Strona 21 z 21 PierwszyPierwszy ... 11192021
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 210

Wątek: Zakres tonalny w cyfrze

  1. #201
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Pisałem w prostym nawiązaniu do Twoich czterech gradientów rózniących się głębią bitową. Nie wiem co tu jeszcze wyjaśniać... Może to, że te gradienty nie odpowiadają zachowaniu matrycy w większości dolnego zakresu?
    Spytam jeszcze raz o czym Ty piszesz:
    0-255
    0-15
    0-3
    0-1?

    1. Co oznaczają te wartości (i z jakim krokiem jest ten zakres)?
    2. Czemu i wg jakiej logiki na matrycy przypisałeś takie a nie inne wartości?
    3. Ilu bitowa jest ta ukochana matryca?

    W dalszym ciągu nie rozumiem o czym piszesz.
    Załóż liniowość matrycy, a także takie ustawienie naświetlania/ustalenie warunków sensora/ekspozycji aby maksymalna wartość sceny odpowiadała maksymalnej wartości na matrycy.

    Miał być EOT ale nie lubię niejasności. Gdy to sobie wyjaśnimy będzie z mojej strony EOT
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 27-11-2007 o 14:20

  2. #202
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Spytam jeszcze raz o czym Ty piszesz:
    0-255
    0-15
    0-3
    0-1?
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  3. #203
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    A takie wykresy cos nam mowia o zakresie tonalnym?
    .

  4. #204
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    @ewg

    Nie wiem czy dobrze odczytałeś ten rysunek. Scena ma zakres od 0 do 255 wartości.
    Następne gradienty to taka symulacja liniowości matrycy, zdjęcia które zostałyby zrobione następującymi aparatami 4,2,1 bitowymi z odpowiednim ustawieniem ich parametrów (o których pisałem nie raz).
    Gdyby scena wyglądała tylko z 4 odcieni tj. 0-3, zdjęcia z każdych z aparatów wyglądałyby tak jakoś tak:
    1. 0 -> 0
    1 -> 5
    2 -> 10
    3 -> 16
    (wszystkie odcienie zostaną zarejestrowane)

    2. 0 -> 0
    1 -> 1
    2 -> 2
    3 -> 3
    (wszystkie odcienie zostaną zarejestrowane)

    3. 0 -> 0
    1 -> 0
    2 -> 1
    3 -> 1
    (tutaj tylko dwie skrajne wartości zostaną zarejestrowane)

  5. #205
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Niech nasza scena przedstawia gradient o 256 odcieniach (zakres 8EV).
    Ja też deklarowałem EOT, ale widzę, że jednak mogę się czegoś nauczyć.
    Wyjaśnij mi proszę, bo pojąć nie mogę, w jaki sposób przeliczasz 256 odcieni na 8EV?!?
    Wcześniej pisałeś, ze wróżki ze szklaną kulą trzeba by to odgadnąć.

    Jacku ja starałem się tylko przedstawić, że mylone są pojęcia: zakres tonalny z rozdzielczością tonalną. Wy cały czas piszecie o rozdzielczości tonalnej (chcecie zmieścić wszystkie EV z danego zakresu), a temat przecież jest zakres tonalny.
    No właśnie, odwracasz teraz że niby miałeś rację bo pisałeś o czym innym.

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    A takie wykresy cos nam mowia o zakresie tonalnym?
    O, wreszcie. Proszę bardzo, krzywe charakterystyczne wyznaczone dla cyfer.
    Fakt, że zależnie od sposobu ,,wołania'' rawa, ale zawsze coś.
    Proszę zwrócić uwagę, że zakres odpowiedzi materiału podany jest w % (zamiast normalnie w gęstości i skala jest inna, ale to dlatego, że piksele nie mają gęstości i opisuje się je inaczej), a nie w bitach czy wartościach (tam te 255 jest tylko dla orientacji). % czyli od 0 (czarne), do 100 (białe)

    TomaszuU, poczytaj proszę, co to są krzywe charakterystyczne, przeanalizuj je, sprawdź jak wyglądają dla materiałów analogowych (tak, tak, nie obawiaj się tego, to nie gryzie a i w chemii babrać się nie będziesz musiał, tylko poczytaj i spróbuj zrozumieć). W powyższym linku narysowane są takie same wykresy. Ilustrują, że nie ma ogólnej zależności między rozpiętością sceny a rozpiętością materiału na którym to rejestrujesz. Jest szczególna - dla każdego przetwornika elektronicznego i dla każdego materiału analogowego inna.
    Aha, i przestań myśleć bitami. Kwantyzacja to tylko sposób na ilustrowanie rzeczywistości przy pomocy komputera.

  6. #206
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek Zobacz posta
    Wyjaśnij mi proszę, bo pojąć nie mogę, w jaki sposób przeliczasz 256 odcieni na 8EV?!?
    Wcześniej pisałeś, ze wróżki ze szklaną kulą trzeba by to odgadnąć.
    Nie przeliczam - tak założyłem.

    Poddaje się

    Przyjmijmy ostatecznie że zakres tonalny sceny jaki potrafi zarejestrować matryca (czy cokolwiek) to rejestracja maksimum (bez przepalenia) jak i minimum (bez zerowej wartości, no chyba że rejestrujemy scenę z idealną czernią). OK?

    Wypijmy piwo za zdrowie tych, którzy wytrzymali do końca w tym wątku

  7. #207
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Nie przeliczam - tak założyłem.
    No, warto było to napisać.
    Przyjmijmy ostatecznie że zakres tonalny sceny jaki potrafi zarejestrować matryca (czy cokolwiek) to rejestracja maksimum (bez przepalenia) jak i minimum (bez zerowej wartości, no chyba że rejestrujemy scenę z idealną czernią). OK?
    Bo tak jest właśnie. Z każdym rejestrowanym bądź przetwarzanym sygnałem, nie tylko cyfrowym, nie tylko świetlnym.
    Wypijmy piwo za zdrowie tych, którzy wytrzymali do końca w tym wątku
    Z grubą chęcią i wielką przyjemnością.
    Jakieś propozycje co do terminu i lokalizacji?

  8. #208
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Cieszyn / Turyn
    Posty
    116

    Domyślnie

    No i po 200 postach w tym wątku pojawił się wniosek, że w sytuacji, gdy w kadrze spotyka się ostre światło i cień, to można sobie praktycznie jedynie HDRem lub filtrami połówkowymi pomóc

    Swoją drogą raziły mnie pewne matematyczne uproszczenia, ponieważ z jednej strony miały służyć do wyjaśnienia podstawowych zasad, a z drugiej momentami wyciągano na ich podstawie zbyt daleko idące wnioski, a takowenie tolerują uproszczeń

    //edit
    O kurde, nie zauwazyłem ostatnich 8 postów... A już myślałem, że będzie EOT
    Ostatnio edytowane przez Nol ; 01-12-2007 o 10:24
    Pozdrawiam

  9. #209
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Chodziło raczej o rozróżnienie zakresu tonalnego z rozdzielczością tonalną - ale nie mam już siły tego ciągnąć
    Z mojej strony już EOT

  10. #210
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Odgrzeję kotleta.

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Ja bym chciał wyjaśnić sobie jednoznacznie dwa pojęcia:
    - pomiar na światła;
    - wywołanie na światła.
    Czasem te pojęcia plączą się w sieci.
    - Pomiar na światła logicznie wykorzystuje maksymalnie rozpiętość tonalną przetwornika. No, chyba że słońce jest w kadrze :-).
    - Wywołanie na światła nie dopuszcza do przepaleń.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

Strona 21 z 21 PierwszyPierwszy ... 11192021

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •