Strona 42 z 73 PierwszyPierwszy ... 32404142434452 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 411 do 420 z 726

Wątek: jaka L-ka 24-70 czy 24 105

  1. #411
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez himi Zobacz posta
    Dajmy spokój dywagacjom. Dziewczyna chce walczyć z xxd i jej prawo.
    No w koncu to nie temat o FF vs Crop
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  2. #412
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sadaman Zobacz posta


    Przecież na FF głębia ostrości jest jeszcze mniejsza niż w małych matrycach -
    Nie.

    Mając 50tkę na cropie albo robisz zdjęcie z tego samego miejsca i masz węższy kadr i identyczną GO, albo się cofasz i masz podobny (nie identyczny!) kadr, ale większą GO.

    Tak więc nie można obu tych wad wymieniać jednocześnie jak to napisał banan82. Można obie, ale zamiennie
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  3. #413
    Uzależniony Awatar Richie
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Nowy Tomyśl
    Wiek
    46
    Posty
    625

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez banan82 Zobacz posta
    No w koncu to nie temat o FF vs Crop
    http://canon-board.info/showthread.p...412#post618412

    Można tutaj dalej się przekonywać
    Richie
    FF + stałki + błyskotka

    MOJE PLFOTOMOJE FOTOMOTYWY

  4. #414
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Nie.

    Mając 50tkę na cropie albo robisz zdjęcie z tego samego miejsca i masz węższy kadr i identyczną GO, albo się cofasz i masz podobny (nie identyczny!) kadr, ale większą GO.
    Ale tylko przy założeniu, że krążek rozproszenia będzie ten sam. Jednak dla FF przyjmuje się zwykle inny CoC (wg DOFMastera 0,03 mm) niż dla cropa 1.6 (0,019 mm). W takim przypadku głębia ostrości dla cropa będzie mniejsza (!).
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  5. #415
    Pełne uzależnienie Awatar mgtan
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1 084

    Domyślnie

    a może tak pytanie do czego będzie fianlnie używac?

    osobiście nie zamienie 40D n 5D z jednego powodu... mnożnik 1.6 mi odpowiada..a czemu?
    bo 70-200mm na 5D to max 200mm a na 40/50D to 320mm a mi to potrzebne

    fakt przydało by sie i szeroko... ale tutaj jes jeszcze 16-35...drogo? Sigma 20 1.8...

    wiem wiem.. do wszystkiego można sie czepiać. Co do portretowo-szerszego szkłą to Canon 28 1.8 się dobrze sprawdzi efektywnie da 44mm...jak za wąsko to jest jeszcze 20 czyli 32mm a potem niestety ciemniejsze zoomy 16-35 czyli od 25mm na cropie... no i 14-stka kosztująca majątek i daje nam 22 mm ;-)

    i tym sposobem wymieniłem szkieł o łącznej wartości samochodu ;-) heheh..

    pozdrawiam

    p.s. a na koniec dla zaprzeczenia podam tylko jeden ogromny plus 5DMkII... wysokie ISO = mało wciąż mało szumów ... i to jest jedyna przewaga dla której mógłbym zrezygnować z Cropa... poczekamy na 60D i zoabczymy co Canon zrobi z szumami... bo matrycy mam nadzieje że nie zwiększy :-)
    Ostatnio edytowane przez mgtan ; 11-03-2009 o 22:46
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  6. #416
    Początki nałogu Awatar sadaman
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Tychy
    Wiek
    48
    Posty
    294

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mgtan Zobacz posta

    p.s. a na koniec dla zaprzeczenia podam tylko jeden ogromny plus 5DMkII... wysokie ISO = mało wciąż mało szumów ... i to jest jedyna przewaga dla której mógłbym zrezygnować z Cropa... poczekamy na 60D i zoabczymy co Canon zrobi z szumami... bo matrycy mam nadzieje że nie zwiększy :-)
    Stawiam że nic się nie zmieni - szumy są mocno zależne od wielkości matrycy.
    Zasada jest dość prosta - jeśli postawisz obok siebie dwie matryce o tej samej ilości pikseli z tym że naprzykład pierwsza będzie fizycznie (rozmiarowo) większa od tej drugiej, to ta pierwsza da lepszą jakość obrazka.
    Generalnie im więcej upakujesz pikseli na matrycy o tych samych wymiarach, tym większe szumy uzyskasz. W FF te matryce są na tyle wielkie że można tam jeszcze troche upchnąć nie dostrzegając mankamentów ze strony w ISO;-)

    5D MKI lub MKII mają fizycznie większe matryce co jest oczywiste - w związku z tym uważam że żadna...nawet najnowsza generacja Cropa nie dogodni ich pod względem szumów na wyższych Iso oraz w jakości otrzymywanego obrazka.

    Dlamnie obecnie jedyny plus Cropa to krotność x1.6 które dostajemy / w piątce z tym problemem można sobie poradzić Konwerterem:-)
    Pucha i słoki

  7. #417
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sadaman Zobacz posta
    Generalnie im więcej upakujesz pikseli na matrycy o tych samych wymiarach, tym większe szumy uzyskasz. W FF te matryce są na tyle wielkie że można tam jeszcze troche upchnąć nie dostrzegając mankamentów ze strony w ISO;-)
    Tylko że praktyka temu trochę przeczy - weźmy aparaty od 20D do 50D. Każdy nowszy ma gęściej upakowane piksele, ale mimo to nie ma większych szumów. Wręcz przeciwnie.

    Oczywiście nie można porownywać cropów 1 do 1 tylko zdjęcia w konkretnym formacie.

    Tak więc postęp cały czas jest.
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  8. #418
    Bywalec Awatar Sielan
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Polska
    Posty
    127

    Domyślnie

    Witam wszystkich. Podepnę się pod ten wątek i ja. Potrzebuję szkła do stocków. Póki co fotografuję 30D i 50 1.8, ale:
    1. często jest mi we wnętrzach trochę za wąsko,
    2. brakuje mi usm'a (zdarzają się dynamiczne sceny).
    Na forum fotografii stockowej poradzono mi właśnie 24-70, odradzając 17-40, na którego się początkowo napaliłem, ze względu na zniekształcenia postaci w rogach. Dodam, że focę na ogół przy f8 i więcej. Zakres 24-70 na kropie byłby dla mnie odpowiedni, chociaż przydałby się też szerszy koniec, a w przyszłości planuję też 50 1.4, 85 1.8, 70-200, w dalszej pespektywie FF.
    Czy ogniskowe 30-40 w 17-40 na cropie rzeczywiście mocno zniekształcają? Nie mam do dyspozycji hangaru i z 50-ką jest mi za ciasno (niewielki pokój, dwie, trzy osoby w kadrze).
    30D + szpargały

  9. #419
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Dobczyce, Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    317

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Daga Zobacz posta
    Przecież napisałam, że FF mam w planach.
    Ale teraz mnie nie stać na taki zakup i koniec.
    Zauważcie, że 24-105 kupuję po sprzedaży 24-70. Mam połowę środków na stałkę, zatem kupię ją sobie też nieco później, myślę, że pod koniec marca.
    Zooma potrzebuję i kropka. Nie kupię sobie FF pozostając jedynie przy 50-tce.
    Nie przekonujcie mnie więc na siłę, bo przestanę w ogóle czytać ten wątek :-D.
    Ja tam z 24-70 od Dagi zadowolony jestem bardzo na 5D.
    Ostatnio edytowane przez adi760303 ; 12-03-2009 o 16:08

  10. #420
    Początki nałogu Awatar piotrr
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    436

    Domyślnie krótko

    miałem oba, dzisiaj myślę : na FF 24-70 na crop 24-105.
    Chociaż teraz mam na 5D 24-105 i jestem zadowolony. Doskonały na wyjazdy gdzie jest dobre światło.

Strona 42 z 73 PierwszyPierwszy ... 32404142434452 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •