Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Wątek: Rozpiętość tonalna kliszy.

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mmosk Zobacz posta
    Skanowanie czystego negatywu jest bardzo problematyczne, pojawia sie wiele szumow, odzwierciedlenie barw jest kiepskie i trzeba wiecej potem korygowac. Ze slajdami nie ma juz takich problemow. Tak wiec jak chce sie robic odbitki to polecam negatywy, a jak potem skanowac to raczej slajdy

    Ja tez mialem takie doswiadczenie az kupilem zestaw do kalibracji skanera. Od tej pory nie mam problemu z negatywami jezeli idzie o kolory. CO do slajdu tak jedt duzo latwiejszy - mi super skanuje sie PRovie 100F i Kodaka 100VS.

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    54
    Posty
    563

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta
    Ja tez mialem takie doswiadczenie az kupilem zestaw do kalibracji skanera. Od tej pory nie mam problemu z negatywami jezeli idzie o kolory. CO do slajdu tak jedt duzo latwiejszy - mi super skanuje sie PRovie 100F i Kodaka 100VS.
    A mógłbyś przybliżyć nieco temat?
    Mam na myśli : Co? Gdzie? Za ile?

  3. #3
    Coś już napisał Awatar mmosk
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa / Puławy
    Wiek
    46
    Posty
    70

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta
    Ja tez mialem takie doswiadczenie az kupilem zestaw do kalibracji skanera. Od tej pory nie mam problemu z negatywami jezeli idzie o kolory. CO do slajdu tak jedt duzo latwiejszy - mi super skanuje sie PRovie 100F i Kodaka 100VS.
    A czym skanujesz? Jak ta kalibracja zadziałała? Mi się wydaje, że większym problemem jest nie odzwierciedlenie barw ale jakiś syf barwny co się pojawia. Objawia się to jakby losowym rozrzuceniem pikseli barwnych. Dodatkowo skanowanie negatywów jest bardziej pamięciożerne niż slajdów i wymaga więcej czasu (nie licząc samej obróbki). To oczywiście moje własne doświadczenie

    Cytat Zamieszczone przez Bagnet007 Zobacz posta
    EDIT: mmosk- ciekawa strona (http://www.arktyka.org.pl)
    wielkie dzięki :razz:

    Cytat Zamieszczone przez krwisty Zobacz posta
    czyli nie moge zrobic obrobki push-pull ze slajdem? albo sobie samemu wywolac jak chce? dziwana sprawa jak to sie mowi
    Pewnie, że mozna pushować slajdu. Ja robiłem push+1 z Provia 100f i jest OK.
    Mateusz Moskalik
    http://www.arktyka.org.pl, http://www.wild-arctic.eu
    Canon 5D + obudowa Ikelite + Ikelite DS51, Sigma 24/1.8 EX, Sigma 70-200/2.8 EX, statywy GIOTTO's, plecaki Lowepro, skrzynie transportowe PELI

  4. #4

    Domyślnie

    to ja polecam 6x6 np starta 66b

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Niedzwiedz Zobacz posta
    to ja polecam 6x6 np starta 66b
    No, ciekawy sprzęcik, ale chyba wolałbym coś jednoobiektywowego. Kiedyś myślałem nawet o kupnie Kieva 88 :wink: Ale doszedłem do wniosku że jakość 24x36 (narazie) mi wystarczy.

  6. #6

    Domyślnie

    w slajdach stalkami to slajdy sa nieziemskie ! z 35mm z 6x6 boje sie ogladac

  7. #7
    Początki nałogu Awatar maxbmx
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    41
    Posty
    364

    Domyślnie

    Ciekawe kiedy bedzie matryca ktora bedzie potrafiła zniesc taka rozpietość tonalną.
    Moje zdjęcia
    RIP: Canon 40d, Tokina 10-17 Fisheye, Canon 70-200L f4, Canon 17-40L f4, Canon 50 f1.4, 6x Sunpak 555+2x Quantum Battery Pack, 3x PocketWizard MultiMAX (sprzęt skradziono w Krakowie, numer seryjny Body: 0930516228)

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maxbmx Zobacz posta
    Ciekawe kiedy bedzie matryca ktora bedzie potrafiła zniesc taka rozpietość tonalną.
    Oby jeszcze przed zakonczeniem produkcji filmow ;-)

  9. #9
    noe
    Guest

    Domyślnie

    co tu za bzdury czytam, az sie musialem zalogowac..
    od poczatku:

    Ponoć film negatywowy ma większą tolerancję na naświetlenie niż slajd.Jak to się objawia ? Mieści na sobie więcej EV ?

    negatyw ma wieksza tolerancje na bledy ekspozycji, bo mozna je korygowac w procesie wywolania i drugi raz robiac odbitke (ja np czesto przewalam neg. o pol, czasem nawet poltorej przeslony a potem skracam wywolanie).
    natomiast slajd podlega standartowej obrobce w labie i tyle, chyba ze ktos zrobi sobie w domu crosa.
    czyli jak przeeksponujesz slajd to koniec, kupa, a z negatywem mozesz jeszcze walczyc

    Dokladnie, miesci wiecej EV. A znalezienie odpowiedzi jest trywialne, w archiwach newsow na google znalazl bys z kilka setek watkow na ten temat...

    dobry slajd ma rozpietosc tonalna najszersza z wszystkich materialow fotograficznych analogowych i cyfrowych, a te setki watkow ta chyba takie jak ten tu..

    Czy np. slajd średnioformatowy ma większą rozpiętość tonalną niż
    małoobrazkowy ?


    no nie ma, bo rozpietosc tonalna to zdolnosc rejestracji szczegolow w najjasniejszych i najciemniejszych partiach foty. zmieniajac format zmieniamy inne parametry (ziarnistosc, ilosc szczegolow, glebie ostrosci), ale emulsja pozostaje przeciez ta sama.

    film CZ/B ma 12 EV , slajdy roznie ale te najlpesze z 5-6 podobnie jak cyfra fuji ze swoimi matrycami ma troszke wiecej od reszty.
    taka wieksza rozpietosc to fajna sprawa (czesem ratuje jej brak polowkowy szary filtr) jednak nie zawsze da sie go uzyc.


    niedzwiedziu! co ty tam palisz? 12ev to jest rewelacyjny wynik dla slajdu, negatywem mozesz sie do niego zblizyc - tu wszystko zalezy od tego jak naswietlisz a potem jak i w czym go wolasz, bo moze ci wyjsc 5 (jak spiepszysz) a moze i 10ev.
    cyferka ani do jednego ani do drugiego sie nie umywa i wlasnie dlatego opracowano dla cyfrowej fotografii metode HDR , choc rzeczywiscie jak juz cos to matryca SR fuji dyskwalifikuje konkurencje, choc malo kto wie w czym rzecz, bo wszyscy za namowa producentow zapatrzeni sa tylko w ilosc komorek swojej matrycy i mysla, ze jak kupia z 8mln to sa lepsi od tych co maja 6mln..

    Czyli są sytuacje gdzie lepszy będzie negatyw niż slajd i odwrotnie.

    sa takie sytuacje techniczne, do glowy perzychodzi mi mala ilosc swiatla - jest tylko jeden slajd 400iso i, by the way, ktorego polecam, ale tylko z pewnego zrodla, bo jest czuly na rtg i cieplo i latwo lapie zadymienie.
    poza tym jesli potrzebne nam ziarno, albo specyficzny kontrast i wszystkie inne jazdy po bandzie - dlatego slajd uzywany jest najczesciej w profesjonalnej fotografii reklamowej, a negatyw w fotografii artystycznej.

    pozdrawiam wszystkich

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noe Zobacz posta
    co tu za bzdury czytam, az sie musialem zalogowac..
    od poczatku:

    dobry slajd ma rozpietosc tonalna najszersza z wszystkich materialow fotograficznych analogowych i cyfrowych, a te setki watkow ta chyba takie jak ten tu..
    Ktoś Ci jakiś głupot naopowiadał albo nie te same terminy rozumiemy pod pojęciem rozpiętość tonalna...

    Zajrzyj sobie do tego artykułu : http://www.marekmadej.com/pliki%20do.../velvia3hr.pdf

    Velvia 50 (który niewątpliwie dobrym slajdem jest) ma wyznaczone z krzywej charakterystycznej 5.3 EV w zakresie liniowym przez człowieka o którym wiem że raczej bzdur nie opowiada...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •