Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: filtrujecie flasza do swiatla zastanego...

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Trudnopowiedzieć, Poland
    Wiek
    51
    Posty
    292

    Domyślnie filtrujecie flasza do swiatla zastanego...

    Pytanie...

    Czy ktos z Was filtruje swiatlo flasha do swiatla zastanego....?
    Np przez omni bounca - z folia itp...

    Swego casu na allegro byly pomaranczowe omnibouce....tudziez zielone....

    Jaka jest wasza opinia w temacie.... ostatnio focilem reportaz w sali gdzie byly duze okna, kinkiety na sciane (sztuczne swiatlo), sufit drewniany z neonówkami.... po prostu super.... BALANS.... i zastanawialem sie na innym rozwiazaniem typu.... mocny flesz z folia....


    Jakie macie doswiadczenie w tym zakresie...
    Jakies 9 kg fotosprzętu i sporo chęci
    Take nothing but pictures, leave nothing but footprints

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Ja używam czasem miodowej folii przy foceniu we wnętrzach ze światłem żarowym gdy chcę maksymalnie wykorzystać zastane. Wkładam ją do Stefana i lecę.

    Na świetlówki ponoć jest ten zielony ale wątpię aby to rozwiązało całkowicie problem zgodnie z zasadą - z g...a bicza nie ukręcisz.

    Chciałem kupić miodowego Stefana ale potrzebowałem na za parę dni, a raysphoto powiedzieli że 4 tygodnie. To wykombinowałem folię i jest ok.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    piast9: możesz pokazać fotki i wpływ tej filtracji?
    btw. mam kumpla który foci z samą folią.
    Ale używa szerokich kątów a zoom w lampie ustawia na maxa. Wygląda to... hmm... fajnie.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamek
    piast9: możesz pokazać fotki i wpływ tej filtracji?
    Przy sobie nie mam (w pracy jestem), w domu może coś wygrzebię, czego nie będę się wstydził pokazać

    Efekt generalnie jest ok, widziałem co się dzieje przy próbie wykorzystania żarowego zastanego bez takiej folii - przód fioletowy, tył źółty. Z folią jest równomiernie, tylko śmiesznie wygląda świat za oknami - jest fioletowy straszliwie, zwłaszcza zimą.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  5. #5
    Bywalec Awatar gzak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa - Sandomierz
    Wiek
    51
    Posty
    239

    Domyślnie

    Ja kupiłem w Raysfoto próbnik folji i taki miodowy kawałek wkładam równiez do Stofena. Wychodzi chyba całkiem nieźle...
    Grzechu
    http://www.gzak.net - Ostatnie galerie: Warszawa 2007 , USA 2007 cz. 3 , Toskania 2011
    Żelastwo: 5d, 24 2.8, 85 1.8, 70-200 F4, 28-75 2.8, 21M, 190CLB, 420EX, 580EX, E-PL3

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    No to taki przykładowy przykład jak na załączonym obrazku. Bez wizerunków się udało Stół w miarę równo na bialo doświetlony, przód fleszem, tył również zastanym, żarowym. Ale za oknem fioletowo.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  7. #7
    Początki nałogu Awatar p_lar
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Łódź
    Posty
    287

    Domyślnie

    No dobra, a jak byś miał kurdebalans na flesza, czyli na zimne, to okno by było bardziej szare ale tył brzoskwiniowy. Chiba nie ma złotego środka.
    Can-on, can-off... 50D+17-55IS+EF70-300IS

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez p_lar
    No dobra, a jak byś miał kurdebalans na flesza, czyli na zimne, to okno by było bardziej szare ale tył brzoskwiniowy. Chiba nie ma złotego środka.
    Jest - nie mieć okna w kadrze bądź wykorzystać to okno w kompozycji. Osobiście wolę fioletowe okno, bo tematem zdjęcia nie jest to, co za oknem, niż mieć pół stołu białe, pół źółte, to samo z twarzami.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  9. #9
    Bywalec Awatar Encor
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    175

    Domyślnie

    Zanabyłem w Raysfoto folie korekcyjne Lee do żarowego i jarzeniowego. Zrobiłem sobie nasadki w wersjach na goły palnik i na Micro Apollo (na a nie do). Pierwsze testy wypadają bardzo zachęcająco. Prawdziwa próba to będzie zapewne ślub we wrześniu.
    350D+grip, Sigma 24-60mm f/2,8 EX DG, 420EX, Lastolite Micro Apollo

    Lo, there do I see my father.
    Lo, there do I see my mother and my sister and my brother
    Lo, there do I see the line of my people back to the beginning.
    Lo, they do call to me. They bid me take my place among them
    In the halls of Valhalla where the brave may live forever.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •