Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Wątek: prawa konsumenta do reklamacji w hipermarkecie

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar Ted
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Nowy Targ
    Wiek
    46
    Posty
    143

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ags
    Nie 3 a 7.
    A skad takie informacje???
    Bo z tego co wiem i zgodnie z tym co pisze na stronach cytowanych powyzej to nie ma takiej mozliwosci...
    Czy możemy zwrócić produkt do sklepu?
    Niestety sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć od nas produktu, bo rozmyśliliśmy się, nie ma też obowiązku oddać nam pieniędzy. Zależy to od jego dobrej woli. Na szczęście wiele sklepów dobrowolnie zobowiązuje się, że zwróci nam pieniądze, jeśli zrezygnujemy z zakupu w określonym przez sklep terminie. Należy to jednak sprawdzić jeszcze przed zakupem i dowiedzieć się dokładnie, jakie są warunki zwrotu, a przede wszystkim czy sklep zwróci nam pieniądze, czy tylko zgodzi się na wymianę produktu na inny w tej samej cenie.
    Czy z umowy można się wycofać?
    Ogólną zasadą jest przestrzeganie umów, a wycofanie się z umowy jest możliwe tylko w niektórych przypadkach.
    Możemy odstąpić od umowy:
    • zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa – w ciągu 10 dni;
    • zawartej na odległość, np. przez telefon czy Internet – w ciągu 10 dni;
    • kredytu konsumenckiego w ciągu 10 dni;
    • ubezpieczeniowej zawartej na okres dłuższy niż 6 miesięcy – w ciągu 30 dni;
    • umowy timesheringu – w ciągu 10 dni.
    Przepisy mówiące o możliwości odstąpienia od wymienionych umów mają liczne wyjątki i zawsze wymagają dodatkowych działań, w najlepszym wypadku pójścia na pocztę i wysłania listu poleconego. Dlatego lepiej – podpisując umowę – nie zakładajmy z góry, że za kilka dni po prostu z niej zrezygnujemy.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ted
    A skad takie informacje???
    Bo z tego co wiem i zgodnie z tym co pisze na stronach cytowanych powyzej to nie ma takiej mozliwosci...
    Racja. Nie istnieje coś takiego jak zwrot towaru. Zależy to tylko od dobrej woli sprzedawcy. Tutaj jednak sprawa jest nieco inna bo cena w kasie powinna być taka sama jak na opakowaniu produktu. Według mnie powinni zwrócić nadpłatę i jeszcze grzecznie przeprosić.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar gonzo44
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    był Kraków, był Gdańsk, jest Kraków :-)
    Wiek
    44
    Posty
    1 304

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur
    Tutaj jednak sprawa jest nieco inna bo cena w kasie powinna być taka sama jak na opakowaniu produktu. Według mnie powinni zwrócić nadpłatę i jeszcze grzecznie przeprosić.
    Tak rzeczywiście jest w momencie jeżeli na produkcie wybita/naklejona jest inna cena niż podaje kasa, wtedy oczywiście obowiązuje ta naklejona/wybita. Ale w hipermarketach nie metkuje się produktów, także tutaj sytuacja już dla mnie jasna nie jest.

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Śląsk
    Wiek
    43
    Posty
    2 348

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gonzo44
    Ale w hipermarketach nie metkuje się produktów, także tutaj sytuacja już dla mnie jasna nie jest.
    a nie bylo czasem przepisu ktory nakazywał naklejanie ceny na KAZDYM produkcie??bylo o tym glosno +/- 2 lata temu i w ten sposob miał sie rozwiazac problem "cen widm", glownie w hipermarketach wlasnie.. glowe daje, ze cos takiego mialo byc wprowadzone, pytanie tylko czy zostalo - tego juz pewien nie jestem

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •