Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Wątek: Hurtownia filmów- szukam

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Superie Xtra 400 ostatnio naświetlam na 200 (-:
    Coś się popsuło temu materiału. Szkoda, bo mam spory zapas.
    Poza tym tak samo: reala do wszystkiego gdzie jasno, gdzie trudniej NPH. Aha, czasami NPS (też gdzie jasno)
    BW: kokodaki, TMX100 wołany w tmax dev - piękny i bez ziarna jakby (-:
    trix400 w d76 (czasem nawet jako 3200).
    I z racji że mam jeszcze sporo, to polubiłem polypanaF (-: Najfajniej wychodzi mi w d23 HAD.
    Ze slajdów to tak na codzień Sensia 100, do poważniejszych zastosowań Provia100F. Rewelacyjny materiał, każda kolejna rolka mnie coraz milej zaskakuje. Ziarno z trudem zauważalne, spora rozpiętość (na ścianie albo na dobrym skanerze widoczna) i bardzo naturalne kolory (choć niektórzy mówią, że chłodne). A na słynnej Velvii jeszzce nie robiłem, hehe. Może w ten weekend, bo mam parę rolek a jadę właśnie we fajne miejsce.
    Slajdy trzeba uważnie wywoływać!

  2. #22
    Coś już napisał Awatar mmosk
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa / Puławy
    Wiek
    46
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ridzu Zobacz posta
    Panowie, a powiedzcie w jakie filmy najczesciej sie zaopatrujecie? Chodzi mi o konkretne typy. Na ktore warto zwrocic uwage, ktore oplaca sie kupic?
    Witam
    Ja stosuje aktualnie tylko i wyłącznie slajdy. Wybrane materiały to Fuji Provia 100, Fuji Provia 400. Provie 100 według wielu dobrze jest naświetlać jak 160 do krajobrazu a do zwierząt najlepiej wtedy prześwietlić o 0.5 EV. Rewelacyjnie da sie ją też pushować o 1EV (czyli normalnie na czułość 200 a gdy się spodoba troche ciemniejszy krajobraz to na 320 i wtedy do zwierząt też prześwietlić o 0.5 EV). Jesli chodzi o Provie 400 to jest to dobry materiał gdy jest dobre światło (a można by pomysleć, że powinno być odwrotnie) i potrzebujemy czasów typu 1/2000, 1/4000. Naświetlać ją wtedy można jak 640 z ewentualnym dodatkowym prześwietleniem o 0.5 EV. A gdzie się zaopatruje - tylko materiały przeterminowane bo wychodzi taniej. Do dwuch lat jak są dobrze przechowywane to nie ma obaw, że coś jest nie tak.
    Mateusz Moskalik
    http://www.arktyka.org.pl, http://www.wild-arctic.eu
    Canon 5D + obudowa Ikelite + Ikelite DS51, Sigma 24/1.8 EX, Sigma 70-200/2.8 EX, statywy GIOTTO's, plecaki Lowepro, skrzynie transportowe PELI

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    trix 400 w d76 i ilford fp4 w d76.
    kiedyś robiłem jeszcze apx 100 w d23 - ale już mi się skończył.

    a apx25 jest dla mnie przereklamowany - zrobiłem i nie było to coś, co mnie na kolana powaliło...
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mmosk Zobacz posta
    A gdzie się zaopatruje - tylko materiały przeterminowane bo wychodzi taniej. Do dwuch lat jak są dobrze przechowywane to nie ma obaw, że coś jest nie tak.
    Skąd bierzesz te materiały przeterminowane?
    Sensii były całe kontenery, ale provii jakoś nigdzie nie widziałem...
    Provia wychodzi fajnie jak ją niedoświetlić, ale ostatnio na próbę równiez pierwsze wołanie przedłużyłem o 30 sekund. I co? I pięknie się skanuje! (-:

  5. #25
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Piła
    Posty
    108

    Domyślnie

    czy moglibyście, tak dla informacji, rzucać od razu cenami i adresami?
    może faktycznie czas się przerzucić ,a slajdy... tyle, że w Pile byłby kłopot z ich wywołaniem. Wywołujecie je sami?

  6. #26
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Kingston, ON, Canada
    Wiek
    47
    Posty
    266

    Domyślnie

    Z tego co wiem to do wywolywania slajdow potrzeba utrzymywac stala temperature. A o to podobno w warunkach domowych trudno. Wiec tez jestem ciekaw czy ktos sam wywoluje slajdy.
    Swoja droga cieszy mnie fakt ze jest jeszcze wielu takich, na tym formum, ktorzy bawia sie w fotografie analogowa. Jak przypominam sobie to jakies pol roku temu dyskusji na temat materialow analogowych nie bylo wogole. Moze by tak zapoczatkowac jakis nowy dzial o fotografii analogowej (o materialach, a nie tylko o sprzecie), tak zeby nie bylo to forum jedynie o cyfrze. (Pozostaweiam to pod rozwage administratorow.)
    Ostatnio edytowane przez Gizzmo ; 19-10-2006 o 11:34
    EOS 30D | EOS 30V + grip | G3
    EF 50 f/1,4 USM | EF 17-40 f/4L USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Speedlite 580 EX

  7. #27
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gizzmo Zobacz posta
    Swoja droga cieszy mnie fakt ze jest jeszcze wielu takich, na tym formum, ktorzy bawia sie w fotografie analogowa. Jak przypominam sobie to jakies pol roku temu dyskusji na temat materialow analogowych nie bylo wogole. Moze by tak zapoczatkowac jakis nowy dzial o fotografii analogowej (o materialach, a nie tylko o sprzecie), tak zeby nie bylo to forum jedynie o cyfrze. (Pozostaweiam to pod rozwage administratorow.)
    Popieram, na matrycach świat się nie kończy.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  8. #28
    Dopiero zaczyna Awatar piotrzon
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Bielsk Podlaski
    Wiek
    42
    Posty
    37

    Domyślnie

    Dorzucę swoje trzy grosze. Ja używam głównie filmów B&W, czasami slajdów i rzadziej neg. kolorowych. Czarno-białe, to głównie Kodak TX 400 (małoobrazkowy) i Ilford - HP5, Delta 100, Pan F 50 (średni format). Od czasu do czasu kupię jakiś Pro foto, Fomę czy jakis inny, ale tylko z ciekawości. Slajdy to Sensia 100, a kolorowe neg., to co popadnie - ostatnio miałem zwykłą Superię 100, moim zdaniem to dobry film...

    Mam pytanie odnośnie negatywów kolorowych do światła sztucznego i długiej ekspozycji - jakich używacie? Chodzi o zdjęcia nocne...

  9. #29
    Bywalec Awatar Canonek
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    58
    Posty
    150

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stdanielo Zobacz posta
    ja zawsze się tu zaopatrzam http://www.afv.pl/
    Ja mam zle doswiadczenia z nimi. Kiedys umowilem sie z jej wlascicielem na kupienie Pentacona Six'a + pryzmat z TTLem, no i nie dosc, ze w ogole mnie zlekcewazyl i nie przyszedl na spotkanie to jak go przypadkowo spotkalem za 2 dni i sfinalizowalismy transakcje to swiatlomierz okazal sie byc zepsuty, choc gosc zapewnial mnie ze jest sprawny tylko nie ma do niego baterii. Nie chcialem juz z tym typem gadac i naprawilem na wlasny koszt. (Byly to czasy gdy cieszylem sie ze w ogole udalo mi sie tego Six'a kupic.) Potem widzialem u nich filmy 800ASA Professional przeterminowane o rok sprzedawane jako pelnowartosciowe, ale wlasciciel w ogole nie wiedzial czym sie rozni film Professional od zwyklego.
    RADZĘ OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM !!!
    Canon 5DII, 1.8/50, 2/100, 24-70, 70-200
    inne sprzety

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gizzmo Zobacz posta
    Z tego co wiem to do wywolywania slajdow potrzeba utrzymywac stala temperature. A o to podobno w warunkach domowych trudno. Wiec tez jestem ciekaw czy ktos sam wywoluje slajdy.
    Ja z kolei słyszałem, że podobno wcale nie tak trudno i w to uwierzyłem.
    I sam wywołuję i rzeczywiście nie jest trudno. Wystarczy duża miska (taka owalna balia 70l), napełniona ciepłą wodą (z początku ok. 41 st), w to butelki z chemią. Najpierw trzeba sobie wycyrklować proces, zobaczyć jak to szybko stygnie, mieć pod ręką czajnik z wrzątkiem i zimną z kranu. Dokładny termometr i można zaczynać. Jak w balii jest 39st i tyle najelę do koreksu pierwszej wody do ogrzania filmu, to akurat będzie miała ciut poniżej 38. Całe wywołanie pod wodą. Minutę przed nalaniem wywoływacza (który ma jeszcze jakieś 38.8 st) wyjmuję go z wody, akurat temp spada do 38st i taki nalewam. W międzyczasie troche wrzątku do balii, i cały jakoś jak mierzę temp w koreksie w międzyczasie to zawsze jest w normie. Ze slajdów jestem bardzo zadowolony. Na oko nikt nie widzi różnicy. Próbek nie robiłem, na żadnych control-stripach ani densytometrycznie - nie potrzebuję.
    Aha, oprócz balii mam jeszcze baniak 20l z kranikiem, w którym równolegle staram się utrzymywać temperaturę taką samą i tymi samymi metodami - tu jest woda do płukania.

    Cytat Zamieszczone przez Gizzmo Zobacz posta
    Swoja droga cieszy mnie fakt ze jest jeszcze wielu takich, na tym formum, ktorzy bawia sie w fotografie analogowa. Jak przypominam sobie to jakies pol roku temu dyskusji na temat materialow analogowych nie bylo wogole. Moze by tak zapoczatkowac jakis nowy dzial o fotografii analogowej (o materialach, a nie tylko o sprzecie), tak zeby nie bylo to forum jedynie o cyfrze. (Pozostaweiam to pod rozwage administratorow.)
    A co tu gadać o sprzęcie, który już praktycznie nie jest produkowany. Nie poajwiają się co 18 miesięcy nowe modele, bo nie mają po co! Niczym nowym się nie można zachwycić, bo wysztko zostało już wymyślone (-:
    Nie mamy coraz doskonalszych matryc, bo mamy od lat tak samo doskonałe filmy. Optyka jest ta sama, więc jeśli gadać o technice to zostaje technika ciemniowa.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •