Rozumiem, że to był serwis Canona? Przecież to oczywiste, że Tamron jest be, za to Canon 18-55 za 200 zł będzie cacyGdyby to było szkło firmowane przez Canona, zupełnie inaczej podeszliby do sprawy.
Jeżeli nie minęlo 10 dni od zakupu, to możesz odstąpić od umowy sprzedąży bez podawania przyczyny ale pod warunkiem, że obiektyw zakupiłeś poza lokalem sprzedawcy np. przez internet (nie ma to nic wspólnego z reklamacją). W przeciwnym razie możesz powołać się na niezgodność towaru z umową sprzedaży - obiektyw ma wadę uniemożliwiającą jego pełne wykorzystanie. Możesz domagać się jego wymiany lub naprawy - to Ty decydujesz. A jeżeli sprzedawca nie jest w stanie wymienić/naprawić masz prawo odstąpić od umowy sprzedaży. Pamiętaj, że to nie ma nic wspolnego z gwarancją - w tym przypadku nie możesz i nie powinieneś powoływać się na gwarancję. Poza tym wszystko na piśmie - albo za potwierdzeniem odbioru na kopii, albo poleconym.
Dwa istotne linki:
- http://canon-board.info/showthread.p...awa+konsumenta
- http://www.cyberfoto.pl/gielda/53276...konsumenta.htm
kaen