Cytat Zamieszczone przez axk Zobacz posta
Dla mnie bez sensu jest porównywanie obiektywu "amatorskiego" z "profesjonalnym".
Oj, nieładnie. Cytujesz mnie, ale nie odnosisz się do swojej tezy o ogniskowych, której cytat dotyczył.

Dla mnie również bez sensu jest porównywanie pod pewnymi względami obiektywu "amatorskiego" z "profesjonalnym". Są jednakże obiektywy "amatorskie", które znacznie lepiej takie porównanie wytrzymują aniżeli wytrwale broniony przez Ciebie 24-85.
Może trafiłeś na doskonały egzemplarz tego szkła, ale moje obserwacje pokrywają się całkowicie z wyrażonym dawno temu zdaniem akustyka :
w cyfrze 24-85 jest syfiascie miekki w szerokim kacie
i jest to zdecydowanie bardziej uciążliwe na 10MP niż na 6MP. Dodam, że jest też duża różnica jakości odwzorowania pomiędzy przyzwoitym środkiem i słabiutkimi brzegami w tym szkle. Nawet przymykanie przysłony niewiele tu daje.
I dlatego myślę, że można znaleźć lepszą "amatorską" alternatywę dla tego szkła.
Choć nie można ignorować tego, że 24-85 ma bardzo dobrą budowę (IF, USM, FTM) i doskonały AF. Wybór nie jest łatwy w tej klasie (albo dobry optycznie i jaśniejszy Tami z niepewnym AF-em, albo szybki i bezbłędny, ale gorszy optycznie Canon) i dlatego zrobiłem, jak zrobiłem. I mam spokój.