Strona 14 z 21 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 210

Wątek: Zakres tonalny w cyfrze

  1. #131
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Dziękuję, poczytam

  2. #132
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    POZNAN + 50
    Posty
    334

    Domyślnie

    to w 350d moge zlapac max 6 EV?? a ma RAW +1 ewwntualnie?????
    Canon EOS, Tokina, Tamron, SpeedLite, Quantuum, Yongnuo

  3. #133
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Zakres tonalny 350D to jest od 0 do 4095 a nie żadne EV
    O EV mówimy wtedy mamy do czynienia z czymś ciągłym a nie dyskretnym. A scene 20 EV również zarejestrujesz dobierając odpowiednio ekspozycje aby nie przepalić świateł (aby biel była przy wartościach 4095, a czerń przy 0) - zarejestrujesz przecież i światła i cienia.
    Napisz skąd wzięło Ci się te 6 EV? I do czego się to odnosi?
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 23-11-2007 o 14:47

  4. #134
    Uzależniony Awatar CYNIG
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łaziska Górne
    Wiek
    58
    Posty
    694

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    ... A scene 20 EV również zarejestrujesz dobierając odpowiednio ekspozycje aby nie przepalić świateł (aby biel była przy wartościach 4095, a czerń przy 0)...
    Zaraz zaraz, chcesz powiedziec ze jestes w stanie zarejestrowac na matrycy z naszych EOsow scene o rozpietości 20EV?? Napisz prosze jak tego dokonasz, chyba ze ja cos zle zrozumialem

  5. #135
    Uzależniony Awatar Wats0n
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Posen Bloody Posen
    Wiek
    43
    Posty
    996

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CYNIG Zobacz posta
    Zaraz zaraz, chcesz powiedziec ze jestes w stanie zarejestrowac na matrycy z naszych EOsow scene o rozpietości 20EV?? Napisz prosze jak tego dokonasz, chyba ze ja cos zle zrozumialem
    Mega-HDR?
    Tako rzecze Watson.
    There are no stupid questions, just stupid people.
    Wątek galeryjny na CB/Portrety@CB/Meksyk@CB/Sport@CB //Galeria przejściowa

  6. #136
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Zakres tonalny 350D to jest od 0 do 4095 a nie żadne EV
    O EV mówimy wtedy mamy do czynienia z czymś ciągłym a nie dyskretnym.
    Dokładnie, więc możesz sobie pomierzyć światłomierzem na światło odbite pokazującym ekspozycję w EV najgłębsze cienie i najwyższe światła i odjąć dwa wyniki od siebie - będziesz miał rozpiętość sceny. Z tego 6 EV (powiedzmy - nie chcę mieszać ile dokładnie i czy w jpg czy w RAW) jesteś w stanie zarejestrować na matrycy mając ciągle szczegóły w światłach i cieniach. Nie rozumiem za bardzo po co to bardziej komplikować...

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    A scene 20 EV również zarejestrujesz dobierając odpowiednio ekspozycje aby nie przepalić świateł (aby biel była przy wartościach 4095, a czerń przy 0) - zarejestrujesz przecież i światła i cienia.
    ?
    Ze szczegółami w cieniach ?
    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Napisz skąd wzięło Ci się te 6 EV? I do czego się to odnosi?
    Podejrzewam że z rozpiętości sceny - jak napisałem wyżej...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  7. #137
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Chyba mylicie pojęcia

    "Rozpiętość tonalna jest różnicą pomiędzy najjaśniejszym a najciemniejszym obszarem sceny" - taką definicje wszędzie w necie możecie znaleźć.

    Zróbmy taki eksperyment:
    Załóżmy że mamy białą kartkę w śródku czarny kwadrat (biel i czerń idealna). Oświetlamy światłem tak, że po zmierzeniu światłomierzem mamy rozpiętość tonalną 6 EV (różnica między czernią a bielą). Dobieramy prawidłowo ekspozycje i robimy zdjęcie. Zerejestrujemy biel i czerń. Następnie oświetlamy dużo bardziej, tak, że mierząc światłomierzem mamy rozpiętość 20 EV - biel jest nadal bielą, czerń również czernią. Dobieramy prawidłowo ekspozycję i znów robimy zdjęcie.
    I w tym przypadku zarejestrujemy biel i czerń - prawda?
    Czyli zarejestrowaliśmy scene 20 EV.
    To o czym Wy zapewne piszecie to rozdzielczość tonalna, ale i tutaj nie definiujemu ją jako EV bo nie jest to liniowość tylko parametrach dyskretnych czyli: 10 bitów co się przekłada na 4095 wartości.

    I dajcie wreszcie spokój z wyrażeniem na siłę w EV rozpiętości tonalnej cyfrówek - cyfrówki są dyskretne (nie ciągłe) i mają konkrentą wyrażoną w bitach rozpiętość i rozdzielczość.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 23-11-2007 o 17:40

  8. #138
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Chyba mylicie pojęcia
    Być może, ale przez analogię do analogów (masło maślane ) IMHO znacznie łatwiej jest to zrozumieć...

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Zróbmy taki eksperyment:
    Załóżmy że mamy białą kartkę w śródku czarny kwadrat (biel i czerń idealna). Oświetlamy światłem tak, że po zmierzeniu światłomierzem mamy rozpiętość tonalną 6 EV (różnica między czernią a bielą). Dobieramy prawidłowo ekspozycje i robimy zdjęcie. Zerejestrujemy biel i czerń. Następnie oświetlamy dużo bardziej, tak, że mierząc światłomierzem mamy rozpiętość 20 EV - biel jest nadal bielą, czerń również czernią. Dobieramy prawidłowo ekspozycję i znów robimy zdjęcie.
    I w tym przypadku zarejestrujemy biel i czerń - prawda?
    Czyli zarejestrowaliśmy scene 20 EV.
    Zarejestrować można wszystko więc nie rozumiem co ten eksperyment ma dowodzić... Być może nie posługujemy się poprawnym według Ciebie słownictwem, ale chyba dość jasno opisałem o co chodzi - o szczegóły w światłach i cieniach - nie ma chyba na to jakiejś ustandaryzowanej metody pomiary odpowiadającej pomiarowi gęstości slajdu/negatywu densytometrem, niemniej jednak empirycznie można dojść do właściwego wyniku...

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    I dajcie wreszcie spokój z wyrażeniem na siłę w EV rozpiętości tonalnej cyfrówek - cyfrówki są dyskretne (nie ciągłe) i mają konkrentą wyrażoną w bitach rozpiętość i rozdzielczość.
    Ależ dlaczego - w przeciwieństwie do rozdzielczości/rozpiętości w bitach która jest czystą abstrakcją, wyrażenie rozpiętości (czy jak to zwał) w EV daje Ci rzeczywistą możliwość zmierzenia sceny światłomierzem (tym w aparacie też) i stwierdzenia czy matryca będzie w stanie ją przenieść - chyba dość praktyczne, nie ?
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  9. #139
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Zarejestrować można wszystko więc nie rozumiem co ten eksperyment ma dowodzić...
    Ano to, że możemy zarejestrować scenę o rozpiętości i 30 EV


    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Ależ dlaczego - w przeciwieństwie do rozdzielczości/rozpiętości w bitach która jest czystą abstrakcją, wyrażenie rozpiętości (czy jak to zwał) w EV daje Ci rzeczywistą możliwość zmierzenia sceny światłomierzem (tym w aparacie też) i stwierdzenia czy matryca będzie w stanie ją przenieść - chyba dość praktyczne, nie ?
    Właśnie wprowadzono tą jednostkę, aby opisać abstrakcje ciągłości sceny. Do przedstawienia rozpietości/rozdzielczości matryc używamy konkretnych liczb (wyrażoną w ilości bitów).
    Takie pseudo EV dla matrycy 10 bitowej to max 10 pEV (pseudoEV).
    Dlaczego pseudo? Bo przykładowo z zakresu 10 EV podzaskres 1EV to wartość wyrażona w liczbach całkowitych - w naszym przypadku 1.
    W rzeczywistej, ciągłej scenie z zakresu 10EV podzakres 1EV ma nieograniczoną liczbę wartości (nieskończoną).

    Wartości EV odnoszą się do wyrażenia ciągłości sceny.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 23-11-2007 o 18:21

  10. #140
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Dalej swoje... Walczysz o poprawność terminologiczną która z praktycznego punktu widzenia i dla większości użytkowników jest calkowicie bez znaczenia. Interesuje ich za to ile EV w sensie pomiaru jej rozpiętości światłomierzem są w stanie sfotografować zachowując szczegóły w światłach i cieniach - piszę to po raz trzeci bo uparcie to ignorujesz, wypisując elaboraty na temat dyskretności matrycy (któremu nikt nie zaprzecza).
    Nie widzę sensu dalszej dyskusji dopóki nie wyjaśnisz jak odnieść pomiar rozpiętości sceny światłomierzem do "zakres tonalnego 350D od 0 do 4095" w plenerze na przykład...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

Strona 14 z 21 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •