Jezu, chłopie gdzieś Ty to tu wyczytał - o tej sprzeczności, znaczy się.
Twoje pytanie częściowa odpowiedź jest: http://www.canon-board.info/showthread.php?t=12704
Jezu, chłopie gdzieś Ty to tu wyczytał - o tej sprzeczności, znaczy się.
Twoje pytanie częściowa odpowiedź jest: http://www.canon-board.info/showthread.php?t=12704
dzieki, za ten link, owa sprzecznosc zupelnie mnie nie obchodzi, czytalem te posty pod katem tego co mnie istotnie intersuje, czyli jak optymalnie wykorzystac pelnoklatkowa matryce cmos i teraz po przeczytaniu tekstu z linka ktory mi podales, wiem jak ona dziala w porownaniu z "chemia analoga" lub "chemia naszego oka", wiem teraz co i jak robic, kumalem to intuicyjnie a teraz wiem dlaczego tak jest, jeszcze raz dzieki :-) nie tyle intersuje mnie teoria co praktyka :-)
Ja chciałbym się odnieść jeszcze do możliwości tonalnej zwykłego 8-bitowego JPG. Braliśmy cały czas pod uwagę fakt, że 1EV to zakres do 0 do 1 - stąd wyszło "jedyne" 8EV. A co będzie, gdy 1 EV weźmiem od 0 do 0,8 i zaokrąglimy do liczby całkowitej? Zobaczmy:
1 EV: 0-0,8 -> 1
2 EV: 0,8-1,6 -> 2
3 EV: 1,6-3,2 -> 3
4 EV: 3,2-6,4 -> 6
5 EV: 6,4-12,8 -> 13
6 EV: 12,8-25,6 -> 26
7 EV: 25,6-51,2 -> 51
8 EV: 51,2-102,4 -> 102
9 EV: 102,4-204,8 -> 205
10 EV: 204,8-409,6 -> 255
Ten ostatni EV jest nasycony, ale nie zmienia to faktu, że przy wartości początkowej 0-0,8 możemy mieć zakres EV w JPG od 0 do 9-10EV.
Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 03-09-2006 o 15:55
Znów wracamy do mojej definicji rozpiętości tonalnej. Bez tego nie da się z sensem na to odpowiedzieć. Musisz porównać najciemniejszy niezerowy sygnał z najjaśniejszym niewyjaranym. Czyli 1-254. I z tego liczysz EV. Inaczej wyjdzie Ci nieskończenie wiele.
OK - no to niech będzie JPG miał do 9EV ze sporym zapasem jak widać.
Zarejestruję, bo JPG robimy przecież z RAW'a 12-bitowego dzieląc go w skrócie przez 16 i zaokrąglająć do liczby całkowitej.
No tak, ale JPG powstaje z RAW.