Witam, miałem 17-40 + 24-105 (na cropie). Po podpięciu 17-40 ten drugi leżał sobie spokojnie w torbie i pół roku później został sprzedany.Zakres uzupełnia:50/1.4 + 85/1.8 + 135/2L ...
Witam, miałem 17-40 + 24-105 (na cropie). Po podpięciu 17-40 ten drugi leżał sobie spokojnie w torbie i pół roku później został sprzedany.Zakres uzupełnia:50/1.4 + 85/1.8 + 135/2L ...
Czyli tak jak myślałem, przy cropie mając zooma 70-300 i poszukując czegoś szerokiego nie ma zbyt dużego sensu inwestować w 24-105 (zakładając, że ma się ciasny budżet i liczy się każdą złotówkę). Pójdę chyba w 17-40 i później 10-22.
ja np uzywam ultraszerokiego 10-22, siedzi na body 80% czasu, do tego posilkuje sie 50tka ale z rzadka, a zooma uzywam bardzo sporadycznie. Wg mnie na cropa nie ma sensu kupowac ani 24-70 ani 24-106, bedzie sie kurzyl w torbie lub co gorzej w polce. Zakres ich jest za dlugi i bardzo ale to bardzo brakuje tych 18mm cropowych ktore powoduja ze np taki 17-85 jest bardzo uniwersalny. Zmienianie obiektywow co dwa ujecia jest z deczka wrukwiajace
![]()
5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
Crazy Apple Fanboy
Ex Linux User
W tej kolejności:
1. AF, fps, bufor RAW, crop (samoloty), prawie że uszczelnienia
2. 14bit, highlight tone priority, liveview
3. Układ menu, menu faworytek, sterowanie lampą 580 EX II z poziomu korpusu (jeszcze nie korzystam)
Wymieniłem na nową (z dopłatą oczywiście) u Tommiego. Potem tą nową 24-105 i 17-40 4L oddałem wraz z 20D w rozliczeniu za nowy sprzęt.