Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: 10D, tryb TV i synchronizacja z wbudowanym flashem

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    uważam, że flash zadziała tak, jak zawsze w Av, Tv czyli tylko dopali główny obiekt.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  2. #12
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    54
    Posty
    563

    Domyślnie

    Przyznam się że nie sprawdzałem jeszcze tego trybu z lampą. Ale jak na moje „dopalić” powinien tylko z „AV” gdyż wtedy pomiar światła bierze pod uwagę światło „zastane” i stara się wykorzystać je w jak największym stopniu a więc zjeżdża z czasem. Innymi słowy aparat „myśli” : „AV czyli priorytet ma głębia ostrości, czyli należy doświetlić jak największy obszar jak najrówniej”

    Natomiast w „TV” priorytet ma czas – zamrażanie ewentualnego ruchu – innyni słowy pieprzyć równomierne oświetlenie mamy oświetlić to co jest w centrum głębi ostrości i wtedy aparat nie „dopala” tylko „wali” tyle ile uzna za stosowne.

  3. #13
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maku
    Innymi słowy aparat „myśli” : „AV czyli priorytet ma głębia ostrości, czyli należy doświetlić jak największy obszar jak najrówniej”

    Natomiast w „TV” priorytet ma czas – zamrażanie ewentualnego ruchu – innyni słowy pieprzyć równomierne oświetlenie mamy oświetlić to co jest w centrum głębi ostrości i wtedy aparat nie „dopala” tylko „wali” tyle ile uzna za stosowne.
    Nie aparat tylko ty myslisz. I nadal masz myslec gdy stosujesz te tryby, albo poeksperymentowac jak one dzialaja gdy myslenie i wyobraznia zawodzi.

    Aparat wcale tak nie mysli jak to opisales i sam sie o tym przekonales.
    I nie podoba ci sie to.
    Poniewaz "myslenia" aparatu nie zmienisz to musisz zmienic myslenie fotografa.
    Czyli albo przyjac do wiadomosci ze aparat dziala tak a nie inaczej i uzywac tych trybow majac w swiadomosci to jak wlasciwie dzialaja, albo zmienic na bardziej tobie odpowiadajace tryby i ustawienia, albo odstawic aparat na polke jesli uwazasz ze to aparat ma myslec za ciebie .

  4. #14
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Wawa
    Posty
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez

    Nie aparat tylko ty myslisz. I nadal masz myslec gdy stosujesz te tryby, albo poeksperymentowac jak one dzialaja gdy myslenie i wyobraznia zawodzi.
    .
    No właśnie, myslenie i eksperymenty górą.

    ja dość cęsto kożystam z Tv i Av. mam natomiast pytanie jaki czasy stosujecie przy łapaniu ujęć z ręki dla długości 100 i 200. Ja dotychczas stosowałem max 1/45 - 1/60. ale dla krótkich obiektywów (do 55). Niedawno zaopatrzyłem się w dłuższy i dla 200 miewam często poruszone zdięcia. mam małe zapytanko o wasze obserwacje.
    już 10D
    + stary Canon 500N
    trochę innych dodatków i kilka zabytków (Ami66, Kijew 19...)

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    54
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    Standard: Dla 200 mm okolo 1/200, dla 100 mm okolo 1/100. Choc przyznac musze, ze dla osob wprawionych i nie podpitych mozna probowac przy odpowiednim stabilizowaniu rak trzaskac na czasach o dluzszych. Udawaly mie sie zdjecia np dla 200 mm okolo 1/100, czy dla 100mm 1/60-50.
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    dla cyfry dobrze uwzględnić krop, więc dla 200mm 1/300
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    54
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    Jejku.. przy cyfrakach i wycinaniu kadru przez crop trzeba uwzgledniac jeszcze wydluzenie czasu przy nastawach (zakladajac ze nie robimy zielona trawka)? Cos jeszcze? Coraz bardziej mnie dslr-y zniechecaja (te o wmiare przystepnej cenie)...
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

  8. #18
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Wawa
    Posty
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pszczola
    Jejku.. przy cyfrakach i wycinaniu kadru przez crop trzeba uwzgledniac jeszcze wydluzenie czasu przy nastawach (zakladajac ze nie robimy zielona trawka)? Cos jeszcze? Coraz bardziej mnie dslr-y zniechecaja (te o wmiare przystepnej cenie)...
    No mają pewne wady.... może pomyśleć o formacie 6x6? jakość !!!

    Mnie przedewszystkim zadawala natychmiastowość i koszty robienia zdjęć. jeśli bym trzaskał w takim tempie jak od kiedy mam cyfrę - zginął bym pod stertą negatywów i papieru foto.

    A tak na marginesie: czy ktoś wybiera sie na Festiwal Slajdów Podróżniczych??

    http://www.terra.waw.pl/festiwal/2004/terraincognita.html
    już 10D
    + stary Canon 500N
    trochę innych dodatków i kilka zabytków (Ami66, Kijew 19...)

  9. #19
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pszczola
    Jejku.. przy cyfrakach i wycinaniu kadru przez crop trzeba uwzgledniac jeszcze wydluzenie czasu przy nastawach (zakladajac ze nie robimy zielona trawka)?
    A cos w tym dziwnego widzisz?
    Czas naswietlania zalezy od _kątu widzenia_ a nie od ogniskowej.
    Aparat z cropem z podpietym np 200mm bedzie mial mniejszy kat widzenia niz to 200mm podpiete do analoga, dlatego masz wieksze ryzyko na poruszenie z powodu mniejszego kata widzenia, dlatego czas musisz dopasowac do ogniskowej po przemnozeniu - logiczne :P (jesli sie wie ze czas zalezy tak naprawde od kata widzenia ktory to dopiero sie przeklada na ogniskowa - rzeczywista albo efektywna :P ) .
    Rownie dobrze zamiast na dSLR mozesz narzekac na telekonwertery - nawet jak je nakrecisz do szkiel na analogu to i tak musisz skrocic czas naswietlania bo kat widzenia sie zmniejsza a szansa na poruszenie rosnie :P .

    Btw ja dla 200mm czyli efektywnych 320mm na 10D stosuje czasy ok 1/200 a na upartego potrafi mi wyjsc nieporuszone przy 1/125 .

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Pszczola
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    54
    Posty
    1 760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Btw ja dla 200mm czyli efektywnych 320mm na 10D stosuje czasy ok 1/200 a na upartego potrafi mi wyjsc nieporuszone przy 1/125 .
    Zdecydowanie jestem za pstrykaniem "na upartego"
    EOS 300v + BP, EOS 350d, EFs 18-55 3.5-5.6 II, EF 28-90 4-5.6 II, EF 75-300 4-5.6 III, EF 50mm 1.8 II, EF 85mm 1.8, Auto Revuenon 135 2.8, Pentacon 200 4, 430EX + rożny osprzęt; FED 5B; LOMO LK-A; Lubitel 166B; Minolta AF Big-Finder; Umax AstraCam 1000

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •