Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Proszę o pomoc: EXIF w jpegach w PS CS2 PL

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    57
    Posty
    55

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc.
    Rzeczywiście po zmianie trybu z 16 na 8 bitów w poleceniu save as pojawił się jpg, wyszedł z exifem.
    Już wiem w czym rzecz. Rzeczywiście trochę pogubiłem się w zeznaniach.
    Wraz ze zmianą CS2 na CS2 PL zmieniłem tok postępowania. Wcześniej po wstępnej obróbce w ACR używałem IMAGE PROCESSORa do zmiany na jpg. Mimo 16 bitów otrzymywałem jpg (oczywiście 8 bitów) z pełnym exifem.
    Teraz pomijam wszystkie funkcje ACR (oprócz korekcji ekspozycji) i wszystko próbuję robić w CS2.
    Nie wpadłem na to, że trzeba takie dziwne operacje wykonać aby otrzymać jpg z exifem.
    Dzięki za wszelką pomoc.

    Jeszcze jedno pytanie: w którym momencie wyostrzanie?
    Obrabiam obraz 16 bitowy: porawiam, przycinam, wyostrzam i wtedy zmieniam 16 na 8bitów? Czy wyostrzanie na końcu?
    Ostatnio edytowane przez bogist ; 04-10-2006 o 16:15

  2. #2
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bogist Zobacz posta
    ....
    Teraz pomijam wszystkie funkcje ACR (oprócz korekcji ekspozycji) i wszystko próbuję robić w CS2.....

    ...Jeszcze jedno pytanie: w którym momencie wyostrzanie?
    ...

    1. Maksymalnie dużo w ACR za wyjątkiem ostrzenia. WB, expozycja, kontrast, saturacja, winietowanie, - Aberracja chromatyczna tylko w ACR

    2. Można robić presharpening zaraz po konwersji (delikatny) a finalne ostrzenie na końcu. Raczej nie ostrzyć w ACR.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    57
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    1. Maksymalnie dużo w ACR za wyjątkiem ostrzenia. WB, expozycja, kontrast, saturacja, winietowanie, - Aberracja chromatyczna tylko w ACR

    2. Można robić presharpening zaraz po konwersji (delikatny) a finalne ostrzenie na końcu. Raczej nie ostrzyć w ACR.
    Dzięki serdeczne za podpowiedź.
    Raczej jest tak jak się spodziewałem i jak staram się postępować. Trochę jestem zaskoczony, że saturacja i kontrast też w ACR. A poziomy i krzywe w SC2 nie są lepsze do kontrastu?

  4. #4
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bogist Zobacz posta
    Dzięki serdeczne za podpowiedź.
    Raczej jest tak jak się spodziewałem i jak staram się postępować. Trochę jestem zaskoczony, że saturacja i kontrast też w ACR. A poziomy i krzywe w SC2 nie są lepsze do kontrastu?
    Masz rację, że kontrast i saturacja w PS zwykle wychodzą trochę lepiej Tyle, że trochę trudniej uzyskać to samo. "Na szybko", do masówki łatwiej to zrobić w ACR. To zdjęć, z którymi chcesz sie trochę pobawić w PS to warstwy, warstwy, warstwy i wszystko co oferuje CS2. No i oczywiście warunek #1 - TIFF 16 bit. Pliki ogromniaste niestety

    ACR nie jest moim ulubionym konwerterem - C1 wydaje mi się duuuuuużo lepszy. W ACR brak możliwości użycia profili np. Magne Nielsena. Robienie własnych i zabawa z kalibracją jest conajmniej mało wygodna. Wadą C1 jest brak mozliwości korekty CA.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •