Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: 300D tryby fotografowania - niech mnie ktoś oswieci

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie Re: 300D tryby fotografowania - niech mnie ktoś oswieci

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    dalej nie kumam, dlaczego nie mogę f8 przy iso 100 używać? o czas ci chodzi?
    Nie napisalem ze nie mozesz tylko ze ja doradzam iso400/800 .
    Mozesz uzywac iso100, tylko wtedy zakres warunkow oswietleniowych w ktorych f8 dajace lepsza jakosc obrazu drastycznie ci sie zmniejszy, iso400 jest bardziej uniwersalne dla f8.

    W ogole nie wiem po co sie czepiasz... chyba dosjkonale zrozumiales o co mi chodzilo z iso vs f tylko sie czepiasz ot tak dla zasady, bo gdzies w moich radach dopatrzyles sie (falszywie) jakiegos przymusu . Porada to nie przymus - uzywaj se iso100 do woli, a ja i tak bede radzil ze do f8 iso 400/800 jest bardziej uniwersalne :P
    jest, tylko jakie szumy daje...

    sam czasami używam 800 - 400 rzadko, ale raczej w sytuacjach, kiedy jestem leniwy i chcę jedynie z reki uchwycić jakiś kadr, niż w sytuacji, kiedy mi na samym zdjęciu zależy...

  2. #12
    finalcell
    Guest

    Domyślnie

    mam 2 pytania co to jest FEL znaczy co daje i da rade zmierzyć szumy bo wydaje mi sie że przy 400 są za duże

  3. #13
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie Re: 300D tryby fotografowania - niech mnie ktoś oswieci

    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    jest, tylko jakie szumy daje...
    Ja wole szumy niz poruszenia i dlatego radze tak jak radze. A przy F8 i srednich warunkach oswietlenia o poruszenia dosc latwo przy iso mniejszym niz 400.
    Czyli uwazam ze jakosc szkla przy f8 + brak poruszen dzieki wyzszemu iso mocno rekompensuje koniecznosc uzycia NeatImage (vs szumom) albo wyrzucenia zdjecia (bo poruszone lub nieostre).

    [ Dodano: Sro Lis 24, 2004 9:44 am ]
    Cytat Zamieszczone przez finalcell
    mam 2 pytania co to jest FEL znaczy co daje i da rade zmierzyć szumy bo wydaje mi sie że przy 400 są za duże
    FEL to blokada ekspozycji lampy blyskowej - Flash Exposure Lock. Wcisnij * na aparacie to sie dowiesz, poza tym w instrukcji musi byc opisane :P .
    Szumy sie mierzy wlasnym okiem. Dla mnie iso100 to najlepsza jakosc, pomiedzy 200 a 400 praktycznie nie widze roznicy i nadal sa to niskie szumy ktorych nie musze odszumiac programikiem, dlatego gdy decyduje sie zejsc z iso100 to przelaczam od razu na 400 - 200 praktycznie w ogole nie uzywam bo 400 daje ta sama jakosc (wg mnie) a mniejsze ryzyko poruszenia. 800 bardzo czesto nadaje sie do odszumiania a 1600 praktycznie zawsze. 3200 nie uzywam - mam w 10D wylaczona opcje ISO extension.

  4. #14
    Bywalec Awatar pejot
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    B-stok
    Wiek
    46
    Posty
    204

    Domyślnie

    Kilka wesel, i nie ma dylematu- wolę szumy, niż poruszenie. Z tego pierwszego da się przynajmniej coś wyciągnąć, co normalnie wygląda. Te poruszone trzeba "artystycznie zepsuć", żeby się do czegoś nadawały... Też jestem za tym, żeby trzymać się skali 400-800, ale tylko w takich właśnie wypadkach jak wesela, jakiś szybki motyw zauważony na ulicy, imprezy, bla bla bla. Jak ma się sporo czasu, ładny plenerek, statyw... wiadomo, jakie iso wybrać (no, przynajmniej ja wybieram 100, ale dopisuję na wszelki wypadek, jakby komuś te "wiadomo" oznaczało 1600)

    Mam natomiast pytanie odnośnie ostrzenia- dajmy na to, że dany obiektyw ostrzy od f8. Czy zawężając dziurę uzyskam wprost proporcjonalnie coraz ostrzejszy obraz, czy maksymalna ostrość obiektywu, do jakiej jest zdolny, zatrzyma się na pewnej wartości, powiedzmy na f18, i dalsze przysłanianie nie ma już sensu?

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Jesli obiektyw "ostrzy od f8" to oznacza ze przy f8 uzyskuje najostrzejszy obraz ze wszystkich mozliwych przeslon. Mniejsza ostrosc uzyska przy f5.6 i f11 i tak dalej. Zmniejszanie przyslony zwieksza jedynie glebie ostrostosci ale sama ostrosc przy f18 bedzie raczej przecietna w porownaniu do tej uzyskanej przy f8.
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

    Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Tak ostro bym nie klasyfikował. Często "ostrzy od f8" może znaczyć, że przy tej przesłonie ostrość zaczyna być przyzwoita. Ogólnie każdy obiektyw (dodatokowo przy każdej ogniskowej w zoomach) ma inną przesłonę optymalnego ostrzenia.

    Ogólna zasada jest taka, że wraz ze wzrostem przesłony poprawia się charakterystyka szkła, ale pojawia się destrukcyjny wpływ interferecji/dyfrakcji (zjawisko falowe). Przy f8 (f11 w dSLR) dyfrakcja jeszcze nie przeszkadza, pojawia się przy wyższych przesłonach.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ogólna zasada jest taka, że wraz ze wzrostem przesłony poprawia się charakterystyka szkła, ale pojawia się destrukcyjny wpływ interferecji/dyfrakcji (zjawisko falowe). Przy f8 (f11 w dSLR) dyfrakcja jeszcze nie przeszkadza, pojawia się przy wyższych przesłonach.
    A jak to jest w obiektywach makro? Zwykle robię zdjęcia makro na przysłonie f/20 - f/22 i nie widzę dyfrakcji

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ogólna zasada jest taka, że wraz ze wzrostem przesłony poprawia się charakterystyka szkła, ale pojawia się destrukcyjny wpływ interferecji/dyfrakcji (zjawisko falowe). Przy f8 (f11 w dSLR) dyfrakcja jeszcze nie przeszkadza, pojawia się przy wyższych przesłonach.
    Czy to nie ma związku z ogniskową, lub rodzajem obiektywu? Wszakże w aparatch wielkoformatowych występują np. obiektywy z zakresem przysłon 20-50.

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez p13ka
    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ogólna zasada jest taka, że wraz ze wzrostem przesłony poprawia się charakterystyka szkła, ale pojawia się destrukcyjny wpływ interferecji/dyfrakcji (zjawisko falowe). Przy f8 (f11 w dSLR) dyfrakcja jeszcze nie przeszkadza, pojawia się przy wyższych przesłonach.
    A jak to jest w obiektywach makro? Zwykle robię zdjęcia makro na przysłonie f/20 - f/22 i nie widzę dyfrakcji
    Dyfrakcja po prostu powoduje spadek ostrości. Nie jest to na tyle istrotne, żeby miało duże znaczenie przy makro, dużo ważniejsza jest w końcu GO. Być może przy f8-f11 ostrość byłaby lepsza (zależy od obiektywu jeszcze), ale efekt końcowy byłby pewnie gorszy.

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ogólna zasada jest taka, że wraz ze wzrostem przesłony poprawia się charakterystyka szkła, ale pojawia się destrukcyjny wpływ interferecji/dyfrakcji (zjawisko falowe). Przy f8 (f11 w dSLR) dyfrakcja jeszcze nie przeszkadza, pojawia się przy wyższych przesłonach.
    Czy to nie ma związku z ogniskową, lub rodzajem obiektywu? Wszakże w aparatch wielkoformatowych występują np. obiektywy z zakresem przysłon 20-50.
    Dyfrakcja mało zależy od obiektywu (najbardziej od średnicy szczeliny w przesłonie). Jasne jest, że przy kiepskim obiektywie jakość może być najlepsza np. dla f22 dlatego, że poprawa jakości spowodowana przymknięciem przesłony jest większa niż utrata poprzez dyfrakcję.

    Wielki format to zupełnie inna bajka. Zaryzykowałbym twierdzenie, że tam dyfrakcja w ogóle nie przeszkadza. Efekty tego typu pojawiają się, gdy mamy do czynienia z niewielkimi otworami. W wielkim formacie wszystko jest większe Był tu kiedyś wątek na ten temat http://canon-board.info/viewtopic.php?t=972
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski

    Wielki format to zupełnie inna bajka. Zaryzykowałbym twierdzenie, że tam dyfrakcja w ogóle nie przeszkadza...
    To tak jak z kobietami? Mój kolega (wielki miłośnik dużych kobiet) mawiał, że wielka kobieta ma wszystko wielkie...

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •