Pokaż wyniki od 11 do 20 z 210

Wątek: Zakres tonalny w cyfrze

Widok wątkowy

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz
    To nie o tym jest artykuł - jest o zakresie tonalnym aparatu i o tym, jakie jest tego odniesienie do praktycznego pokazania tego na monitorze, drukarce itp.
    I w artykule są cenne uwagi ale są też i błędy merytoryczne. Część tekstu pasuje do punktu widzenia pstrykacza robiącego w JPGach a z kolei przykład z wyciąganiem o 4EV niedoświetlonego zdjęcia to RAW. I "(...)żeby nie wdawać się w rozważania na temat charakterystyki krzywych, tego co naprawdę widzi ludzkie oko(...)". Tak nie można, to jest istotne.

    Pada uparcie twierdzenie, że 8 bitów by wystarczyło, a 12 jest dla wygody i korekt i że pokazywanie w 8 bitach na monitorze czy drukarce powoduje, że nie dostrzeżemy tego, że matryca robi 12 bitów.

    Moim zdaniem to nie jest prawda. Z 8 bitowej matrycy (przyjmując logarytmiczną zależność wartości z matrycy z ludzko postrzeganą jasnością) miałbyś 7 bitów na górny EV zdjęcia, 6 na drugi, 5 na trzeci, 4 na czwarty, 3 na piąty. Przyjmując 5EV-owe zdjęcie, głębokie cienie masz przedstawione 3 bitowo, czyli 8 wartości. A 256/5 to ca. 51. Porażka! I nawet jeśli zależność nie jest tak gwałtowna jak logarytm, to jakiekolwiek nieliniowości powodują, że zapas bitów po stronie matrycy przydaje się.
    Ostatnio edytowane przez piast9 ; 28-08-2006 o 11:02
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •