Strona 48 z 73 PierwszyPierwszy ... 38464748495058 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 471 do 480 z 726

Wątek: jaka L-ka 24-70 czy 24 105

  1. #471
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    z zalet ktore moge wymienic, a raczej tego, czego najbardziej sie obawialem w tym obiektywie, moge wymienic dwie rzeczy.
    Pierscien ogniskowej chodzi gladziutko, w ogole nie czuc, ze porusza tak wielkim w koncu tubusem. Z tej perspektywy, nie przeszkadza w ogole fakt, ze 24mm sa na dluzszym koncu obiektywu. Bardzo fajnie to wspolgra z dedykowana oslona.
    Druga sprawa to fakt, ze obiektyw nie przesuwa plaszczyzny ostrosci przy zmianie ogniskowej - ustawiamy sobie na metr na 24mm, przesuwamy na 50mm i nadal ostrosc ustawiona na 1m. Przydatne, zwlaszcza do filmowania.

    Jak dla mnie, najwieksza wada jest wymiar szkielka. Z 5d trzyma to sie znosnie, niemniej jednak kilogram wagi i prawie 20cm dlugosci robia swoje.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  2. #472
    Coś już napisał Awatar RedWine
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Kraków
    Posty
    95

    Domyślnie

    A ja podpiąłem 24-105 do 550D , z ciekawości i widzę różnice (na plus tego obiektywu)
    1. nie mydli jak był z 40D , beczki ani winiety też nie widać , może to wpływ matrycy może softu z puszki - jeszcze nie wiem
    2. AF bezbłędny , wręcz igła

    na minus niestety wyważenie ,
    ____________________________________________

    RedWine and D'SLR
    CxD + kilka szkiełek i klamot ...

    ____________________________________________

  3. #473
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    usuwanie winety to masz w puszcze, ona nie znikneła, tylko aparat software`owo usunął ją.
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  4. #474
    Dopiero zaczyna Awatar krzys_jg
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Jelenia Góra
    Posty
    36

    Domyślnie

    Czy ktoś może ma możliwość porównania tych szkieł (najlepiej na FF) przy tych samych ogniskowych np. 70mm i załóżmy F4 pod względem: Bokehu, ostrości i kontrastu?

  5. #475
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bubootus Zobacz posta
    Witam wszystkich,
    to jest mój debiut zarówno na forum jak i w fotografii, dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie będzie zbyt infantylne, brzmi jak w tytule. Czy ktoś może podzielić się swoim doświadczeniem? Dodam tylko że szkło ma zastąpić kita do 350 D i posiadam 70-200/ 2,8. Pozdrawiam.
    to sa obiektywy przeznaczone dla FF i tam pracuja optymalnie.

    mam 24-70 i na aps-c to dramat. na FF to poezja

    jak na wymogi aps-c za mala rozdzielczosc.
    spada wyraznie na krancowach ognioskowych , na pelnej dziurze siega granicy rozdzielczosci - mydli strasznie .

    lepsze wyniki dostaniesz tanszymi obiektywami projektowanymi pod aps-c i w dodatki sa z IS.

    odradzam pakowanie sie w te obiektywy na format polowkowy - to ryzyko .

    to sa obiektywy dla FF.

    gdyby obiektywy krotkoogniskowe FF pracowaly dobrze na aps-c wowczas nie wprowadzano by obiektywow dedykowanych dla aps-c .
    na aps-c osiagam taki sam wynik za pomoca 28-105 ( stary kosztuje aktualnie ok 400 zl) jak za pomoca 24-70 L.
    O ergonomii nie wspominam.

  6. #476
    Dopiero zaczyna Awatar matefusz
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    to sa obiektywy przeznaczone dla FF i tam pracuja optymalnie.

    mam 24-70 i na aps-c to dramat. na FF to poezja

    jak na wymogi aps-c za mala rozdzielczosc.
    spada wyraznie na krancowach ognioskowych , na pelnej dziurze siega granicy rozdzielczosci - mydli strasznie .

    lepsze wyniki dostaniesz tanszymi obiektywami projektowanymi pod aps-c i w dodatki sa z IS.

    odradzam pakowanie sie w te obiektywy na format polowkowy - to ryzyko .

    to sa obiektywy dla FF.

    gdyby obiektywy krotkoogniskowe FF pracowaly dobrze na aps-c wowczas nie wprowadzano by obiektywow dedykowanych dla aps-c .
    na aps-c osiagam taki sam wynik za pomoca 28-105 ( stary kosztuje aktualnie ok 400 zl) jak za pomoca 24-70 L.
    O ergonomii nie wspominam.
    Mam 24-105 (nigdzie nie wyczytałem, że on jest specjalnie zaprojektowany pod FF) podpięty do 50D (czyli APS-C) i jakoś dramatu nie widzę. Mało tego, pracuje mi się z tym szkłem bardzo dobrze :>

    Gdybym teraz miał wybierać to kupiłbym 24-70 ze względu na f2,8.

  7. #477
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Druga sprawa to fakt, ze obiektyw nie przesuwa plaszczyzny ostrosci przy zmianie ogniskowej - ustawiamy sobie na metr na 24mm, przesuwamy na 50mm i nadal ostrosc ustawiona na 1m. Przydatne, zwlaszcza do filmowania.

    .
    qrde
    tos mnie zaskoczyl

    moj egzemplarz niestety tego nie ma
    ze zmiana ogniskowej zmienia sie i plaszczyzna ostrosci.

    czeka mnie chyba konsultacja w servisie.

    czy moze inni uzytkownicy tego obiektywu moga to tez potwierdzic?

  8. #478
    Dopiero zaczyna Awatar matefusz
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    49

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    qrde
    tos mnie zaskoczyl

    moj egzemplarz niestety tego nie ma
    ze zmiana ogniskowej zmienia sie i plaszczyzna ostrosci.

    czeka mnie chyba konsultacja w servisie.

    czy moze inni uzytkownicy tego obiektywu moga to tez potwierdzic?
    Potwierdzam :> (mowa oczywiście o 24-105)

  9. #479
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    jak na wymogi aps-c za mala rozdzielczosc.
    spada wyraznie na krancowach ognioskowych , na pelnej dziurze siega granicy rozdzielczosci - mydli strasznie .
    Jak ma się rozdzielczość APS-C 12 mpx do rodzielczości FF 21,9 mpx? Używam 24-70 z matrycą APS-C i jakoś nie widzę dramatu w rozdzielczości. Trochę tylko dramat z szerokością na 24 mm.
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  10. #480
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Posty
    442

    Domyślnie

    dinderi - 8mpix na aps-c to dokładnie takie samo zagęszczenie, jak 21mpix na FF. Czyli jak porównasz cropy z np. 350d i 30d, to będzie podobnie (nie powiem, że tak samo, bo boję się reakcji wyznawców pełnej klatki).

Strona 48 z 73 PierwszyPierwszy ... 38464748495058 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •