Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Wątek: 300D tryby fotografowania - niech mnie ktoś oswieci

  1. #21
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    258

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    To tak jak z kobietami? Mój kolega (wielki miłośnik dużych kobiet) mawiał, że wielka kobieta ma wszystko wielkie...
    Ciekawa teoria kolegi... Ale problemy z wielka kobieta tez chyba wielkie? Bo facet musi miec wielki samochod, wielkie konto w banku, wielki dom... i moze cos jeszcze? 8)
    Pozdr - JaW
    Moja galeria Fotojaw
    Moje zdjęcia na plfoto
    Kiedyś miałem: 300D, Canon 28-135 IS, Canon 100mm Macro USM, Canon 50mm f/1.8, 550EX

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JaW
    Ciekawa teoria kolegi... Ale problemy z wielka kobieta tez chyba wielkie? Bo facet musi miec wielki samochod, wielkie konto w banku, wielki dom... i moze cos jeszcze? 8)
    Hmm.. z znacie kawał o dziecku "wielka głowa"? Bo z niego wynika że to trzecie to raczej musi być ciasne ;-)

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Zaryzykowałbym twierdzenie, że tam dyfrakcja w ogóle nie przeszkadza. Efekty tego typu pojawiają się, gdy mamy do czynienia z niewielkimi otworami. W wielkim formacie wszystko jest większe
    Wątek z zainteresowaniem przeczytałem, a na dodatek przemyślałem po drodze z pracy do domu. Nie bardzo rozumiem dlaczego w dużym formacie dyfrakcja nie przeszkadza Bo, że występuje to raczej na pewno skoro powtarzam, że mamy tam do czynienia z otworami przysłony 1:40 i mniejszymi!!!

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Jurek Plieth, to taki strzał. 1:40 przy dużym formacie ze względu na ogniskową jest otworem IMHO na tyle dużym, że dyfrakcja nie wystąpi. Muszę jeszcze raz przemyśleć tą zależność od ogniskowej, bo już niewiele pamietam.

    BTW. Musimy uważać, bo Vitez zaraz każe nam robić zdjęcia a nie dyskutować Przy okazji, jak sztorm wyszedł?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    1:40 przy dużym formacie ze względu na ogniskową jest otworem IMHO na tyle dużym, że dyfrakcja nie wystąpi.
    Ja liczę tak. Przy takim typowym większym formacie studyjnym obiektyw portretowy ma ogniskową ok. 200 mm, a najmniejszy otwór przysłony jest nawet rzędu 1:60. Z prostego rachunku daje to otwór rzędu 3 mm. Tego samego rzędu otwór otrzymuje się przy ogniskowej 100 mm o przysłonie ok 1:30, lub 50 mm i przysłonie 1:15. Itd.
    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Przy okazji, jak sztorm wyszedł?
    Nie jestem zadowolony Wicher był taki, że ciężko było o stabilną pozycję przy naciskaniu migawki. Natomiast kilkadziesiąt zdjęć, jakie zrobiłem pokazują morze takie sobie. Żadnej grozy, która w rzeczywistości miała miejsce. Przykład poniżej:


  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    1:40 przy dużym formacie ze względu na ogniskową jest otworem IMHO na tyle dużym, że dyfrakcja nie wystąpi.
    Ja liczę tak. Przy takim typowym większym formacie studyjnym obiektyw portretowy ma ogniskową ok. 200 mm, a najmniejszy otwór przysłony jest nawet rzędu 1:60. Z prostego rachunku daje to otwór rzędu 3 mm. Tego samego rzędu otwór otrzymuje się przy ogniskowej 100 mm o przysłonie ok 1:30, lub 50 mm i przysłonie 1:15. Itd.
    Chyba racja. Właśnie zastanawiam się nad zależnością dyfrakcji i ogniskowej. Za przesłoną są jeszcze soczewki, które efekt rozmycia mogą powiększać chyba. Żeby to dobrze zrozumieć trzebaby solidnie przestudiować konstrukcje obiektywów. Ciekawi mnie też jaki dokładnie efekt daje dyfrakcja. Chyba wbrew temu o czym pisałem Meteorowi, efekt może być skrajnie inny. Może bardziej przypominać jakąś filtrację Fourierowską...

    Wracając do wielkiego formatu. Trzeba pamiętać, że klatka jest również dużo większa. Jeśli pojawi się rozmycie takie jak w małym obrazku przy f30 np. to może być w ogóle niezauważalne. To zupełnie jak z wyborem krążka rozpraszania (circle of confusion) w GO (ostatnio coś tu pisaliśmy). Trzeba ustalić, jakiego rozmiaru szczegóły nas interesują, a jakaś formuła poda nam maksymalne f. Pytanie, czy w tej formule zawiera się ogniskowa?

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Przy okazji, jak sztorm wyszedł?
    Nie jestem zadowolony Wicher był taki, że ciężko było o stabilną pozycję przy naciskaniu migawki. Natomiast kilkadziesiąt zdjęć, jakie zrobiłem pokazują morze takie sobie. Żadnej grozy, która w rzeczywistości miała miejsce.
    Rzeczywiście trochę nijakie. Chyba niebo zbyt jasne było jeszcze. A morze rzeczywiście takie spokojnawe
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  7. #27
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Hmmm... jakim cudem wy przeszliscie od trybow fotografowania w 300D do wielkoformatowcow i zdjec sztormu?

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Vitez, możesz nas przemoderować do nowego wątku, albo nawet tego starego, który był tu linkowany.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #29
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Nie chce mi sie 8) . Nie jestem jedynym ktory moze to zrobic :P

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    hehe, ale jestes jedynym, który to robi
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •