Strona 17 z 21 PierwszyPierwszy ... 71516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 210

Wątek: Zakres tonalny w cyfrze

  1. #161

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Jeszcze raz chciałbym powiedzieć, iż nie jest problem z zarejestrowaniem sceny z dużym zakresem np. 20EV, bo jak wykazałem wcześniej da się odpowiednio dobierając ekspozycje.
    owszem jest problemem. Dzisiejszymi aparatami jest to niemożliwe. Jesli nie problem - zrób takie zdjęcie i poszukaj na nim szczegółów w światałch i w cieniach. Wolisz się wdawać w matematykę. A ja w praktykę. Idź w teren, zrób krajobraz z zacienionym bokiem budynku i słońcem w kadrze. Nastaw taką ekspozycję, by słońce nie było przepalone i poszukaj szczegółów w tym zdjęciu w cieniach budynku. Wtedy wróć do tej dyskusji i ... będziesz wyjaśniał dlaczego twoja teoria się nie zgadza z praktyką. Nic innego nie zmusi cię do przemyśleń na nie.

    minek bardzo dobrze opisuje rzeczywistość. Widze, że wątek robi się kopią mojej dyskusji z forum nikona. Jak zreszta sie teraz popatrzyłem - to ten wątek się od tego zaczął.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  2. #162
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Wychodzę najpierw z teorii i ideologii. Chodzi o zrozumienie idei. Będzie kolei i na praktykę - i wyobraź sobie robię zdjęcia, mam kupę krajobrazów w galerii o naprawdę różnym zakresie tonalnym sceny - zapraszam na moją stronę do galerii ;-)

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    owszem jest problemem. Dzisiejszymi aparatami jest to niemożliwe. Jesli nie problem - zrób takie zdjęcie i poszukaj na nim szczegółów w światałch i w cieniach. Wolisz się wdawać w matematykę.
    A czy zobaczysz taką scenę wzrokowo tak jak tego wymagasz od aparatu?
    Przeczytaj raz jeszcze moje poprzednie dwa posty - rozpiętość w EV nic tak naprawdę nie mówi. Bo scena może mieć i 4 EV (np. gradient o 10000 prostokątach odpowiednio oświetlony światłem które daj wynikowo 4 EV). Tylko matryca 14 bitowa zarejestruje wszystkie odcienie, 350D nie zarejestruje.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 24-11-2007 o 10:45

  3. #163

    Domyślnie

    Świetnie, będzie nam łatwiej. W takm razie poproszę o link do zdjęcia z nie przepalonym słońcem w kadrze.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  4. #164
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    A skąd będziesz wiedział ile EV miała ta scena? Jak to po zdjęciu poznasz? Chyba że masz szklaną kulę, ale... ;-)

  5. #165

    Domyślnie

    przecież wg ciebie to obojetne. Podobno skoro da sie zarejestrować scenę 20 EV to da sie tez 30 EV. Tak napisałeś.
    Dobrze - spróbujmy inaczej. Odpuśćmy sobie słońce. Poproszę o bok budynku w cieniu. Czas 1/8.000 f=22, iso 100. Mamy szczegóły?
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  6. #166
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Obawiam się że nie czytasz dokładnie:

    "No to w takim razie największą rozpiętość tonalną mają te aparaty które posiadają jak...
    ... najniższe ISO
    ... najkrótszy czas migawki
    ... najmniejszą wartość f/x obiektywu

    przy ISO100, 1/8000s i f/32 możemy więc zarejestrować aż 23EV"

  7. #167
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Zapewniam, że "matematyka" i "praktyka" idą tutaj w parze
    Tomasz, zobacz, ehm, inkryminowane już wyżej zdjęcia na stronie DPR: http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/page19.asp.
    To, że scena ma ileś-tam EV ma znaczenie o tyle, że przesłoną i czasem możesz ją zwiększyć/zmniejszyć. A na matrycę scena pada przecież przez określony czas i przy określonym otworze względnym.
    O ile winą za brak szczegółów w cieniach możesz obarczyć rozdzielczość, to przepalenia, to wynik - no właśnie - nasycenia się charakterystyki matrycy (to jak we wzmacniaczu - jak dasz za głośno, dostaniesz "przester" - metalowcy to nazywają 'fuzz tone', ale większości się nie podoba.
    EOS - conditio sine Kwanon...

  8. #168

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Obawiam się że nie czytasz dokładnie:

    "No to w takim razie największą rozpiętość tonalną mają te aparaty które posiadają jak...
    ... najniższe ISO
    ... najkrótszy czas migawki
    ... najmniejszą wartość f/x obiektywu

    przy ISO100, 1/8000s i f/32 możemy więc zarejestrować aż 23EV"
    no to ja poproszę o takie zdjęcie i chce pooglądać szczegóły w cieniach na takim zdjęciu.
    taka ekspozycja będzie potrzebna jak pojawi sie słońce w kadrze.Ja chcę popatrzeć na szczegóły w cieniach.

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    Zapewniam, że "matematyka" i "praktyka" idą tutaj w parze
    Napisałem o teorii Tomasza, a ja nie twierdzę, że jego teoria jest w całości prawdziwa. I w tym sęk.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  9. #169
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Jeszcze raz napiszę: dobieramy ekspozycje tak, aby nie było prześwietlenia jeśli zależy nam aby zarejestrować cały zakres tonalny sceny. Jeśli scena ma więcej niż 23 EV to należy zastosować filtr.

  10. #170
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    przepalenia, to wynik - no właśnie - nasycenia się charakterystyki matrycy (to jak we wzmacniaczu - jak dasz za głośno, dostaniesz "przester" - metalowcy to nazywają 'fuzz tone', ale większości się nie podoba.
    Wygląda na to że konstruktorzy matryc chwilowo nie mają w tym temacie żadnych nowości. Patrząc na tryb 'Highlight priotyty' w D80, 40D i 1DMkIII widać że lepszą rozpiętość próbuje się wycisnąć z wyższej rozdzielczości tonalnej matrycy. I ten sposób dobrze pokazuje zależność między tymi dwoma parametrami w aparacie cyfrowym.

Strona 17 z 21 PierwszyPierwszy ... 71516171819 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •