Ostatnio edytowane przez borkomar ; 11-10-2006 o 18:24
5D + L
zreszta jak szalec to szaleć dieselek - 750ps z 4,4l: tu
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Nie chodzi tu o samo paliwo czy rodzaj silnika - chodzi o wielkosc i ilosc Turbo - dlatego uwazam, ze doladowane silniki wspolczesnych diesli smialo moga konkurowac z silnikami benzynowymi, wolnossacymi tej samej pojemnosci a nawet wiekszej.
5D + L
A to nie znam tego wyunalazkuWidac postarali sie
Ale nadal brakuje mu pare ps na litr
Ile to pali?
Edit: A chyba jednak nie tak pieknie. Oficjalna strona seat.com podaje 170hp z 2.0. Oczywiscie wolniejsze od 2.0T benzyny w kazdym tescie.
benzyna 2.0T
Maximum speed (km/h) 229
Acceleration 0 - 100 km/h (s) 7.3
Overtaking time 80-120 km/h at 5. ratio (s) 7.0
Overtaking time 80-120 km/h at 6. ratio (s) 8.9
Acceleration 0-1,000 m (s) 27.6
Town (l/100 km) 11.0
Out of town (l/100 km) 6.2
Average consumption (l/100 km) 7.9
dizel 2.0T
Maximum speed (km/h) 214
Acceleration 0 - 100 km/h (s) 8.2
Overtaking time 80-120 km/h at 5. ratio (s) 8.2
Overtaking time 80-120 km/h at 6. ratio (s) 10.5
Acceleration 0-1,000 m (s) 29.3
Town (l/100 km) 7.8
Out of town (l/100 km) 5.0
Average consumption (l/100 km) 6.0
Choc pali mniej![]()
...
Zalezy - jesli sie normalnie jedzie to jak kazdy diesel ale przy bucie w miescie pewnie z10-12 ale to i tak polowa tego co przy bucie spali 3.0V6 albo wieksze silniki
Tu jest mowa o nowym leonie z 2006 a ja mowie o poprzednim juz nieprodukowanymZamieszczone przez KuchateK
5D + L
Coś ekstra dla oszczędnych:
"Dostępny w zakresie 2200-2600 obr./min moment o wysokości, bagatela, 700 Nm pozwala 4-litrowej widlastej ósemce rozpędzać ważącego 2,5 tony kolosa bez najmniejszej zadyszki. GL 420 CDI pruje setką już po 7,6 s od startu, a wskazówka prędkościomierza może wspiąć się do 230 km/h. Przy tym GL ma średnio zużywać 12 l oleju napędowego na 100 km. Biorąc pod uwagę masę GL-a i moc ponad 300 KM, to całkiem oszczędny samochód."
No tak nadal brakuje do 100 na litr.
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Ja tam nie jestem jakos antydiesel i gdyby tu bylo jakies 1.9T 130ps od VW to bym sie nawet dlugo nie zastanawial nad takim silnikiem w samochodzie. Ale mysle ze nie sa to silniki idealne (ech ten klekot i smrodek) i powinno sie jednak isc w strone wodoru ze zrodel odnawialnych.
Hybrydy moze sa i fajne, ale niestety brzmienie tych wynalazkow powoduje bolesne skrety kiszek
Nic nie brzmi tak dobrze jak boxer 2.5T od subaru albo v8 6.0 z gtoNiestety ani benzyna ani dizel nie sa w stanie dac takich silnikow "czystych"
Wodor przyszloscia
Przy obecnych aluminiowych silnikach do przejscia na wodor zmiany wymaga ok. 20% czesci, wiec to nie jest jakas kosmiczna technologia.
...
dziś w faktach usłyszałem ciekawą wiadomość większa akcyza po nowym roku 25gr na benzynkę, 17gr na gaz i 90gr na olej opałowy - może to nieładnie, ale niech się walą w d...
Musza jakos zarobic na to co rozdali![]()
...