Strona 13 z 20 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 210

Wątek: Zakres tonalny w cyfrze

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Napewno można z tego wyciągnąć wnioski - ja niestety nie miałem do czynienia z analogiem (filmem, slajdem). Dlatego chciałem orientacyjnie wiedzieć, jaki zakres w EV jest w filmie, slajdzie. Widzę, że "siedzisz" w analogu, więc może potrafisz to oszacować/wywnioskować na podstawie danych technicznych?

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Dziękuję, poczytam

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    POZNAN + 50
    Posty
    334

    Domyślnie

    to w 350d moge zlapac max 6 EV?? a ma RAW +1 ewwntualnie?????
    Canon EOS, Tokina, Tamron, SpeedLite, Quantuum, Yongnuo

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Zakres tonalny 350D to jest od 0 do 4095 a nie żadne EV
    O EV mówimy wtedy mamy do czynienia z czymś ciągłym a nie dyskretnym. A scene 20 EV również zarejestrujesz dobierając odpowiednio ekspozycje aby nie przepalić świateł (aby biel była przy wartościach 4095, a czerń przy 0) - zarejestrujesz przecież i światła i cienia.
    Napisz skąd wzięło Ci się te 6 EV? I do czego się to odnosi?
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 23-11-2007 o 14:47

  5. #5
    Uzależniony Awatar CYNIG
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łaziska Górne
    Wiek
    58
    Posty
    694

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    ... A scene 20 EV również zarejestrujesz dobierając odpowiednio ekspozycje aby nie przepalić świateł (aby biel była przy wartościach 4095, a czerń przy 0)...
    Zaraz zaraz, chcesz powiedziec ze jestes w stanie zarejestrowac na matrycy z naszych EOsow scene o rozpietości 20EV?? Napisz prosze jak tego dokonasz, chyba ze ja cos zle zrozumialem

  6. #6
    Uzależniony Awatar Wats0n
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Posen Bloody Posen
    Wiek
    43
    Posty
    996

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CYNIG Zobacz posta
    Zaraz zaraz, chcesz powiedziec ze jestes w stanie zarejestrowac na matrycy z naszych EOsow scene o rozpietości 20EV?? Napisz prosze jak tego dokonasz, chyba ze ja cos zle zrozumialem
    Mega-HDR?
    Tako rzecze Watson.
    There are no stupid questions, just stupid people.
    Wątek galeryjny na CB/Portrety@CB/Meksyk@CB/Sport@CB //Galeria przejściowa

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Zakres tonalny 350D to jest od 0 do 4095 a nie żadne EV
    O EV mówimy wtedy mamy do czynienia z czymś ciągłym a nie dyskretnym.
    Dokładnie, więc możesz sobie pomierzyć światłomierzem na światło odbite pokazującym ekspozycję w EV najgłębsze cienie i najwyższe światła i odjąć dwa wyniki od siebie - będziesz miał rozpiętość sceny. Z tego 6 EV (powiedzmy - nie chcę mieszać ile dokładnie i czy w jpg czy w RAW) jesteś w stanie zarejestrować na matrycy mając ciągle szczegóły w światłach i cieniach. Nie rozumiem za bardzo po co to bardziej komplikować...

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    A scene 20 EV również zarejestrujesz dobierając odpowiednio ekspozycje aby nie przepalić świateł (aby biel była przy wartościach 4095, a czerń przy 0) - zarejestrujesz przecież i światła i cienia.
    ?
    Ze szczegółami w cieniach ?
    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Napisz skąd wzięło Ci się te 6 EV? I do czego się to odnosi?
    Podejrzewam że z rozpiętości sceny - jak napisałem wyżej...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Chyba mylicie pojęcia

    "Rozpiętość tonalna jest różnicą pomiędzy najjaśniejszym a najciemniejszym obszarem sceny" - taką definicje wszędzie w necie możecie znaleźć.

    Zróbmy taki eksperyment:
    Załóżmy że mamy białą kartkę w śródku czarny kwadrat (biel i czerń idealna). Oświetlamy światłem tak, że po zmierzeniu światłomierzem mamy rozpiętość tonalną 6 EV (różnica między czernią a bielą). Dobieramy prawidłowo ekspozycje i robimy zdjęcie. Zerejestrujemy biel i czerń. Następnie oświetlamy dużo bardziej, tak, że mierząc światłomierzem mamy rozpiętość 20 EV - biel jest nadal bielą, czerń również czernią. Dobieramy prawidłowo ekspozycję i znów robimy zdjęcie.
    I w tym przypadku zarejestrujemy biel i czerń - prawda?
    Czyli zarejestrowaliśmy scene 20 EV.
    To o czym Wy zapewne piszecie to rozdzielczość tonalna, ale i tutaj nie definiujemu ją jako EV bo nie jest to liniowość tylko parametrach dyskretnych czyli: 10 bitów co się przekłada na 4095 wartości.

    I dajcie wreszcie spokój z wyrażeniem na siłę w EV rozpiętości tonalnej cyfrówek - cyfrówki są dyskretne (nie ciągłe) i mają konkrentą wyrażoną w bitach rozpiętość i rozdzielczość.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 23-11-2007 o 17:40

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Chyba mylicie pojęcia
    Być może, ale przez analogię do analogów (masło maślane ) IMHO znacznie łatwiej jest to zrozumieć...

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    Zróbmy taki eksperyment:
    Załóżmy że mamy białą kartkę w śródku czarny kwadrat (biel i czerń idealna). Oświetlamy światłem tak, że po zmierzeniu światłomierzem mamy rozpiętość tonalną 6 EV (różnica między czernią a bielą). Dobieramy prawidłowo ekspozycje i robimy zdjęcie. Zerejestrujemy biel i czerń. Następnie oświetlamy dużo bardziej, tak, że mierząc światłomierzem mamy rozpiętość 20 EV - biel jest nadal bielą, czerń również czernią. Dobieramy prawidłowo ekspozycję i znów robimy zdjęcie.
    I w tym przypadku zarejestrujemy biel i czerń - prawda?
    Czyli zarejestrowaliśmy scene 20 EV.
    Zarejestrować można wszystko więc nie rozumiem co ten eksperyment ma dowodzić... Być może nie posługujemy się poprawnym według Ciebie słownictwem, ale chyba dość jasno opisałem o co chodzi - o szczegóły w światłach i cieniach - nie ma chyba na to jakiejś ustandaryzowanej metody pomiary odpowiadającej pomiarowi gęstości slajdu/negatywu densytometrem, niemniej jednak empirycznie można dojść do właściwego wyniku...

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    I dajcie wreszcie spokój z wyrażeniem na siłę w EV rozpiętości tonalnej cyfrówek - cyfrówki są dyskretne (nie ciągłe) i mają konkrentą wyrażoną w bitach rozpiętość i rozdzielczość.
    Ależ dlaczego - w przeciwieństwie do rozdzielczości/rozpiętości w bitach która jest czystą abstrakcją, wyrażenie rozpiętości (czy jak to zwał) w EV daje Ci rzeczywistą możliwość zmierzenia sceny światłomierzem (tym w aparacie też) i stwierdzenia czy matryca będzie w stanie ją przenieść - chyba dość praktyczne, nie ?
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Zarejestrować można wszystko więc nie rozumiem co ten eksperyment ma dowodzić...
    Ano to, że możemy zarejestrować scenę o rozpiętości i 30 EV


    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Ależ dlaczego - w przeciwieństwie do rozdzielczości/rozpiętości w bitach która jest czystą abstrakcją, wyrażenie rozpiętości (czy jak to zwał) w EV daje Ci rzeczywistą możliwość zmierzenia sceny światłomierzem (tym w aparacie też) i stwierdzenia czy matryca będzie w stanie ją przenieść - chyba dość praktyczne, nie ?
    Właśnie wprowadzono tą jednostkę, aby opisać abstrakcje ciągłości sceny. Do przedstawienia rozpietości/rozdzielczości matryc używamy konkretnych liczb (wyrażoną w ilości bitów).
    Takie pseudo EV dla matrycy 10 bitowej to max 10 pEV (pseudoEV).
    Dlaczego pseudo? Bo przykładowo z zakresu 10 EV podzaskres 1EV to wartość wyrażona w liczbach całkowitych - w naszym przypadku 1.
    W rzeczywistej, ciągłej scenie z zakresu 10EV podzakres 1EV ma nieograniczoną liczbę wartości (nieskończoną).

    Wartości EV odnoszą się do wyrażenia ciągłości sceny.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 23-11-2007 o 18:21

Strona 13 z 20 PierwszyPierwszy ... 31112131415 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •