Strona 12 z 73 PierwszyPierwszy ... 210111213142262 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 726

Wątek: jaka L-ka 24-70 czy 24 105

  1. #111
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Lublin/Gorzów Wlkp.
    Wiek
    39
    Posty
    136

    Domyślnie

    Miałem podobny dylemat co do wyboru obiektywów. Na początku fociłem 350D+18-55. Potem długo zastanawiałem się jakie szkło kupić. Podpiąłem 24-105 i byłem zachwycony kolorami, kontrastem, a także ostrością tego obiektywu i już byłem zdecydowany by go nabyć, ale okazało się, że fundusze muszę zainwestować w inne rzeczy i jedyne szkło na jakie mi zostanie to 50/1,8. Minęło kilka akcji gdzie musiałem mieć nieporuszone zdjęcie. Dziękowałem sobie wówczas, że posiadam ten plastikowy korek. Uratował on moją skórę. Mimo jakości wykonania dzielnie odwzorowywał rzeczywistośc. Po tych kilku miesiącach dojrzałem do tego zdecydować się jednak na 24-70/2,8 i to w dodatku do 350D. Zrobiłem kilka koncertów, sesji zdjęciowych przy świetle stałym tak by zobaczyć czy obiektyw sprosta moim wymaganiom. Bałem się, że bez IS przy takim szkle nie poradzę sobie. Wychodziłem w miasto, robiłem zdjęcia krajobrazowe. Zrozumiałem wówczas, że światło 2,8 rekompensuje mi IS mimo tak niewygodnego bez gripa korpusu. Potem przyszła kolej na kupno kolejnej puszki. Decyzja zapadła na 5D. Z początku nie wiedziałem co powiedzieć o tych fotkach... każda była magiczna w porównaniu do 350-tki. Do tego połączenie FF oraz 2.8 pozwoliło odkryć mi zupełnie nowe oblicze fotografii. Po pewnym czsie znów spotkałem kolegę z 24-105. Wymieniliśmy szkła. Zrobiłem nim zdjęcia na ulicy, potem przy piwie. Gdy się żegnaliśmy powróciliśmy do swoich szkieł. Po przyjściu do domu kolega powiedział mi, że następnego dnia będzie wymieniał szkło na 24-70. Po pytaniu: Dlaczego? Opdowiedział: Żyłem w ciemności i teraz widzę jak wiele straciłem mając ten obiektyw.
    Dla mnie między 70 a 105 nie ma aż tak wielkiej różnicy, za to wyciąganie z fotek 1EV może być problemem. IS w tym zakresie ogniskowych nie jest koniecznością. Jeśli ma się stabilne ręce to spokojnie da radę go zastąpić. Kupując 24-70 otrzymujesz dodatkową porcję światła, która zawsze się przydaje. Co do ostrości to nie mam najmniejszego zastrzeżenia. Ostre od 2,8.
    Taka była moja droga. Jeśli ktoś wybrał 24-105, niech cieszy się tak bardzo jak ja. W końcu zainwestowaliśmy w wymarzone szkła.
    Pozdrawiam wszystkich zdecydowanych i niezdecydowanych.

  2. #112
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    W sumie - jesli chcesz miec naprawde jasno to tylko stalki.
    No tak tu masz racje... ale stałki to dopiero kupie po zoom-ach... niestety ja sie nie obejde bez tego :-)


    teraz tak mysle... bo akurat miałem doświadczenia z Tamronem 17-50 ze światłem 2,8 i własnie z ta L-ka 24-105... i powiem Wam ze we wnętrzach lepiej mi sie robiło fotki ciemniejsza L-ka... ale niestety nie pamiętam czy to nie ze względu na jakość szkła i efektów uzyskanych....


    ahhh ten Canon jakby nie mogłobyc 24-70 2,8 IS USM ;-)

    swiatło 2,8 znowu przydatne jak sie zrobi fotke we wnętrzach na przysłowiowym pifku...ludzie w ruchu itp...

    no i dalej w kropce :-)... musze moze kiedys przypolowac na kogoś kto ma 24-70 i na chilke moze użyczy... na 5-10 zdjęć...
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  3. #113
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    I tak będzie najlepiej. Przy tak nierozstrzygalnych wątpliwościach tylko porównanie obu szkieł wyjaśni ci sprawę. Jedni będą chwalić isa, drudzy 2,8 i każdy ma rację. Ja też raz na tydzień żałuję, że wziąłem f4, bo potrzebuję światła, ale zaraz potem is ratuje mi dupę.

  4. #114
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mgtan Zobacz posta
    ....


    ahhh ten Canon jakby nie mogłobyc 24-70 2,8 IS USM ;-)

    ...
    Ja bym wolał 24-105 IS USM ale ze swiatlem 2.8
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  5. #115
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Ja bym wolał 24-105 IS USM ale ze swiatlem 2.8
    To może wogóle odrazu 18-200bez winety, asferyczna... super światło 1,8... a co... i do tego rewelacyjna ostrośc, brak problemu z aberacją its...

    jak narazie marzenia :-).... i pewnie tak pozostanie..
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  6. #116
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    Obydwa szkła są elkami, więc jakość jest przyzwoita. U mnie też 24-70 jest głównym obiektywem do wielu zastosowań. Wziąłem go przy kupnie 5D zamiast 24-105 ze względu na światło. IS wydawał mi się w tych zakresach mniej istotny. Wszystko zależy od tego gdzie będziesz częściej fotografować.
    Święte słowa. :-) Podsumowałbym krótko: 24-70 jest bardzo ciężki i bardzo drogi, ale daje piękny obraz.
    24-105 jest lżejszy, tańszy, daje możliwość robienia imprez bez lampy (IS działa rewelacyjnie), jest doskonały do reportażu, ale do pejzaży to bezsens... :-(
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  7. #117
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Jakby co to ja mogę rozważyć zamianę mojego 24-105 na ostrą sztukę 24-70. Moje szkło ma miesiąc.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez iREM Zobacz posta
    ale do pejzaży to bezsens... :-(
    Toś teraz napisał...Możesz jakoś uzasadnić tę dość radykalną tezę, bo nie rozumiem...
    Ostatnio edytowane przez himi ; 26-05-2008 o 09:25 Powód: Automerged Doublepost

  8. #118
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    teraz tylk opozostaje niewiadomo skąd zdobyc 24-70 :/... choć i takbędzie ciężko bo miałem 2szt założone w sklepie i na obu bez kalibracji by sie nie obeszło bo mleko...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez iREM Zobacz posta
    Święte słowa. :-) Podsumowałbym krótko: 24-70 jest bardzo ciężki i bardzo drogi, ale daje piękny obraz.
    24-105 jest lżejszy, tańszy, daje możliwość robienia imprez bez lampy (IS działa rewelacyjnie), jest doskonały do reportażu, ale do pejzaży to bezsens... :-(
    Chyba kolego coś pomerdałeś... IS to krajobrazy a imprezki koncerty to światło :-)... Gitarzysty IS-em nie zamrozisz :-)... a pola kukurydzy :grin: tak :-)
    Ostatnio edytowane przez mgtan ; 26-05-2008 o 09:39 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  9. #119
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iREM Zobacz posta
    24-105 jest lżejszy, tańszy, daje możliwość robienia imprez bez lampy (IS działa rewelacyjnie), ... :-(
    Te imprezy bez lampy z IS-em to chyba raczej bardziej "statyczne" - bo IS ruchu nam nie zatrzymuje :-)
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  10. #120
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez himi Zobacz posta
    Jakby co to ja mogę rozważyć zamianę mojego 24-105 na ostrą sztukę 24-70. Moje szkło ma miesiąc.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!


    Toś teraz napisał...Możesz jakoś uzasadnić tę dość radykalną tezę, bo nie rozumiem...
    Pejzaż robi się (MOIM ZDANIEM) tylko i wyłącznie na statywie, z podniesionym lustrem :-) - ostrym, najlepiej szerokim szkłem. Kolega podpina 24-105 do cropa, więc za wąsko.
    Co do koncertu, to można genialnie oddać światło zastane, a jeśli ręka gitarzysty jest poruszona tym lepiej dla dynamiki ujęcia. Najważniejsze jest oddanie klimatu i tu się nie zgodzę, że jasne szkło pozwoli na więcej niż szkło z IS. Namacalnie sprawdzałem. Przedstawiam jedynie własne zdanie, poparte praktyką oraz wiedzą podręcznikową (np. Michael Freemann) :-)
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

Strona 12 z 73 PierwszyPierwszy ... 210111213142262 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •