-
Coś już napisał
Ktoś naprawiał 70-300 f/4-5.6 IS USM z wadą w ostrzeniu w portrait?
Czy ktoś z Was ma pozytywne doświadczenia z naprawą ww. obiektywu, tj. usunięciem przez serwis Canona słynnej wady polegającej na problemach z ostrzeniem przy kadrowaniu pionowym. Chodzi mi o obiektywy o S/N zawierającym "0" lub "1" na 3. cyfrze:
http://www.usa.canon.com/consumer/co...&modelid=11922
Podobno na Zachodzie takie wady były usuwane z dobrym skutkiem przez serwis Canona. Przy okazji poprawiała się "spoistośc" mechaniczna obiektywu tj. zmniejszała się tendencja do wysuwania się do 300mm przy skierowaniu obiektywu w dół oraz wysunięta do 300mm czołówka obiektywu mniej się telepała na boki (co podobno było zauważalne w obiektywach dotkniętych wadą).
Ciekawi mnie, czy ktoś w Polsce potrafi potwierdzić pozytywny efekt takiej naprawy. Chodzi mi o naprawę, a nie wymianę (z relacji z Zachodu wynika, że po naprawie wraca obiektyw z tym samym S/N).
Czy ktoś wie na czym polega sam zabieg naprawy? Jakie części są wymieniane?
-
-
Jestem w trakcie naprawy. Naprawę realizuję (na gwarancji) za posrednictwem sklepu w którym kupiłem. (fotomedia). I tutaj nie napotkałem na żadne problemy. Obsługa bardzo sympatyczna, kontakt wzorowy. Wiem ,że od dłuższego szkło jest na Żytniej a oni czakają na jakieś soczewki, które trzeba wymienić w zwiazku z tą wadą. Jutro dowiem sie co się dzieje. Mam nadzieję, że wszystko będzie ok. Jak dostanę i sprawdzę napewno zawiadomię zainteresowanych na forum.
-
wlasnie odebralem obiektyw po naprawie
wlasnie odebralem ze sklepu obiektyw po naprawie. rzeczywiscie. jest bardziej spojny, mocniej sie trzyma i tak nie "lata" jak poprzednio. nie zauwazylem zadnych problemow z ostrzeniem. dodac musze ze canon w anglii wymienil mi caly srodek a nie pojedyncze elementy (gratis, rzecz jasna). stara zostala jedynie plastikowa obudowa z nieszczesnym numerem "0", caly natomiast srodek bez rozbierania na czesci zostal wlozony, wiec mam nowy obiektyw ze starym numerem. ps. jesli dostrezge jakies problemy w ostrzeniu zaraz dam znac.
-
Bywalec
Dzis rano oddawalem osobiscie na zytniej.
Heh, niezle, pani przyjmujaca skomentowala moje proby wyjasnienia problemu slowami: "hmm nigdy o czyms takim nie slyszalam.." , na co ja odpowiadam ze jest oficialne oswiadczenie canona na temat pewnej serii tych obiektywow... na co padlo cos w stylu "... firma canon moze podawac rozne informacje, a u nich baardzo rzadko przychodza do serwisowania te obiektywy...." potem dodala "... moze sie w polsce nie sprzedaja wogule...".
Heh nic to...
Obok sytuacja tez niezla..
Mezczyzna oddaje body bo padla migawka... oraz chce oddac biala Lke kolegi z gazety, aby dokrecili kilka srobek bo sie poluzowala pewna czesc obiektywy... widzac dziwny grymas osoby przyjmujacej wyciaga gwarancje i mowi ze jest gwarancja na ten sloiczek.
A ona "hmm gwarancyjnie ? hmm to bedzie trwalo do 14dni.. jeden dzien na ekspertyze.... "
hehe ostro...
-
U mnie mija juz miesiąc jak oddałem do naprawy. Chyba zacznę zgodnie z prawem. Bedzie goraco!
-
No jestem PO! taką mam nadzieję!?.
Mam nowy egzemplarz (bez fatalnej cyfry[0;1] na trzecim miejscu numeru).
I tutaj podziękowania miłym Panom ze sklepu Fotomedia! Otóż reklamację załatwiałem przez sklep w, którym obiektyw kupiłem. Obiektyw wysłałem w sierpniu. Sklep oddał do serwisu na Żytnią a tam do środy tego tygodnia nie otrzymali jeszcze potrzebnych do usunięcia tej wady elementów. Ponieważ wyjeżdzam na urlop Panowie z Fotomedia postanowili, że jeżeli do srody servis nie naprawi to pakują nowy egzemplarz i wysyłają do mnie.
Wczoraj wieczorkiem dotarł.
Mam nadzieje, że bedę zadowolony. Ale to już się okaże po urlopie.
Serdecznie dziekuję Fotomedia za profesjonalne podejscie do sprawy.
A Canon i servis canon-a no cóż!? życzę wszystkiego dobrego.
-
Bywalec
Dzis byl termin odbioru obiektywu z naprawy.
Na wszelki wypadek zadzwonilem wczesniej by sprawdzic czy juz jest gotowy.
Polaczono mnie z serwisantem ktory przeprosil mnie ale oznajmil ze czekaja nadal na czesci z magazynu canon europe.
Otrzymali instrukcje ze w przypadku wad tej parti obiektywow naprawa polega na wymianie ukladu optycznego obiektywu. Ale poniewaz jest to nowy obiektyw to czesci do jego naprawy sa tylko na zamowienie i trwa to sporo czasu.. ale wymienia... a mi niestety pozostaje czekac. Choc tez kupilem w fotomedi, ale wolalem osobiscie oddac.
-
Bywalec
Ok dokladnie miesiac po uplynieciu terminu odbioru, wczoraj przyjechaly czesci, dzis obiektyw byl gotowy.
Opis naprawy to wymiana kompletnego ukladu optycznego,
po wyjsciu z serwisu pstryknelem pare kadrow, na kompie okazalo sie ze rewelka.. efekt rozmycia jak reka odjol 
Plusy sa, minusy to to ze czekalem 6tygodni.. a w tym czasie skonczyla mi sie gwarancja.. co prawda przedluzyli ja...
-
storm gratuluje.
Ja z mojego nowego jestem bardzo zadowolony. Przeszedł b. pozytywnie "testy"
w górach. A dodatkowo zadowolony jestem z tego, ze nie ma na nim cyferki 0 i 1 w numerze
-
Bywalec
hmm porobie jutro rano testy w parku, ale mam wrazenie ze jest ogolnie ostrzejszy ogolnie.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum