencji marzen nawet z kolacjo-sniadaniem ze Scarlet Johansson
    E tam, akustyk - az tak dobry ten 35/1.4 nie jest!

    Canon ma szczerze mowiac glupia polityke jesli chodzi o eLki. Przynajmniej niektore. Dlaczego zawsze musza je robic super jasne? Taki Nikon np. ma 85/1.4 tanszy 2x od EF 85/1.2L i znacznie lzejszy. Dlaczego? Bo Nikon na sile nie probowal zrobic z tego swiatla 1.2.
    Podobnie zwykla 50tka. Dlaczego 50L MUSI byc jasniejszy od wersji nie-L? Nie mozna zrobic fajnej niewielkiej 50tki ze swiatlem 1.4? Bylby znacznie mniejszy, lzejszy, tanszy. Wiecej by ich sprzedali.

    Nie mowiac oczywiscie o odnowieniu calej linii tanich szerokich stalek bo to mamy w tej chwili to jest zenada panowie.

  3. #13
    Uzależniony Awatar MARANTZ
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    55
    Posty
    928

    Domyślnie

    Ja z niecierpliwością czekam na jakieś nowe szerokie stałki Canona o lepszej jakości optycznej od tych z podstawowej serii czyli 20,24,28,35 ze światłem 1.8 lub 2. Oczywiście z USM w cenie "przystępnej". Choć choruję oczywiście na obecną 35L...
    FOTOINKWIZYTOR

  4. #14
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    E tam, akustyk - az tak dobry ten 35/1.4 nie jest!
    nie no... wiadomo, ze onanizm ma swoje granice

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Canon ma szczerze mowiac glupia polityke jesli chodzi o eLki. Przynajmniej niektore. Dlaczego zawsze musza je robic super jasne? Taki Nikon np. ma 85/1.4 tanszy 2x od EF 85/1.2L i znacznie lzejszy. Dlaczego? Bo Nikon na sile nie probowal zrobic z tego swiatla 1.2.
    Podobnie zwykla 50tka. Dlaczego 50L MUSI byc jasniejszy od wersji nie-L? Nie mozna zrobic fajnej niewielkiej 50tki ze swiatlem 1.4? Bylby znacznie mniejszy, lzejszy, tanszy. Wiecej by ich sprzedali.
    odpowiadam: bo sa chetni, zeby zaplacic 3x wiecej i kupic te 1/2 dzialki swiatla. a Canon z ogromna checia zaspokoi gusta nadzianych forsa osobnikow plci meskiej, dla ktorych dlugosc lensa (lub dlugosc jego ceny) jest rekompensata dlugosci penisa... 8)

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Nie mowiac oczywiscie o odnowieniu calej linii tanich szerokich stalek bo to mamy w tej chwili to jest zenada panowie.
    i wlasnie dlatego ludzie spogladaja pietro wyzej - w kierunku eLek. no bo jak ich stac na 5D to dlaczego Canon ma im umozliwic kupienie budzetowych stalek, jesli dadza sie skusic na te nie-budzetowe?

    sori Winnetou, ale byznes yz byznes
    www albo tez flickr

  5. #15
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    Idąc tym tropem, Canon powinien linię pozostałych popularnych stałek upodobnić do 50mm czyli
    1) plastic-fantastic dający jednak jakość optyczną lepszą od średnich zoomów (50/1,8 II)
    2) model średni (IF, USM)
    3) full profi L

    Co więc by trzeba zrobić?
    1) uplastikowić 24/2,8; 28/2,8 oraz 35/2,0 i sprzedawać w cenie około 50/1,8 II
    2) zrobić porządne 35/1,8 USM oraz 24/2,0 USM. 28/1,8 USM jest.
    3) zrobić 28L (opcjonalnie)

    Jeśli chodzi o 20mm wydaje mi się, że wystarczyłyby 2 modele: 20/2,8 USM II (poprawiony optycznie!) i wreszcie jakieś 18 czy 20/2,0L

    Natomiast krótko-średnie tele widziałbym tak:
    85mm bez zmian, f/1,2L i f/1,8 są ok,
    100mm bez zmian, f/2,0 i f/2,8 macro wystarczą
    135mm f/2 jest OK, natomiast z f/2,8 wywalić ten softfocus, a wyposażyć w USM
    200mm ??? jest tylko f/2,8L i tu mam dylemat? Jedni chcieliby f/1,8 ;-) ale może jakieś amatorskie 200/4.0 USM też by się przydało?
    Jestem ZA, tylko że to tylko pobożne życzenia. 50mm to standard dlatego ma aż 3 wersje pozycjonowane do różnej kategorii aparatu, reszta to już jakieś widzimisię Canona.
    Z powodu dużej popularności cropa spodziewałbym się raczej nowszej wersji 35mm/2.0 o jakości takiej jak 50/1.4 85/1.8 100/2.0...

  6. #16
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    No jakby tak 20-tkę możliwą zrobili to byłbym w siódmym niebie, bo tu jest przerąbane znaleźć coś sensownego.
    Myślę że w 200-tkach jest ok. Jak tylko dadzą 1.8 z IS to wystarczy. W końcu ten 200/2.8 cenowo jest jeszcze do przełknięcia zwłaszcza jak się weźmie pod uwagę co produkuje. Dla mnie to największe życzenia miałbym w zakresie od 24mm w dół. Przede wszystkim dobre 24L i 20L no jeszcze 16mm w możliwych pieniądzach.
    Jest tylko jeden problem czy oni nas czytają :-|.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Niestety prawa fizyki nie chcą się zmienić.
    Bez komentarza.

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    dobre 24mm do pelnej klatki
    A temu co dolega?

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    a w 35mm poki co 35/1.4 jest cud miod orzeszki i w ogole wygrywa u mnie w konkurencji marzen nawet z kolacjo-sniadaniem ze Scarlet Johanson
    Obawiam się, że na f/1.4 aka wide open wygrywa Scarlet ;-)

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Dlaczego zawsze musza je robic super jasne? Taki Nikon np. ma 85/1.4 tanszy 2x od EF 85/1.2L i znacznie lzejszy. Dlaczego?
    Bo tak chce gietrzy?
    Na poważnie: czytałem kiedyś na FM, że Canon nie ogląda się na nikogo ("konkurencję") tylko robi to co chce lub to co może zrobić. Priorytetowo traktuje te szkła, które sprzedają się słabo (nie eLki) lub te, których domagają się uczestnicy programu CPS (eLki)

    Cytat Zamieszczone przez djtermoz Zobacz posta
    Podobnie zwykla 50tka. Dlaczego 50L MUSI byc jasniejszy od wersji nie-L?
    W pewnym sensie (zawsze szkoda światła) cieszę się, że nie puścili 50L II. To dopiero zawęziłoby krąg odbiorców.

    Cytat Zamieszczone przez MARANTZ Zobacz posta
    Ja z niecierpliwością czekam na jakieś nowe szerokie stałki Canona o lepszej jakości optycznej od tych z podstawowej serii czyli 20,24,28,35 ze światłem 1.8 lub 2. Oczywiście z USM w cenie "przystępnej".
    Myślę, że przykład 17-85, 60/macro, 10-22 skutecznie dowodzi, że można tylko pomarzyć o czymś lepszym optycznie i jednocześnie tańszym.

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    Canon z ogromna checia zaspokoi gusta osobnikow plci meskiej, dla ktorych dlugosc lensa (lub dlugosc jego ceny) jest rekompensata dlugosci penisa... 8)
    No tak, nie wygląda z nogawki na świat to odrazu mierzysz go w mikronach.

    Czasami ktoś potrzebuje 1/400 na 200mm w hali, na stadionach. Wykonalne tylko przy pomocy 200/1.8@3200, statyw/IS to nie wszystko.

    Czasami ktoś potrzebuje zrobić z ręki zdjęcia o 4-5 nad ranem. Statyw odpada bo musi szybko cyknąć kilka miejsc. Wykonalne tylko przy pomocy 50/1.0L

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Jestem ZA, tylko że to tylko pobożne życzenia.
    Zgodnie z tematem ;-)

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    50mm to standard dlatego ma aż 3 wersje pozycjonowane do różnej kategorii aparatu
    4, jest jeszcze makro. Jest jeszcze przynajmniej jeden segment rynku, w którym powinni dać jeszcze większy wybór. Chodzi mi o sport shooter'ów i tą 1/400 na 200mm. Dlatego ciekawe kiedy wyjdzie? 200/1.8L II

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    No jakby tak 20-tkę możliwą zrobili to byłbym w siódmym niebie, bo tu jest przerąbane znaleźć coś sensownego.
    Na dzień dzisiejszy IMHO tylko Sigma 20/1.8 jest bardzo sensowna.

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Myślę że w 200-tkach jest ok. Jak tylko dadzą 1.8 z IS to wystarczy.
    Jak dadzą 1.8 i IS to wystarczy
    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Jest tylko jeden problem czy oni nas czytają :-|.
    Wszelkie uwagi zgłaszaj do Chucka Westfall
    http://www.digitaljournalist.org/ część tech tips lub na dpreview.

    Jeśli chciałbyś przekazać coś odnośnie przyszłego modelu to zrób to z 2-3 letnim wyprzedzeniem ;-)

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    na dzis to wolal bym bardziej jakies 22/1.4 niz 35/1.2 ;-) i bede happy

    ale pewnie wczesniej bede mial FF niz C wypusci 22/1.4

  9. #19
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Obawiam się, że na f/1.4 aka wide open wygrywa Scarlet ;-)
    "wide open" powiadasz? ;-)
    dobrze, ze w terminologii foto przeslony sie nie "spread" bo juz by w ogole bylo

    z calym szacunkiem dla ww. panny ;-)

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    No tak, nie wygląda z nogawki na świat to odrazu mierzysz go w mikronach.

    Czasami ktoś potrzebuje 1/400 na 200mm w hali, na stadionach. Wykonalne tylko przy pomocy 200/1.8@3200, statyw/IS to nie wszystko.
    akurat ten argument dzisiaj stopniowo traci na znaczeniu przy poprawiajacych sie matrycach i coraz lepszej pracy na wysokich czulosciach.
    ale zgadzam sie, ze nie jest to bez kozery robione w dlugich lensach. bardziej mialem na mysli krotsze gdzie, powiedzmy sobie szczerze, mocno otwarta dziura jest znacznie bardziej dla przyjemnosci ladnego rysowania niz dla autentycznej potrzeby (a moze ja po prostu jestem niemodny i starej daty, ze jak foce ludzi to delikatne poruszenie, czy uchwycony ruch reki mnie nie bola ;-) ).

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Czasami ktoś potrzebuje zrobić z ręki zdjęcia o 4-5 nad ranem. Statyw odpada bo musi szybko cyknąć kilka miejsc. Wykonalne tylko przy pomocy 50/1.0L
    ale przekonaj mnie, ze ten argument nie jest dorabianiem ideologii

    uwaga grzmie! do zdjec o tej porze uzywa sie ___statywu___. i nie robi sie ich na ___szybko___. pospiech jest wskazany przy lapaniu pchel, tudziez w rajdach samochodowych kontra policja po dokonaniu czynow wysoko punktowanych
    statyw to w fotografii krajobrazowej nie tylko narzedzie do ustabilniania sprzetu, ale tez do blogoslawienstwo ___wymuszajace___ wieksza starannosc i dyscypliny komponowania ujec. to nawet w dzien sie uzywa, przy sloncu pozwalajacym na walenie z lapy


    w pozostalych przypadkach (typu: 4-5 rano i wylazles focic scigajace sie motocykle na czasach 1/1000s) wracam do argumentu o ISO.

    ultra-jasne szkla to zabawki dla tych co maja forse i/lub je potrzebuja. z priorytetem dla pierwszego kryterium ;-)
    przecietnemu fotografowi (mam na mysli rowniez pro, ale nie specjalizowanego w danej dziedzinie) spokojnie wystarczaja te "sredniaki" wiec 50/1.4 nie 50/1.2 L, ktore w 999/1000 przypadkow tez sie sprawdza

    troche ironizujac ale:
    jesli ktos robi zdjecia motocyklom o 4-5 rano _bo_ ma 50/1.0 to to jest po mojemu kapke nie teges.
    ale jesli kupuje ten lens bo robi te foty komercyjnie i z jakiegos powodu musi - jak najbardziej.

    if potrzeba then zakupy. nie odwrotnie
    www albo tez flickr

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    "wide open" powiadasz? ;-)
    dobrze, ze w terminologii foto przeslony sie nie "spread" bo juz by w ogole bylo
    Czacha kiedyś pisał/upominał kogoś, że CB czytają również osoby poniżej 18 lat więc nie chciałem tłumaczyć na polski.
    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    akurat ten argument dzisiaj stopniowo traci na znaczeniu przy poprawiajacych sie matrycach i coraz lepszej pracy na wysokich czulosciach.
    I tak i nie. Mi nie przeszkadza ISO6400 z 350/20D bo odbitki robie głównie 13x18cm. Jakość dla komercyjnych twardzieli jest w zakresie 100-400...
    Sytuacja ma się inaczej gdy np. Nill Toulme (ta 1/400 z 200/1.8 na DMarku2to jego minimum w baskecie) potrzebuje druknąć coś większego niż moje 13x18
    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    ale zgadzam sie, ze nie jest to bez kozery robione w dlugich lensach. bardziej mialem na mysli krotsze gdzie, powiedzmy sobie szczerze, mocno otwarta dziura jest znacznie bardziej dla przyjemnosci ladnego rysowania niz dla autentycznej potrzeby
    Oczywiście, że dla przyjemności ale również dla potrzeby - wieczorem puszcze ci cos na @ z 20mm/1.8, 3200

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    ale przekonaj mnie, ze ten argument nie jest dorabianiem ideologii
    1.
    Nill, powyżej żyje z foto. Sam kiedyś napisał, że jak ma robić basket poniżej 1/400 to woli zostać w domu.

    2.
    http://photo.net/photodb/folder?folder_id=635539 Small Texas towns at 5 am. i inne fotki - projekt komercyjny ;-)

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    uwaga grzmie!
    Zgoda, ale są sytuacje, w których nie wolno ci użyć statywu, np. miasto Nowy Jork. Musisz mieć specjalne pozwolenia od Bloomberga: osobne na statyw do foto, osobne na statyw wideo, itp. itd.

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    w pozostalych przypadkach (typu: 4-5 rano i wylazles focic scigajace sie motocykle na czasach 1/1000s) wracam do argumentu o ISO.
    Też, z niecierpliwością oczekuje co da nam to 6400. Mam nadzieję, że nie zrobią tego co Panasonic i nie wypiorą szczegółów na 6400 tylko po to by dać nam 6400.


    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    troche ironizujac ale:
    jesli ktos robi zdjecia motocyklom o 4-5 rano _bo_ ma 50/1.0 to to jest po mojemu kapke nie teges.
    ale jesli kupuje ten lens bo robi te foty komercyjnie i z jakiegos powodu musi - jak najbardziej.
    http://photo.net/photodb/folder?folder_id=635539
    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    if potrzeba then zakupy. nie odwrotnie
    Sytuacja jest bardzo skomplikowana w PL. Nie można prosto stwierdzić czy mam potrzebę by mieć np. 85L i tego typu szkła bo nikt nie ma tych szkieł do wypożyczenia/testów na miejscu/czy nawet do pomacania.
    Nawet mot fuc Canon Polska!
    Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 18-10-2006 o 16:29

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •