Panowie, zawsze mozna zalozyc instalacje LPG. Problemow z tym w cholere, ale jednak jakby taniej![]()
Panowie, zawsze mozna zalozyc instalacje LPG. Problemow z tym w cholere, ale jednak jakby taniej![]()
Nie powiedziałbym. Czytałem niedawno dokładne porównanie kosztów eksploatacji diesla(na samym oleju napędowym) i benzyniaka na gazie LPG.. Wynik kosztów był per saldo porównywalny(wliczając wszystkie koszty obsługi tych silników).
W wersji diesla na oleju rzepakowym masz jeszcze tańsze paliwo, a w benzyniaku dochodzi koszt samej instalacji gazowej, koszt przeglądów i napraw tej instalacji, wzrost żuzycia paliwa na gazie o jakieś 20-30% (benzynowe silniki zużywają jakieś 40% więcej paliwa od diesli, a jeszcze dodaj owe 30%, ze na gazie)
Wg mnie kosztów diesla na dwoch olejach 50/50, albo jeszcze lepiej, nic nie pobije![]()
Ostatnio edytowane przez jazzY ; 06-10-2006 o 11:03
moje digarty
EOS 30D, Canon EF-s 10-22mm f/3,5-4,5 USM, Canon EF 50mm/1.4 USM, Canon EF 85mm/1.8 USM, Pretec 2GB Cheetah 80x, Hoya UV SuperHMC, Lowepro Slingshot 200 AW.....&.....Sony_DSC-F717, MemoryStickPRO ULTRA II 512mb, Hoya Polar HMC, Hakuba Skylight 1B MC, torba Jeep-bagM, statyw Velbon Ultra Lux iF.
U nas okradają chyba najbardziej w Polsce. Pb95 za 4,04 ,Pb98 za 4,19 ,ON za 4,06. Paranoja w tym Nowym Tomyślu
Ciezko mi sie zgodzic bo z wlasnych obserwacji:
spalanie wzroslo mi z 7 litrow 95 na 8 litrow lpg na 100km poza miastem i proporcjonalnie tyle samo w miescie czyli to jest duzo mniej niz 20%, co do eskploatacji to tylko czesciej trzeba wymieniac filtry, i co 50 Mm wylewac mazut z instalacji, oraz dbac aby swiece byly sprawne i to w zasadzie wszystko. Przy cenie za litr lpg 2,10 za litr, przejechanie 100km laguna 1.8 (96 "konna") kosztuje mnie 16zl i 80 groszy, zaokraglam do 17zl bo trzeba doliczyc spalanie benzyny przy odpalaniu. Analogicznie porownujac do autka o podobnej mocy (mojej girlfriend) czyli citroen xsara 1,9 D doladowany (podobne moce), spalanie u Niej wynosi min 6 litrow na 100km. Przyjmujac cene za ON 4zl to mamy 24zl na 100km...rachunek lepszy dla lpg.Tak, wszystko pieknie tylko chcialbym zauwazyc ,ze olej rzepakowy nie jest paliwem w swietle ustawy, czyli jezdzenie na nim jest nielegalne, a gdy zatrzymaja Cie panowie w zielonym autku z niebieskimi kogutami na dachu i napisem "inspekcja transportu drogowego" to przyjemnosc Cie ta moze duzo kosztowac...oczywiscie prawdopodobienstwo tego jest niewielkie ale jednak jest realne. Rownie dobrze , mocno kombinujac mozna jezdzic na lpg z butli turystycznej, ktore to nie maja akcyzy i wtedy jezdzi sie za darmo:wink: na to tez sa sposoby.Posiada diesla (VW 1.9, 2002r).. jest dośc ostrożny i najpierw naczytał sie na ten temat sporo przed podjęciem decyzji i napytał się praktyków w tym temacie. W końcu podjął decyzję i leje do baku 50% na 50% olej napedowy i olej rzepakowy (litr za 2.40,-zł ).
Jeżdzi już tak ponad rok.. nie ma żadnych dodatkowych urządzen w silniku, a auto hula lepiej niż na samym oleju napedowym W zimie tylko podobno dolewa cos do paliwa, zeby się rzepakowy nie ścinał.
A sa i tacy, co leją 80%/20%.
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II