Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 108

Wątek: Tanie Paliwo !

  1. #41
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jazzY Zobacz posta
    Nie powiedziałbym. Czytałem niedawno dokładne porównanie kosztów eksploatacji diesla(na samym oleju napędowym) i benzyniaka na gazie LPG.. Wynik kosztów był per saldo porównywalny(wliczając wszystkie koszty obsługi tych silników).
    W wersji diesla na oleju rzepakowym masz jeszcze tańsze paliwo, a w benzyniaku dochodzi koszt samej instalacji gazowej, koszt przeglądów i napraw tej instalacji, wzrost żuzycia paliwa na gazie o jakieś 20-30% (benzynowe silniki zużywają jakieś 40% więcej paliwa od diesli, a jeszcze dodaj owe 30%, ze na gazie)
    Wg mnie kosztów diesla na dwoch olejach 50/50, albo jeszcze lepiej, nic nie pobije
    Ciezko mi sie zgodzic bo z wlasnych obserwacji:
    spalanie wzroslo mi z 7 litrow 95 na 8 litrow lpg na 100km poza miastem i proporcjonalnie tyle samo w miescie czyli to jest duzo mniej niz 20%, co do eskploatacji to tylko czesciej trzeba wymieniac filtry, i co 50 Mm wylewac mazut z instalacji, oraz dbac aby swiece byly sprawne i to w zasadzie wszystko. Przy cenie za litr lpg 2,10 za litr, przejechanie 100km laguna 1.8 (96 "konna") kosztuje mnie 16zl i 80 groszy, zaokraglam do 17zl bo trzeba doliczyc spalanie benzyny przy odpalaniu. Analogicznie porownujac do autka o podobnej mocy (mojej girlfriend) czyli citroen xsara 1,9 D doladowany (podobne moce), spalanie u Niej wynosi min 6 litrow na 100km. Przyjmujac cene za ON 4zl to mamy 24zl na 100km...rachunek lepszy dla lpg.
    Posiada diesla (VW 1.9, 2002r).. jest dośc ostrożny i najpierw naczytał sie na ten temat sporo przed podjęciem decyzji i napytał się praktyków w tym temacie. W końcu podjął decyzję i leje do baku 50% na 50% olej napedowy i olej rzepakowy (litr za 2.40,-zł ).
    Jeżdzi już tak ponad rok.. nie ma żadnych dodatkowych urządzen w silniku, a auto hula lepiej niż na samym oleju napedowym W zimie tylko podobno dolewa cos do paliwa, zeby się rzepakowy nie ścinał.
    A sa i tacy, co leją 80%/20%.
    Tak, wszystko pieknie tylko chcialbym zauwazyc ,ze olej rzepakowy nie jest paliwem w swietle ustawy, czyli jezdzenie na nim jest nielegalne, a gdy zatrzymaja Cie panowie w zielonym autku z niebieskimi kogutami na dachu i napisem "inspekcja transportu drogowego" to przyjemnosc Cie ta moze duzo kosztowac...oczywiscie prawdopodobienstwo tego jest niewielkie ale jednak jest realne. Rownie dobrze , mocno kombinujac mozna jezdzic na lpg z butli turystycznej, ktore to nie maja akcyzy i wtedy jezdzi sie za darmo:wink: na to tez sa sposoby.
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  2. #42
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Do tego co napisal liquidsound odnosnie kosztow eksploatacji dizel vs. lpg dodam, ze koszt instalacji lpg jest niczym w porownaniu do roznicy cenowej silnika dizla i benzyniaka.

  3. #43
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DoMiNiQuE Zobacz posta
    Do tego co napisal liquidsound odnosnie kosztow eksploatacji dizel vs. lpg dodam, ze koszt instalacji lpg jest niczym w porownaniu do roznicy cenowej silnika dizla z benzyniakiem.
    Wlasnie dominik, o tym juz totalnie zapomnialem a i od siebie dodam jeszcze ,ze wiekszosc ludzi ktorzy kupuja auta, kupuja uzywane, bardzo czesto kilku letnie. W przypadku benzyniakow sprawa jest prosta, ale starsze diesle, a szczegolnie doladowanego to troszke mina, wystarczy kupic pasacika TDI z nie szczelna sprezarka(a syfow takich przywiezionych z zagranicy sa tysiace) ile kosztuje zabawa zeby naprawic sprezarke to nawet nei chce mowic
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  4. #44

    Domyślnie

    Panowie, zapominacie że kupując drożej diesla, drozej go też odsprzedajemy, wiec koszt nie jest taki, ze tą róznice w cenie tracimy....odzyskujemy ją przy odsprzedaży.
    Poza tym przebieg silnika diesla w porownaniu do benzyniaka na LPG jest nieporownywalnie większy (koszt remontu głównego przy sporych przebiegach ma swoje znaczenie). A i świec np zapłonowych kupować nie trzeba :wink: a i instalacja elektryczna zapłonowa, (no i sama gazowa) się nie psuje, bo jej nie ma :wink:
    No i w końcu przy dieslu nie dopłaca się na przeglądzie technicznym ponad 100zł za samo posiadanie instalacji LPG...
    Dodam jeszcze, ze z samozapłon auta podczas wypadku w dieslu nie grozi.
    W sumie jeśli chodzi o koszty.. porównywalnie. Bezpieczeństwo na duży + diesla

    P.S. Koszt 1 litra Lpg..zgadza się: 2.10,-zł.., ale olej napędowy na dobrych stacjach w Katowicach jest dziś po 3.70,-zł (nie po 4.0) :razz:
    Ostatnio edytowane przez jazzY ; 08-10-2006 o 22:18
    moje digarty
    EOS 30D, Canon EF-s 10-22mm f/3,5-4,5 USM, Canon EF 50mm/1.4 USM, Canon EF 85mm/1.8 USM, Pretec 2GB Cheetah 80x, Hoya UV SuperHMC, Lowepro Slingshot 200 AW.....&.....Sony_DSC-F717, MemoryStickPRO ULTRA II 512mb, Hoya Polar HMC, Hakuba Skylight 1B MC, torba Jeep-bagM, statyw Velbon Ultra Lux iF.

  5. #45
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    jazzY, ja tam sie tak szybko do diesla nie przekonam. ewentualnie do jakiegos wypasonego HDI, ale na takiego mnie nie stac

    Dzis tankowalem LPG na Lotosie - 2.02
    i PB95 n BP - 3.95
    Nie zwrocilem tylko uwagi ile kosztuje ON ...jak zawsze

  6. #46
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Pierwsza sprawa: kupowanie diesla ma sens jesli jest to auto w miare nowe, stare diesle to porazka (z doladowanymi jest lepiej ale jest ryzyko, tak jak pisalem wczesniej). Jesli kupujesz auto wmiare nowe to raczej kwestia kapitalnego remontu to raczej kiepski argument. Zeby zajezdzic benzyniaka to trzeba min 250 000km. Teraz sobie przelicz ile zaoszczedzisz na tym kaski policze Ci jesli chcesz. Przykladowo kupujemy autko z przebiegiem 50 tys km. Przy bardzo pesymistycznym wariancie, jezdzimy do 250 000km. Daje nam to oszczednosc (przy bardzo optymistycznym wariancie ,ze przez te iles lat cena lpg nie bedzie wynosic 30% ceny ON) 14 000zl . Oczywiscie to jest bardzo pesymistyczne przewidywanie bo silniczek moze rownie dorbze zrobic 300 000km i wiecej, a polityki cenowej paliw cieklych nie sposob na dluzsza mete przewidziec, lecz napewno przewaga ceny ON bedzie coraz wieksza.

    Sprawa druga.
    Dodam jeszcze, ze z samozapłon auta podczas wypadku w dieslu nie grozi.
    Chcialbym wszem i wobec obalic mit jakoby instalacja gazowa, a w szczegolnosci butla byla niebezpieczna. Prawda jest taka ,ze aby rozerwac butle stalowa ktora jest montowana, lub w jaki kolwiek sposob ja uszkodzic, do tego stopnia aby nastapil wyplyw gazu to potrzeba takiego uderzenia (z tylu, np najezdzajacy na stojacy samochod inny pojazd), ktorego nie przezyje zaden pasazer. Pozatym kwestia nieszczelnosci instalacji podczas zwyklej kolizji wyglada tak ,ze to co znajduje sie w przewodach wyplynie i blyskawicznie wyparuje. Jedyne zagrozenie to rozszczelnienie instalacji np w podziemmnych garazach, gdyz wtedy gaz jako ciezszy od powietrza moze zalegac i potencjalnie grozic wybuchem. Rowniez pozar autka moze spowodowac eksplozje ale wtedy pasazerowie ewakuuja sie na bezpieczna odleglosc (zakladajac ,ze np sa nieprzytomni, to i tak nie robi roznicy czy zgina w plomieniach czy podczas wybuchu). To sa oczywiscie bardzo pesymistyczne warianty, ale warto zdawac sobie ztego sprawe. Jako osoba blisko zwiazana z ratownictwem drogowym ,mam na biezaco informacje z tej dziedziny. W kwesti co lepsze, nie chce juz nawet przytaczac takiego argumentu jak cudny odglos silnika benzynowego, a nie traktorzego pyrkania diesli
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  7. #47

    Domyślnie

    liquidsound.. "cudny odglos silnika benzynowego, a nie traktorzego pyrkania diesli" ..hehe, chyba mówisz o niemieckich dieslach sprzed -nastu lat. Teraz ten problem nie występuje.. przynajmniej w moim aucie i w tych, ktorymi jeżdziłem.
    A poza tym, liquidsound.... cale szczęście, że w sprzedaży sa benzyniaki i diesle i mamy wybór, co nie?
    Ja tam lubię gdy auto malo pali, ktore ma swoją moc(patrz nizej), nie ma z nim problemów technicznych, jest bezpieczniejsze w momecie wypadku i do tego jeszcze ma spory bagażnik, a nie miejsce do przewożenia butli z gazem
    Kazdy z nich ma swoje zalety i wady, wiem... ale chyba jednak diesel per saldo ma więcej zalet.
    Jako że moim poprzednim autem był Fiat Bravo 2.0 HGT 148KM, a teraz Alfa 156 1.9 JTD schipowany elektronicznie z 110KM na 150KM..(koszt 800zł) mam porownanie, więc wiem co mówię i tego się będę trzymał HAWK!

    P.S. Po zalozeniu chipa na 150KM zużycie wzrosło o... 0.7 litra! przy normalnej jeżdzie oczywiście. To jest jeszcze jeden argument za dieslem, z ktorego BARDZO ŁATWO jest wydusić więcej koni i większy moment obrotowy... bez narażania się na potworne żużycie paliwa i powstawanie wirow w baku.
    Hm.. ktory benzyniak tak potrafi...?

    Btw, wiesz, ze wg prognoz rozwoju rynku moto, benzyniaki są skazane na wymarcie w krótkim czasie...? Powstały juz nawet pierwsze auta rajdowe i wyścigowe z silnikami diesla.. Warto poczytać o tym. Pozdrawiam =)
    Ostatnio edytowane przez jazzY ; 09-10-2006 o 00:21
    moje digarty
    EOS 30D, Canon EF-s 10-22mm f/3,5-4,5 USM, Canon EF 50mm/1.4 USM, Canon EF 85mm/1.8 USM, Pretec 2GB Cheetah 80x, Hoya UV SuperHMC, Lowepro Slingshot 200 AW.....&.....Sony_DSC-F717, MemoryStickPRO ULTRA II 512mb, Hoya Polar HMC, Hakuba Skylight 1B MC, torba Jeep-bagM, statyw Velbon Ultra Lux iF.

  8. #48
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Hehe no ale my mowimy o jezdzie ekonimicznej czy o tym zeby mial kopa?? Bo jesli to drugie to polecam A3 1.8T i do tego instalacje sekwencyjna:wink:
    Ja tam lubię gdy auto malo pali, ktore ma swoją moc(patrz nizej), nie ma z nim problemów technicznych, jest bezpieczniejsze w momecie wypadku i do tego jeszcze ma spory bagażnik, a nie miejsce do przewożenia butli z gazem
    eeee ty dalej z tym bezpieczenstwem powielasz stereotypy. Jesli chodzi o kompromis miedzy mocnym silnikiem i jednoczesnie ekonomicznym to faktycznie doladowany diesel wygrywa. Jechalem (jako pasazer) P607 i robi wow . Jezeli jednak chodzi o arcy tanie jezdzenie to lpg pozostawia reszte w tyle.
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  9. #49

    Domyślnie

    liquidsound.. wiesz, chodzi o to że jak swoim dieslem chcę ekonomicznie, to pali mi 6,2l, czyli tyle co kot napłakał.. a jak chcę, zeby miał kopa, to mu depnę i czuję te 150KM pod nogą I na tym polega ten urok i zabawa.

    A jesli chodzi, jak mowisz, o ARCYtanie jeżdżenie... to tak jak wyzej pisalem.. zawsze moge wlać rzapakowego za 2.40, hehe..

    Dobra.. rozejm. Kazdy zostaje przy swoim Moze tak być? :-)
    Dobrej Nocy.. :-) hej
    Ostatnio edytowane przez jazzY ; 09-10-2006 o 00:49
    moje digarty
    EOS 30D, Canon EF-s 10-22mm f/3,5-4,5 USM, Canon EF 50mm/1.4 USM, Canon EF 85mm/1.8 USM, Pretec 2GB Cheetah 80x, Hoya UV SuperHMC, Lowepro Slingshot 200 AW.....&.....Sony_DSC-F717, MemoryStickPRO ULTRA II 512mb, Hoya Polar HMC, Hakuba Skylight 1B MC, torba Jeep-bagM, statyw Velbon Ultra Lux iF.

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Nieeeeee kto wygra ten zgarnia fure drugiego a tak na powaznie, ja tylko obalam stereotypy. Jesli by mnie bylo stac to bralbym doladowanego diesla, ale niestety zostaje mi zagazowana benzyna:wink: pozdrawiam
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •