Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: 3 edytory RAW - krótki teścik

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie 3 edytory RAW - krótki teścik

    Testowałem ostatnio 3 edytory RAW pod kątem wykorzystania z 20d, który zamienił moją 350d. Pod lupę poszły ACR, C1 i DXO 4.0 beta. Testowałem na zdjęciu, które nie wymagało żadnych korekt ekspozycji. WB ustawiony w każdym z edytorów na podstawie zdjęcia z wzorcem WhiBall.
    Powiem krótko, ACR dał ciała i to bardzo. Kolory do bani a detale wyciągane na zdjęciu w porównaniu z innymi testowanymi edytorami cienkie. We wszystkich edytorach wyostrzałem tak coby było w miarę jednakowo. Reszty ustawień nie ruszałem. W DXO wybrałem profil kolorów jako neutral w C1 było 20d generic. W c1 testowałem równierz z profilami Magne Nielsen'a ale wyszło jakieś nieporozumienie - totalnie zwalone kolory.
    Wniosek jak dla mnie na razie taki: DXO 4.0 to rewelacyjny edytor przy ustawieniach domyślnych (tylko straaasznie wolny).
    Nie wiem może w ACR jakbym pobawił się krzywymi to bym może więcej wyciągnął.
    ACR dał zupełnie ciała na kamieniach, nie wiem czy to kwestia profilu czy charakterystyki tonalnej konwersji ale jest ogólnie kolory i detale do bani.

    Zobaczcie sami : 1 crop to 30% pozostałe 100% od lewej : ACR, C1 i DXO

    http://img362.imageshack.us/my.php?image=crop0mo6.jpg
    http://img480.imageshack.us/my.php?image=crop1qw5.jpg
    http://img144.imageshack.us/my.php?image=crop2md6.jpg
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    ostatnio robilem sobie porownanie ACR, C1 i canonowskiego DPP. z tym ze z punktu widzenia mozliwosci ksztaltowania koloru i tonalnosci, nie wiernosci odwzorowania barw.

    moje wnioski sa takie, ze ACR sprawuje sie calkiem niezle. pod wzgledem "czystosci" kolorow i ich "klarownosci" najbardziej mi sie podobal DPP (rowniez najlepsze wrazenie ostrosci w tescie), podczas gdy najladniejsze, najglebsze barwy uzyskiwal C1. na dodatek C1 dosc ladnie sobie radzi z aberracjiami obiektywu, mimo ze nie ma do tego dedykowanego narzedzia.

    ACR jest dosc "zachowawczym" konwerterem i wywoluje raczej pod katem pozniejszej dodatkowej korekty (ja np. intensywnosc kolorow robie Velvia Vision, bo trzyma tonalnosc, a daje piekna glebie). ale mozliwe efekty sa na tyle zblizone do C1, ze ze wzgledu na lepszy workflow (sam fakt, ze dzieki xmp nie musze zgrywac na plyty 36MB TIFF-ow z 10D jest nie do przecenienia) jednak trzymam sie tradycyjnej Szopki

    z tym ze to jest z punktu widzenia landszafciarza ;-)
    www albo tez flickr

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    ...
    z tym ze to jest z punktu widzenia landszafciarza ;-)
    Ze mnie też żaden artysta nie jest :-) ... i z tych samych powodów używam ACR.
    Załamałem się tylko widząc jak kiepski potrafi być w lokalnych kontrastach.
    Kiedyś polemizowałem z kimś na forum że chciałbym zobaczyć przewagę C1 nad ACR a teraz sam się o tym przekonałem. Tylko ten interfejs C1 jest dla mnie nie do przyjęcia. Prawdę mówią z niecierpliwością czekam na zapowiadany DXO jako plugin do szopa, plugin który obsługuje rownierz RAW.
    Co do kolorów to dziwne ale kolory zieleni C1 ma lepsze niż ACR, ale za to same kamienie są kolorystycznie lepiej oddane w ACR. DXO ma wszystkie kolory bardzo naturalne.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  4. #4
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    ....W c1 testowałem równierz z profilami Magne Nielsen'a ale wyszło jakieś nieporozumienie - totalnie zwalone kolory......
    To ciekawe. Jesteś pierwszym znanym mi przypadkiem skarzącym się na profile Magne. Moze coś robiłeś nie tak. To raczej jest bardzo skuteczny profil.

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    To ciekawe. Jesteś pierwszym znanym mi przypadkiem skarzącym się na profile Magne. Moze coś robiłeś nie tak. To raczej jest bardzo skuteczny profil.
    Oceń sam...ja jedynie mogę powiedziec, że w stosunku do tego co widzę oczami (byc może kaprawe :-) ) to profil Magne bardzo ociepla i zażółca.
    Oba skonwertowane do sRGB.
    Pozdrówka
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    ....Moze coś robiłeś nie tak. To raczej jest bardzo skuteczny profil.
    Nikt nie jest nieomylny, choć tutaj chyba robię dobrze
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  7. #7
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Nikt nie jest nieomylny, choć tutaj chyba robię dobrze
    Wyslij mi RAWa i napisz z jaką temp i tint wołałeś albo jeszcze lepiej plik cacha skojarzony ze zdjęciem (w PhaseOne->CaptureOne->Preview z rozszerzeniem c1p i c1w). Profile Magne podbijają czerwony i niebieski. Dziwne to ocieplenie - mnie się nigdy takowe nie przytrafiło czasami miałem wrażenie, ze delikatnie oziębia bo nasyca mocno niebieski.

    Pozdrawiam

    EDIT: Co miałeś ustawione w zakładce Process -> Color Management Workflow - powinno byc Convert to Destination - jesli tam miałeś ->To Proof to kicha

    wysyłaj na gmail albo wp - plus ma limit do 5 MB




    To porównanie - różnice są w niebieskim - jakoś nie widze ocieplenia
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 19-08-2006 o 15:25

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Co miałeś ustawione w zakładce Process -> Color Management Workflow - powinno byc Convert to Destination - jesli tam miałeś ->To Proof to kicha
    To porównanie - różnice są w niebieskim - jakoś nie widze ocieplenia
    W zakładce miałem "Convert to Destination" zatem było ok. Sam się bardzo zdziwiłem tym zażółceniem. RAW'a masz podesłanego.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  9. #9
    Początki nałogu Awatar Diabeł
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Płock
    Wiek
    54
    Posty
    360

    Domyślnie

    Podepnę się do tego wątku z pytaniem odnosnie C1Pro.
    Czy używacie z zakładki Exposure suwaków CC i CS kontrast i saturacje. Jak tego sensownie używać. Ja w C1 mam strasznie wyprane kolory po przekonwertowanie do tifa to juz totalna masakra, trochę poprawia ustawienie CC i CS ale to prawie na maksymalne wartości.

    Próbowałem trochę w DPP i tam kolorki są super ale na niektórych wychodzi taki dziwny mocny fioletowy zafarb.

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diabeł
    Ja w C1 mam strasznie wyprane kolory po przekonwertowanie do tifa to juz totalna masakra, trochę poprawia ustawienie CC i CS ale to prawie na maksymalne wartości.
    Podejrzewam że masz zdjęcia konwertowane do Adobe RGB i na monitorze w przeglądarce wyglądają na sprane. Skonwertuj do sRGB.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •