Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 49 z 49

Wątek: Canon 24-85/3,5-4,5

  1. #41
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojt77 Zobacz posta
    A co sądzicie o Sigma AF 24-70mm f/2.8 EX DG macro?
    http://canon-board.info/showthread.php?t=35357
    http://canon-board.info/showthread.php?t=13407
    Ostatnio edytowane przez axk ; 28-12-2008 o 23:47
    EOS + Speedlite

  2. #42
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojt77 Zobacz posta
    A co sądzicie o Sigma AF 24-70mm f/2.8 EX DG macro?
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=...gle&lr=lang_pl
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  3. #43
    Początki nałogu Awatar Pirx
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    55
    Posty
    485

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez axk Zobacz posta
    Dla mnie bez sensu jest porównywanie obiektywu "amatorskiego" z "profesjonalnym".
    Oj, nieładnie. Cytujesz mnie, ale nie odnosisz się do swojej tezy o ogniskowych, której cytat dotyczył.

    Dla mnie również bez sensu jest porównywanie pod pewnymi względami obiektywu "amatorskiego" z "profesjonalnym". Są jednakże obiektywy "amatorskie", które znacznie lepiej takie porównanie wytrzymują aniżeli wytrwale broniony przez Ciebie 24-85.
    Może trafiłeś na doskonały egzemplarz tego szkła, ale moje obserwacje pokrywają się całkowicie z wyrażonym dawno temu zdaniem akustyka :
    w cyfrze 24-85 jest syfiascie miekki w szerokim kacie
    i jest to zdecydowanie bardziej uciążliwe na 10MP niż na 6MP. Dodam, że jest też duża różnica jakości odwzorowania pomiędzy przyzwoitym środkiem i słabiutkimi brzegami w tym szkle. Nawet przymykanie przysłony niewiele tu daje.
    I dlatego myślę, że można znaleźć lepszą "amatorską" alternatywę dla tego szkła.
    Choć nie można ignorować tego, że 24-85 ma bardzo dobrą budowę (IF, USM, FTM) i doskonały AF. Wybór nie jest łatwy w tej klasie (albo dobry optycznie i jaśniejszy Tami z niepewnym AF-em, albo szybki i bezbłędny, ale gorszy optycznie Canon) i dlatego zrobiłem, jak zrobiłem. I mam spokój.
    Pozdrawiam,
    Pirx

  4. #44
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    ... nie odnosisz się do swojej tezy o ogniskowych, której cytat dotyczył.
    Ależ odniosłem się wcześniej. W pierwszej kolejności porównałeś EF 24-85 f/3.5-4.5 z EF 70-200 f/4.0 L i zważywszy na ich zupełnie różny przedział ogniskowych porównanie takie uważam za bezsensowne co "oznajmiłem" wcześniej.

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Są jednakże obiektywy "amatorskie", które znacznie lepiej takie porównanie wytrzymują aniżeli wytrwale broniony przez Ciebie 24-85.
    Nie nazwał bym tego "wytrwałym bronieniem". Uważam iż omawiany obiektyw jak na swoją klasę cenowo-jakościową prezentuje naprawdę przyzwoity poziom i po mimo swoich mankamentów wart jest swojej ceny - to chciałem ukazać w powyższych postach.

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Może trafiłeś na doskonały egzemplarz tego szkła, ale moje obserwacje pokrywają się całkowicie z wyrażonym dawno temu zdaniem akustyka ...
    Możliwe, podczas kupna miałem możliwość przetestowania trzech egzemplarzy. Jeżeli chodzi o opinię iż jest "syfiascie miekki w szerokim kacie" to nie do końca ją podzielam - tak jak to było wspominane wcześniej, wiele zależy od konkretnego egzemplarza.

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    I dlatego myślę, że można znaleźć lepszą "amatorską" alternatywę dla tego szkła.
    Ależ jak najbardziej, absolutnie nigdy tego nie negowałem.

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    ... ma bardzo dobrą budowę (IF ...
    Według specyfikacji Canon-a nie IF a I/R.
    Ostatnio edytowane przez axk ; 29-12-2008 o 02:20
    EOS + Speedlite

  5. #45
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    15

    Domyślnie

    Dzięki za linki. Opinie na forum dla tej Sigmy są raczej nieprzychylne. W teście na photozone dostał Recomended. Czy wierzyć w testy?

    Poza tym jestem ciekawy czy robiąc dwa zdjęcia jedno KITem a drugie Lką z tymi samymi parametrami, tej samej sceny, wywołując tak samo będzie się dało odróżnić, które jakim szkłem zostało zrobione. Może ktoś z Was ma takie jpegi, żebym mógł porównać?

  6. #46
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojt77 Zobacz posta
    W teście na photozone dostał Recomended. Czy wierzyć w testy?
    A tam jest choć jedno szkło ocenione jako 'not recommended' ?

  7. #47
    Dopiero zaczyna Awatar enkoder
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    49
    Posty
    29

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojt77 Zobacz posta
    Poza tym jestem ciekawy czy robiąc dwa zdjęcia jedno KITem a drugie Lką z tymi samymi parametrami, tej samej sceny, wywołując tak samo będzie się dało odróżnić, które jakim szkłem zostało zrobione. Może ktoś z Was ma takie jpegi, żebym mógł porównać?
    Na ogniskowej w zakresie 24-35 robiłem zdjęcia na weselu raz to L-ką 24-105 i Tokiną 19-35, przeglądałem póżniej i specjalnych różnic nie zauważyłem. Może tylko bardziej wyraziste kolory na korzyść L-ki, ale to też ciężko stwierdzić, bo sceny się różniły, choć nieznacznie i do tego z lampą 580EX.
    Bardzo możliwe, że w plenerze (nie testowałem) różnica byłaby miażdżąca.
    24-105 L miałem pożyczonyny na kilka chwil od gościa, który tam był zatrudniony jako fotograf.
    Resztę wesela dokończyłem Tokiną, a zdjęcia grupowe manualnym Pancolar-em 50/1.8.

  8. #48

    Domyślnie

    Bo ta Tokina to bardzo dobre szklo chociaz malo znane. Za swoja cene ( 600 zl ) Oferuje naprawde dobra jakosc obrazu i znosny autofocus. Moim zdaniem jest to bardzo dobra alternatywa dla kita. Zgodze sie z przedmowca ze odpada troche pod wzdledem nasycenia i kontrastu ale nie jest tragicznie.

  9. #49
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    A tam jest choć jedno szkło ocenione jako 'not recommended' ?
    Niewiele szkieł ma recomended.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez enkoder Zobacz posta
    Na ogniskowej w zakresie 24-35 robiłem zdjęcia na weselu raz to L-ką 24-105 i Tokiną 19-35, przeglądałem póżniej i specjalnych różnic nie zauważyłem. Może tylko bardziej wyraziste kolory na korzyść L-ki, ale to też ciężko stwierdzić, bo sceny się różniły, choć nieznacznie i do tego z lampą 580EX.
    Bardzo możliwe, że w plenerze (nie testowałem) różnica byłaby miażdżąca.
    24-105 L miałem pożyczonyny na kilka chwil od gościa, który tam był zatrudniony jako fotograf.
    Resztę wesela dokończyłem Tokiną, a zdjęcia grupowe manualnym Pancolar-em 50/1.8.
    Dzięki za opinię. Może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia. Może jakieś sample???
    Ostatnio edytowane przez Wojt77 ; 30-12-2008 o 19:33 Powód: Automerged Doublepost

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •