Ostatnio robiłem takie zdjęcia. niestety bez węzyka. przy 5minutach naświetlania już widać ruch gwiazd. Jednak brak węzyka zaowocował poruszeniami przy zmianach cierpnącego palca![]()
Ostatnio robiłem takie zdjęcia. niestety bez węzyka. przy 5minutach naświetlania już widać ruch gwiazd. Jednak brak węzyka zaowocował poruszeniami przy zmianach cierpnącego palca![]()
Wpadł mi ostatnio w rece album o Kanadzie niejakiego Dawida Numka (czy jakoś tak) facet robi zajefajne zdjęcia własnie z czasami około 15 -30 minut i chyba więcej. Szukałem gościa w necie ale albo xle zapamiętałem nazwisko albo facet nic nie publikuje summa summarum zdjecia rewelacyjne:razz:
_______________________________________________
Ars non habet osorem nisi ignorantem(sztuka nie ma wroga, chyba że w ignorancie
)
__________________________________________________ ___________
To wódka? - słabym głosem zapytała Małgorzata. - Na litość boską, królowo - zachrypiał - czy ośmieliłbym się nalać damie wódki? To czysty spirytus. "Mistrz i Małgorzata" M Bułhakow
REBEL+KIT+BG-E1+Kingston 512 MB+SanDisk 1GB+statyw hama+czas pokaże :rolleyes:
Uzyskanie dlugiego czasu z wezykiem to najmniejszy problem. Przy naswietlaniu rzedu minut pojawiaja sie pewne kukielki jak:
1) Silny szum. Mimo stosowania ISO 100 na wierzch wylaza wszelkie niedoskonalosci matrycy jak hot piksele. Stad czesto stosuje sie trick zwany dark frame subtraction.
Szum jest tez powodowany grzaniem sie matrycy. Najlepiej wiec bedzie robic takie fotki w zimie. Niestety przy niskich temperaturach i czasach rzedu minut baterie padna szybko.
2) Zafarby spowodowane... dokladnie nie wiem czym ale prawdopodobnie niedoskonala konstrukcja matrycy lub jej mocowaniem. Tutaj taki przyklad:
http://www.pbase.com/djtermoz/image/54367863
Po prawej stronie klatki fioletowy zafarb. W RAW wygladalo to jeszcze gorzej. No ale to bylo na 10D. W 5D jeszcze nie smazylem matrycy przez ponad 10 minut.
Wydaje mi się, żę może być baaardzo długi - chodzi tu przecież tylko o przekazanie impulsu elektronice aparatu - nic specjalnie skomplikowanego.
Co do nieoryginalnych wężyków to jest chyba tak jak z gripami. Niektórzy za nic by ich nie podpieli, ja obydwie te rzeczy mam nieoryginalne i nie narzekam![]()
350D z gripem + kit + 28-105 USM + 380EX
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Pokaże te moje próby na szybcika bez przygotowania
Na tym wycinku widać bardzo dobrze jak zmieniałem palec na spuście. Noc była chłodna
Tutaj RAW bez ruszania paskami przy wyłowywaniu
a tak po przyciemnieniu i "zabiciu" koloru
EDIT: Dopiero teraz zobaczyłem że coś tam leciało w innym kierunku.. ciekawe co? Nie jesteśmy sami?![]()
Ostatnio edytowane przez Routlaw ; 05-10-2006 o 19:34
EOS 40D+BG-2N/350D+BGE3; EFS18-55/3,5-5,6 II, C50/1,8, C100/2,8, T28-75/2,8, C100-400IS L, 430EX, DMIII, Lowepro Nova 4 AW/Rover AW II, RUP-43, Sherpa 600R/Phottix KB-1, MARUMI CPL DHG i inne gadżety...
www.tomaszszyszko.pl