Strona 56 z 73 PierwszyPierwszy ... 646545556575866 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 551 do 560 z 726

Wątek: jaka L-ka 24-70 czy 24 105

  1. #551

    Domyślnie

    ja podpisuje się obiema "ręcami" pod niektórymi z kolegów - dobrze wybrany ezgemplarz ( u Cichego ) Tamrona 17-50 z VC i jest malina chyba że koniecznie kręcą Cie czerwone wstążki no to ja z tych które napisałeś wybrałbym 24-70 głownie z powodu światła - 24-105 ma lepszy zakres ale jest Ci to nie potrzebne ze względu na posiadane stałki

  2. #552
    Coś już napisał Awatar kendzi1
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    58

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dszczygiel Zobacz posta
    ja podpisuje się obiema "ręcami" pod niektórymi z kolegów - dobrze wybrany ezgemplarz ( u Cichego ) Tamrona 17-50 z VC i jest malina chyba że koniecznie kręcą Cie czerwone wstążki no to ja z tych które napisałeś wybrałbym 24-70 głownie z powodu światła - 24-105 ma lepszy zakres ale jest Ci to nie potrzebne ze względu na posiadane stałki
    Nie posiadam Tamrona ale po przeczytaniu recenzji dwoch Tamronow ten bez VC wypada duzo lepiej i cena b.dobra
    www.the-digital-picture.com
    Sam przymierzam sie do zakupu zooma dla 50d i ten tamron bardzo dobrze wypada canon 16-35mm II mialem przez tydzien na test i jest super ale cena!!!

  3. #553
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2006
    Posty
    16

    Domyślnie

    Sam miałem dylemat 24-70 czy 24-105 do 50d. Poszedłem do sklepu podpiołem obiektywy, porobiłem parę zdjęć w sklepie i na ulicy. Ameryki nie odkryję ale:
    -24-70 ciężki, masywny przy dłuższym trzymaniu trochę można się zmęczyć (trochę ćwiczeń i jest ok ), jeżeli ktoś myśli o tym obiektywie to na pewno musi przemyśleć też kupno plecaka, noszenie w torbie na ramię jest porażką (aparat z 24-70 plus 2-3 inne obiektywy, lampa i robi się ciężkawo). Przez rok miałem sigmę 18-50, ff/bf, gubienie ostrości, błądzenie autofocusa i przede wszystkim mydło to wady które mnie denerwowały. W 24-70 jest super, nie ma problemu ff/bf, nie ma błądzenia af i przede wszystkim jest ostro (może nie tak ostro jak w stałkach).
    -24-105 lekki poręczny do zabrania na wycieczkę lub w podróż w sam raz, zajmuje mniej miejsca niż 24-70. Fajny zakres ogniskowych w połączeniu z 50d x1.6 na końcu daje 168mm. W porównaniu do 24-70 ma dużą aberację, światło 4.0 czasami może być za ciemno a stabilizacja nie działa z poruszającymi się obiektami. Ostrość jest porównywalna (przy tych samych przysłonach) www.the-digital-picture.com można porównać.

    Jeżeli ktoś ma dylemat 24-70 czy 24-105 czy może tamron lub sigma to odradzam osobiście sigmę. Przy kupnie sigmy myślałem że zaoszczędzę na obiektywie i kupie lampę, ale w sumie straciłem, bo musiałem sprzedać sigmę i kupić canona. Mam 24-70 i jestem zadowolony z jakości zdjęć i samego obiektywu. Różnica cenowa między 24-107 a 24-70 to zaledwie 270ero. Jeszcze jedna moja uwaga, obiektywy serii L kupuje się na długie lata i jak zachce zmienić aparat na 5D to nie będzie problemu.
    puszki, szkiełka, i błyskotka...

  4. #554
    Dopiero zaczyna Awatar Cheeroki
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    19

    Domyślnie

    przebrnąłem przez wątki porównania i nadal nie wiem... dotąd pracuje na cropie + C17-55 2.8 IS | S30 1.4 |C70-200 2.8 IS złoty zestaw... ale przyszła pora na przesiadkę na FF.
    17-55 w 95% przypadków mi wystarczał czasem w reportażu bywał za krótki ale tak świetny obiektyw. Co poradzicie? 24-105 kusi zakresem ale boje się ze nie przeżyję przesiadki do F4 a 24-70 wydaje się za krótki... wyklucza praktycznie fotografowanie detalu z ostrzeniem 0.45, od razu mówię ze nie będzie czasu przerzucać między 24-70 a 70-200 w reportażu gdy ten okaże się za krótki...
    Czy przesiadka na FF musi byc tak bolesna?

  5. #555
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cheeroki Zobacz posta
    przebrnąłem przez wątki porównania i nadal nie wiem... dotąd pracuje na cropie + C17-55 2.8 IS | S30 1.4 |C70-200 2.8 IS złoty zestaw... ale przyszła pora na przesiadkę na FF.
    17-55 w 95% przypadków mi wystarczał czasem w reportażu bywał za krótki ale tak świetny obiektyw. Co poradzicie? 24-105 kusi zakresem ale boje się ze nie przeżyję przesiadki do F4 a 24-70 wydaje się za krótki... wyklucza praktycznie fotografowanie detalu z ostrzeniem 0.45, od razu mówię ze nie będzie czasu przerzucać między 24-70 a 70-200 w reportażu gdy ten okaże się za krótki...
    Czy przesiadka na FF musi byc tak bolesna?
    Dlaczego miałbyś nie przeżyć przesiadki na f4?

    1. Szum z matryc FF jest przynajmniej o 1EV mniej uciążliwy niż z matryc APS-C z tego samego okresu technologicznego. Czytaj: wrzucasz ISO*2 i masz przynajmniej to samo.
    2. Głębia ostrości przy f4 na FF jest WĘŻSZA niż z f2.8 na APS-C. Co czasami jest wręcz wadą.

    Paradoksalnie 17-55 jest bliżej do 24-105 niż do 24-70, choćby przez stabilizację.
    Entuzjastyczny Neofita

  6. #556
    Dopiero zaczyna Awatar Cheeroki
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    19

    Domyślnie

    Szum to jedna z zalet dla której chcę zmienić na 5D mark II. Wezmę F4 otrzymam to samo...
    wiem wiem są jeszcze stałki ale nie zawsze jest na to czas...
    na korzyść 24-70 jest to że przy przerzucaniu z 70-200 czy na odwrót na manualnym 2.8 nie musiałbym robić korekty czasu..
    brałbym bez zastanowienia 24-70 gdyby był dłuższy.
    Może jest na forum ktoś kto przesiadał się z 17-55 na 24-70 i podzieli się wrażeniami?

  7. #557
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cheeroki Zobacz posta
    na korzyść 24-70 jest to że przy przerzucaniu z 70-200 czy na odwrót na manualnym 2.8 nie musiałbym robić korekty czasu..
    Oj przesadzasz

    Cytat Zamieszczone przez Cheeroki Zobacz posta
    brałbym bez zastanowienia 24-70 gdyby był dłuższy.
    A ja gdyby miał wielkość, ciężar i stabilizację - jak 24-105.

    24-70 to dla mnie niezmiernie wygodny zastępnik szerokich i standardowych stałek, idealny do np. reportażu w złych warunkach świetlnych, w warunkach większej przestrzeni roboczej (w odróżnieniu od 16-35). Co tu dużo mówić, to idealny obiektyw np. do ślubniactwa.
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #558
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    144

    Domyślnie

    Ja się nie przesiadałem, ale używam 24-70 na ff właśnie w reportażu i praktycznie nie muszę go ściągać.
    5d2, 33, X100, 35 f/1.4, 85 f/1.8, 17-40 f/4

  9. #559

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Dlaczego miałbyś nie przeżyć przesiadki na f4?
    Rozumiem spory o zakres ogniskowych i ich użyteczność w określonych zastosowaniach, ale jeśli ktoś próbuje przekonywać, że ciemniejszy obiektyw jest tak samo dobry, albo lepszy jak jaśniejszy, to już jest kpina. Argument, że przy FF i f4 można podbić ISO jest równie odkrywczy, jak to, że jasny obiektyw bez podbijania ISO można otworzyć do 2.8.

  10. #560
    Początki nałogu Awatar djcargo
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    40
    Posty
    353

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cheeroki Zobacz posta
    brałbym bez zastanowienia 24-70 gdyby był dłuższy.
    O ile mnie pamięć nie myli, to nie ma za bardzo obiektywu o dłuższej ogniskowej przy świetle 2.8 i dość szerokim dole.

    Ew. Sigma 50-150/2.8, ale to już prawie, że 70-200
    Regulamin pkt 8.

Strona 56 z 73 PierwszyPierwszy ... 646545556575866 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •